گزارش دنیای ورزش از بازی تهران الف و خراسان در لیگ قدس سال 65| رنگ شکست!


گزارش دنیای ورزش از بازی تهران الف و خراسان در لیگ قدس سال 65| رنگ شکست!

بازخوانی گزارش مجله دنیای ورزش از بازی تهران الف و خراسان در لیگ قدس سال 65 را در ادامه بخوانید.

به گزارش شهرآرانیوز، در سال ۶۵ و در چارچوب لیگ قدس، تیم تهران الف موفق شد با ۴ گل تیم خراسان را در هم بکوبد. گزارش دنیای ورزش را از آن بازی در زیر می‌بینید:

ورزشگاه استقلال شرق
جمعه ۲۴ آبان، هفته هشتم
مسابقات فوتبال لیگ سراسری قدس، دور برگشت
تهران الف ۴ (دقیقه ۴۴ کریم باوی، دقیقه ۴۷ و ۶۶ مرتضی یکه و دقیقه ۷۰ امیر قلعه‌نویی)
خراسان ۲ (دقیقه ۳ حسین شاملو و دقیقه ۲۱ منصور شفیعی)
داور: حسین دشتگرد از تهران.
کمک‌ها: محمد شجاعی و فرهاد صداقت از تبریز / تماشاگر: حدود ۳۰۰۰ نفر


ترکیب تهران الف: مجید رضایی (از دقیقه ۲۵ داریوش علیزاده)، شاهین بیانی، مصطفی اردستانی، محمود معمار، سعید تهمتن (از دقیقه ۴۶ محمدرضا شکورزاده)، مجید نامجومطلق، بهتاش فریبا، امیر قلعه‌نویی، خسرو حاج‌خلیل، کریم باوی و مرتضی یکه (از دقیقه ۸۱ محمود پازوکی). مربی: امیر حاج‌رضایی
ترکیب تیم خراسان: مرتضی اعتمادی، حسین امیدوار، اکبر میثاقیان، حسین رضایی، شهریار رضایی، حسین شاملو (از دقیقه ۴۶ سعید صیامی)، حسین قدم‌السلطان، علی‌اصغر جانداری، هادی منتجبی (از دقیقه ۷۵ غلامرضا ظهوریان)، منصور شفیعی، جلیل قوچان‌نژاد (محمد شکری). مربی: قاسم زردکانلو


خراسان فقط ۳۰ دقیقه آهنگ خوبی داشت. آنان در همین دقایق توانستند ۲ بار دروازه تهران را باز کنند؛ اما از این لحظه به بعد این تهران بود که بر همه‌چیز مسلط شد و گل‌های ازدست‌داده را جبران کرد. خراسانی‌ها زمانی که مردان دفاعی تهران را لرزان و ناهماهنگ و مجید رضایی، دروازه‌بان این تیم، را ناآماده دیدند، در پی ۲ حمله پشت حریفشان را به خاک رساندند. در این میان حسین شاملو، مهاجم جناح چپ خراسان، نقش مهمی را ایفا کرد. او زننده یک گل و سازنده گل دیگر بود. تهران گل اول خود را در واپسین لحظات وقت نخست به ثمر رساند. این گل موجب اعتراض خراسانی‌ها بود، اما با ۲ تعویض، شکل و اساس خود را بازیافت و نشان داد که سزاوار گل‌های بیشتری است.

زمانی که داریوش علیزاده از دقیقه ۲۵ جانشین مجید رضایی، دروازه‌بان تهران، شد و شکورزاده به‌جای تهمتن در دفاع چپ جا گرفت، نقاط ضعف تهران برطرف شد و با تکیه بر میانه میدان و با استفاده از توپ‌های بلند که بیشتر از دوطرف یا از سوی بیانی یا شکورزاده یا مجید نامجومطلق و امیر قلعه‌نویی ساخته می‌شد، توانست رنگ شکست را با پیروزی تعویض کند. خراسان که این‌چنین تسلیم شده بود، هرچه کشید از دست یک خط میانی کم‌کار و یک خط دفاع ناهماهنگ در این دقایق بود. مرتضی اعتمادی، دروازه‌بان جوان تیم خراسان، بار‌ها ناجی تیمش شد، اما او هم روی گل‌ها کم‌اشتباه نبود.


لحظات حساس این بازی

دقیقه ۳: خراسانی‌ها خیلی زود به گل رسیدند. آن‌ها در پی تعلل و ناهماهنگی مردان خط دفاع تهران، روی یک ضربه کرنر از جناح راست و با ضربه دقیق حسین شاملو گل اول خود را درون دروازه تهران جا دادند.
دقیقه ۲۱: حسین شاملو همان مهاجم سریع خراسان که گل اول را درون دروازه تهران جا داده بود، این‌بار سازنده گل دوم شد. نفوذ وی از جناح چپ و سانتر زیبایش که با تردید و دستپاچگی مدافعان و دروازه‌بان تیم تهران روبه‌رو شد، این فرصت را برای شفیعی فراهم کرد تا با یک بغل‌پای زیبا گل دوم خراسان را به ارمغان بیاورد.


دقیقه ۴۴: تهرانی‌ها که بعد از دریافت ۲ گل پی‌درپی از خواب خرگوشی بیدار شده بودند، سرانجام در واپسین لحظات نیمه اول توانستند به گل نخست خود برسند. توپی که در دهانه دروازه تیم خراسان در چند یورش رفت و برگشت شده بود، سرانجام با ضربه سر کریم باوی به درون دروازه پیچید. البته در این میان این خط‌نگهدار بود که گل تهران الف را اعلام کرد و داور مسابقه دراین‌باره تردید داشت. این حرکت با اعتراض خراسانی‌ها همراه شد، اما هیچ‌گاه رأی عوض نشد.


دقیقه ۴۷: تهرانی‌ها با شروع نیمه دوم در همان دقایق ابتدایی گل دوم را به ثمر رساندند. سانتر بلند شاهین بیانی از جناح راست با ضربه سر مرتضی یکه به گل تبدیل شد.
دقیقه ۶۶: خسرو حاج‌خلیل، هافبک چپ تهران، در پی یک سانتر کوتاه یکه را در یک فرصت عالی قرار داد که ضربه سر یکه به دور از دسترس اعتمادی به درون دروازه تیم خراسان غلتید.
دقیقه ۷۰: مجید نامجومطلق، هافبک راست تهران در پی یک نفوذ در درون محوطه جریمه با خطای شهریار رضایی متوقف شد. داور فرمان پنالتی را صادر کرد و امیر قلعه‌نویی هم این پنالتی را به گل چهارم تیم تهران تبدیل کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق