چرا ورزش قبل از صبحانه خوب است؟

چرا ورزش قبل از صبحانه خوب است؟

برخی بر این باورند زمان مناسب یا غلط برای ورزش کردن وجود ندارد. بهتر است زمان های خالی را خود به ورزش اختصاص دهید. اگر می خواهید حداکثر بهره را از یک جلسه ورزش خود ببرید باید زمان بندی مشخصی برای انجام آن داشته باشید. محققان پیشنهاد می کنند صبح قبل از صبحانه و کار زمان بهتری برای ورزش نسبت به هر زمان دیگر از روز است. همراه با افزایش سطح آمادگی جسمانی این کار با مزایای منحصر به فرد ذهنی نیز همراه است.

به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا چند دلیل برای بهتر بودن ورزش قبل از صبحانه آورده شده است.

چربی بیشتری می سوزانید

چربی سوزی هدف اصلی تناسب اندام بیشتر افراد است و برای به حداکثر رساندن فرآیند کالری سوزی ورزش را صبح انجام دهید.

مطالعه ای در سال 2015 نشان داد افرادی که قبل از صبحانه ورزش می کنند در مقایسه با افرادی که در ساعات دیگر روز این کار را انجام می دهند چربی بیشتری می سوزانند. بدن در حالت ناشتا سریع تر نسبت به سایر ساعات دیگر روز چربی می سوزاند البته چرایی این موضوع هنوز مشخص نیست.

خواب بهتری خواهید داشت

ورزش و خواب با کیفیت خوب نیز با یکدیگر مرتبط هستند. ورزش صبحگاهی باعث می شود شب بهتر بخوابید زیرا بدن زمان کافی برای خنک شدن پیدا می کند، اما ورزش هنگام عصر بدن را در مرحله بیش فعالی نگه می دارد، بنابراین خوابیدن سخت تر می شود. بر اساس مطالعه دیگری افرادی که صبح ها روی تردمیل می دوند شب ها با آرامش می خوابند.

بیشتر بخوانید:ترفندهای باغبانی و باغچه داری برای افراد تازه کار +ویدئو

چرا ورزش قبل از صبحانه خوب است؟

چرا ورزش قبل از صبحانه خوب است؟

متناسب تر می شوید

برخی تحقیقات نشان می دهند قدرت و استقامت بدنی در صبح بیشتر است، بنابراین انجام یک جلسه کاردیوی شدید را برای فرد آسان می کند. با پایان روز خستگی بر فرد چیره می شود و ممکن است فرد نتواند تمرینات خود را به طور کامل به پایان برساند. در ضمن صبح ها ضربان قلب زودتر از هر زمان دیگری از روز افزایش می یابد.

احساس تمرکز بیشتری دارید

تمرین صبحگاهی با کاهش سطح کورتیزول در بدن فرد را هوشیارتر نگه می دارد. اگر صبح اول وقت ورزش کنید شاید بتوانید کارهای خود را بهتر انجام دهید.

مترجم: الهه زارعی