نابسامانی اقتصاد، فرهنگ را به حاشیه برده است


نابسامانی اقتصاد، فرهنگ را به حاشیه برده است

محبوبی با بیان اینکه اگر مشکلات اقتصادی حل شود، مسایل فرهنگی نیز درست می شود، گفت: خانواده ای که در تامین نیازهای اصلی دچار مشکل است، نمی تواند به کتاب و فیلم فکر کند.

«مجید محبوبی» در مورد مهم ترین وظایف رییس جمهور در بخش فرهنگی کشور به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: نیازهای جامعه زیاد است، مهمترین آنها مدیریت جامعه در بخش های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است. بسیاری از اقشار در سال های اخیر به جهت شیوع کرونا و همچنین سیاست های غلط متضرر شده اند. می توان گفت در هر قشری افرادی هستند که دچار ضرر و زیان شده اند و قشر فرهنگ و هنر از این امر مستثنی نیستند.

این نویسنده ادامه داد: به عنوان یک نویسنده می توانم بگویم سفارشاتم نسبت به سال های قبل کم شده است، فروش آثارم پایین آمده است، از یک سری از کارها مانند کارشناسی کتاب و کارشناسی مسایل فرهنگی که انجام می دادم، خبری نیست. نویسندگان و اهالی هنر در فشار هستند. وضعیت ناشران دشوار شده است. اوضاع چاپ و نشر مساعد نیست.

وی عنوان کرد: رییس جمهوری که انتخاب می شود در وهله اول باید به مسایل اقتصادی توجه کند زیرا در چنین شرایطی معیشت مردم حرف اول را می زند. وقتی اوضاع اقتصادی سامان یافت می توان از فرهنگ نیز حرف زد.

محبوبی تصریح کرد: در مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری مسئله فرهنگ کمرنگ بود زیرا مطالبه مردم اقتصاد است. همه مردم حتی اهالی فرهنگ و هنر از وضعیت اقتصادی راضی نیستند. اکثریت جامعه خواهان سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی هستند، بر این اساس فرهنگ به حاشیه می رود. آن قدر که اوضاع اقتصادی خراب و نابسامان است کاندیداها نیز بر روی مسایل اقتصادی تاکید دارند و فرهنگ جزو نیازهای بعدی قرار می گیرد.

نویسنده کبوتر سفید، دعای باران، فرشته ای در کویر، آفتاب حکت، هدیه، فرزند کعبه و ستارگان حرم اظهار داشت: به نظرم اگر مسایل اقتصادی درست شود به تبع آن مسایل فرهنگی نیز درست می شود. خانواده ای که نمی تواند نان شب تهیه کند، مردی که شرمنده زن و بچه است چطور می تواند به فکر فرهنگ و کتاب باشد. آیا من نویسنده می توانم از خانواده ای که در تامین نیازهای ضروری خود مانده است، توقع داشته باشیم کتابم را بخرد؟ هنرمندی که تابلوی نقاشی می کشد می تواند در چنین اوضاع اقتصادی ای از خانواده ها توقع داشته باشد که تابلویش را بخرند. در حال حاضر مهمترین مسئله جامعه بحث اقتصادی است

محبوبی با بیان اینکه تک تک رای ها در سرنوشت جامعه اثرگذار است، خاطرنشان کرد: از همه مردم عزیز خواهش می کنم بی تفاوت نباشند و پای صندوق های رای بیایند. شاید عده ای به خاطر دلگیری از وضعیت موجود نخواهند رای دهند اما باید بدانند که این مشکل را حل نمی کند بلکه مشکل را بدتر می کند. رییس جمهوری که با مشارکت حداقلی سر کار بیاید بدترین اتفاق است. به عنوان خادم فرهنگ و عضو کوچکی از جامعه فرهنگ از مردم خواهش می کنم که مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت انتخاب فرد اصلح در انتخابات، بیان کرد: مردم لطف و بزرگواری کنند و در انتخابات مشارکت داشته باشند . مردم عزیز به خاطر تعیین سرنوشت نسل های آینده پای صندوق های رای بیایند تا کشور بتواند از این پیچ بحرانی عبور کند. در مرحله بعدی مردم باید فرد اصلح را انتخاب کنند. خوشبختانه مردم هوشیار و آگاه هستند، می دانند باید به چه کسی رای دهند. مردم در این زمینه باید تحقیق و بررسی داشته باشند.

نویسنده تربت و دریا، آینه اخلاص، مهربانترین، روح اخلاص و ملاقات در شب مهتابی تصریح کرد: شخصا معتقدم کسی باید رییس جمهور شود که هماهنگ تر با سایر مراکز تصمیم گیری قدرت باشد. چنین فردی می تواند مفیدتر و موثرتر باشد. متاسفانه تا به حال اکثر کسانی که رییس جمهور شدند یا با مجلس ناهماهنگ بودند یا با قوه قضاییه و یا گوش به فرمان رهبری نبودند. اگر کسی بیاید که با مراکز تصمیم گیری هماهنگی خوبی داشته باشد، مشکلات مردم و جامعه سریع تر و بهتر حل خواهد شد.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)