22 هزار سیستان و بلوچستانی در طرح ملی مسکن نام‌نویسی کردند


22 هزار سیستان و بلوچستانی در طرح ملی مسکن نام‌نویسی کردند

زاهدان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از نام‌نویسی ‌22 هزار نفر از شهروندان این استان در طرح اقدام ملی مسکن خبر داد.

عطاالله اکبری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طرح اقدام ملی مسکن توسط دولت با هدف افزایش تولید مسکن، پاسخ به نیاز جامعه و برای خانه‌دار کردن افراد واجد شرایط عملیاتی شد و پیش‌بینی می‌شود اجرای کامل آن در بلندمدت تغییراتی را در بازار مسکن ایجاد و دریچه امیدی برای نیازمندان این بخش بگشاید.
وی با بیان اینکه از مجموع ثبت‌نام کنندگان در طرح اقدام ملی مسکن حدود هفت هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند که در این بین پنج هزار و ۲۰۰ نفر پول واریز کردند افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در زاهدان زمین‌ها پیش‌بینی شده برای این طرح در قالب تعاونی مسکن واگذار و در حال ساخت بوده اما در شهرستان‌های سراوان، زابل و خاش ساخت واحدهای مسکونی به صورت گروه‌های خانواری در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از پیشرفت مطلوب اقدام ملی مسکن در این استان خبر داد و تصریح کرد: عمده پروژه‌های مسکن در استان در حال ساخت است به‌گونه‌ای که برخی بعد از دریافت پروانه در مرحله نازک‌کاری، فونداسیون و سفت کاری قرار دارند.
وی با اشاره به تسهیلات بانکی طرح اقدام ملی مسکن خاطرنشان کرد: این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود.

به گزارش ایرنا شهریور سال ٩٨ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهوری کلنگ‌زنی شد همچنین برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول نام‌نویسی ۱.۶ میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت‌نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۹۹ به دستور رییس جمهوری افتتاح شد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد