مهری که در شناسنامه خورده می‌شود از جنس خون شهید است...


مهری که در شناسنامه خورده می‌شود از جنس خون شهید است...

آزادگان اسطوره‌های صبر و استقامت هشت سال دفاع مقدس و سند زنده افتخار ملت غیور ایران هستند. سربازانی، که در دل خاک دشمن با آنان می‌جنگیدند و دشمن را اسیر ایمان،صلابت و استقامت خود کردند.

این را وقتی با حاج احمد دهباشی، مرد ۵۳ با چهره‌ای خندان و روحیه‌ای وصف‌ناپذیر به گفت‌وگو نشستم بهتر درک کردم. کسی که همچنان بهترین روزهای زندگی‌اش را سال اول دبیرستان که به اتفاق ۳ هم‌محلی خود در سن ۱۴ سالگی برای اولین بار به جبهه اعزام شد، می‌داند او بیش از ۶ بار راهی جبهه شده و در مرحله سوم عملیات کربلای ۵ درروز ۵ بهمن سال ۱۳۶۵ اسیر شده بود.

نگذارید اسلحه خونین شهید بر زمین بماند

از این آزاده سرافراز که این روزها مشغول مدیریت بنیاد مهدی موعود (عج) استان بوشهر در خصوص حال و هوایش در جبهه‌های جنگ پرسیدم، اما او بنا نداشت از خودش حرف بزند ترجیح داد خاطره‌ای از یکی از شهدا بگوید، این‌طور اظهار کرد: یک بسیجی از استان‌های لر در منطقه بود، البته در حاشیه استان قم زندگی می‌کرد برای همه ما آدم خاصی به نظر می‌رسید و فرمانده‌ها بسیار دوستش می‌داشتند. مشخص بود وضعیت مالی خوبی ندارد، هیچگاه به کسی آدرس خانه‌اش را نمی‌داد، تا این که یک روز فرمانده گردان طبق یک نقشه، تصمیم می‌گیرد که تعقب‌اش کند، ببیند چه وضعیتی دارد.

آزاده دوران دفاع مقدس گفت: این مهری که در شناسنامه خورده می‌شود از جنس خون شهید است و باید به آن با احترام ویژه نگاه کرد...

دهباشی ادامه داد: در یکی از روزها که ایشان به مرخصی رفتند، فرمانده گردان ایشان رو تعقیب و به در خانه بسیجی می‌رسد، در را می‌زند و با دعوت بسیجی وارد خانه می‌شود، متوجه می‌شود که زن خانواده نابیناست و در خانه فرزندی نیست. علت را جویا می‌شود بسیجی می‌گوید که فرزندش در جبهه شهید شده و همسرش از داغ فرزند نابینا شده است.

وی افزود: فرمانده به بسیجی دستور می‌دهد که به خاطر وضعیت همسرش دیگر به جبهه نیاید، اما بسیجی در پاسخ می‌گوید اگر چه شما فرمانده هستید و احترام‌تان واجب است، اما فرمان شهید به دستور شما ارجحیت دارد، پسر شهیدم در وصیت نامه‌اش نوشته بود که نگذارید اسلحه خونین من بر زمین بماند و من به اصرار همسرم راهی جبهه شدم تا به وصیت فرزندم عمل کنم.

انتخابات آبروی نظام است

آزاده دوران دفاع مقدس گفت: امروز هم ما نباید بگذاریم اسلح خونین شهدا بر روی زمین بماند، اگر چه جنگ به پایان رسیده است، اما حضور در انتخابات میدان جدید نبرد با دشمنان است. در انتخابات، بحث یک فرد نیست بلکه موضوع اصلی آبروی نظام است و ما بایست با به انتخابات با اید دید نگاه کنیم که در میدان نبرد با دشمنان هستیم.

دهباشی تصریح کرد: اهمیت انتخابات را از اینجا می‌توانیم بفهمیم که هر وقت بحث انتخابات در کشور ما رخ می‌دهد، بیگانگان با انواع مختلف شایعات به سمت کشور ما هجمه می‌آورند.

وی بیان کرد: بعضی‌ها می‌گویند ما با سیاست کاری نداریم و نمی‌خواهم سیاسی شوم. سوال ما اینجاست آیا امام خمینی بنیان گذار این انقلاب و حاج قاسم سلیمانی آدم سیاسی نبودند که شما فکر می‌کنید اگر وارد سیاست شوید قداست‌تان را از دست می‌دهید؟ به طور حتم از محبوبت و قداست این بزرگواران کاسته نشد. آن چیزی که باعث می‌شود سیاست ما را از قداست و محبوبت بیندازد سیاست‌زدگی و لجام گسستگی است که در موضع گیری‌های سیاسی به وجود می‌آید.

تمام شهدا ما را به ولایت فقیه سفارش کرده‌اند

این آزاده سرافراز تصریح کرد: اکنون کمتر کسی است که از اوضاع جامعه ناراحتی نداشته باشد، اما راهش شرکت نکردن در انتخابات نیست. شما اگر بروید از یک مغازه‌ایی یک جنس بخرید و بعد ببینید که جنس تقلبی‌ست آن را پس می‌دهید و اگر دوباره جنس تقلبی دریافت کردید در نهایت مغازه را عوض می‌کنید، اما نمی‌توانید بگوید من دیگر خرید نمی‌کنم.

دهباشی گفت: خداوند فرموده است ما سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهیم مگر اینکه خودشان بخواهند و خودشان حرکت کنند. آیا اگر من در خانه بنشینم و رای ندهم کمکی به تغییر سرنوشت کرده‌ام یا برعکس اجازه داده‌ام دیگران برایم تصمیم بگیرند؟

آزاده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: تمام شهدا ما را به ولایت فقیه سفارش کرده‌اند، امروز ولایت فقیه می‌گوید شرکت در انتخابات واجب است همان‌طور که امام خمینی (ره) گفته‌اند حفظ نظام جمهوری اسلامی از نماز واجب‌تر است. شرکت در انتخابات هم حکم شرعی دارد و هم واجب‌سیاسی است.

دهباشی تاکید کرد: شهدا اگر امروز بودند در انتخاب شرکت می‌کردند. همانطور که اکنون صندوق رای برای مدافعان حرم با فاصله ۲ هزار کیلومتر متری با کشورمان فرستاده می‌شود و آن‌ها همچون رزمندگان دوران جنگ که صندوق‌ها به میدان جنگ می‌رفت، رای می‌دهند.

در مسیر شهید و شهادت...

وی اظهار کرد: محال است کسی با مسیر شهید و شهدات همراه شده باشد و با شرکت در انتخابات مخالف باشد. انقلاب ما با خون شهدا آبیاری شده است و تداوم آن با خون شهداست هر آنچه در انقلاب وجود دارد ثمر خون این بزرگواران است. هر چیزی باعث حفظ این نظام باشد در واقع پاسداشت خون شهید است.

این مرد میدان جنگ گفت: این مهری که در شناسنامه خورده می‌شود از جنس خون شهید است که باید به آن با احترام ویژه نگاه کرد. با شرکت در انتخابات و ثبت مهرهای خونین بر شناسنامه‌هایتان نگذارید اسلحه خونین شهدا بر زمین بماند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟