دانشجویان گناوه: رای مردم تاثیر بسزایی در سرنوشت کشور دارد


دانشجویان گناوه: رای مردم تاثیر بسزایی در سرنوشت کشور دارد

گناوه - ایرنا - دانشجویان دانشگاه پیام نور گناوه اظهارداشتند: حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات یک اصل است و رای تک تک آنها اهمیت ویژه‌ای برای نظام سرنوشت کشور و ملت دارد.

به گزارش ایرنا ، دانشجویان شهرستان گناوه که همواره حضوری گسترده و پرشور در همه عرصه‌های انقلاب از جمله انتخابات داشته‌اند، این بار نیز تاکید کردند عزمی جدی برای مشارکت در این رویداد مهم سیاسی دارند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور گناوه گفت: ۲۸ خرداد روزی سرنوشت ساز و مهم برای کشور است و همه اقشار جامعه باید با لبیک به ندای رهبر حضوری گسترده یابند.

مریم جوکار افزود: مشارکت در انتخابات و ایجاد انگیزه برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی موجب تقویت و اقتدار و سرمایه اجتماعی کشور، در عرصه داخلی و بین‌المللی خواهد شد.

وی گفت: دانشجویان به عنوان قشری تاثیرگذار در کنار سایر اقشار جامعه همواره در رویدادهای مختلف انقلاب و پیشگامان در عرصه‌های مختلف بوده‌اند و در این دوره باید شرایط را برای شورآفرینی دوباره با مشارکت بالا فراهم کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور گناوه بیان کرد: لزوم احساس مسئولیت انسان نسبت به سرنوشت فردی و جمعی خویش، از ارزش‌های پذیرفته اسلام است و بر همین اساس، مشارکت افراد در اداره‌ امور اجتماعی از حقوق اولیه هر مسلمانی به شمار می‌آید.

وی افزود: طبیعی است هر انسانی حق دارد از حق خود استفاده کند و در سرنوشت جامعه‌ خود تاثیرگذار باشد و از همه مهم‌تر اینکه در جامعه‌ دینی، حفظ نظام و تعیین سرنوشت جامعه وظیفه‌ای الهی است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور گناوه با اشاره به راه‌های افزایش مشارکت در انتخابات گفت: در این زمینه باید راهکارهای انگیزشی توسط نهادهای سیاسی، احزاب، تشکل‌ها، رسانه‌ها، دانشگاه‌‎ها و متولیان آموزش در کشور دنبال شود.

وی ادامه داد: نامزدها باید بر سر موضوعات کلان و انقلاب ساختاری در کشور با مردم صحبت کنند، زیرا مردم از شعور بالایی برخوردارند.

جوکار با بیان اینکه نباید تفکر دوقطبی در انتخابات مشاهده شود، گفت: این تفکر در بین مردم وجود دارد که با رای دادن چیزی تغییر نمی‌کند و چنین تفکری بسیار آسیب‌زا است.

دبیر کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه پیام نور گناوه گفت: حضور اکثریت مردم و مشارکت آنها در انتخابات نشانه رضایت از نظام و حاکمیت است‌.

عباس فارسی افزود: تنها راه افزایش مشارکت مردم و حضور همگانی آنها، جلب اعتماد با ارایه راه حل‌های درست، واقع بینانه و عملی شونده‌ است.

دبیر کانون فرهنگی و هنری دانشگاه پیام نور گناوه اظهارداشت: با توجه به اینکه نوع حکومت کشور ایران جمهوری اسلامی و انتخاب ریاست جمهوری از طریق رای مردم است، مشارکت حداکثری به اقتدار و عزت کشور می‌افزاید.

احمد علی پور افزود: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای، مهر تاییدی بر نظام جمهوری اسلامی و پاسخ دهنده قاطعی به یاوه گویان و منافقان است.

وی گفت: یکی از راه‌های مشارکت مردم صداقت در بیان نامزدها است که با طرح و ایده خود مردم را به آینده امیدوار کنند و شور و اشتیاق را در جامعه تجلی دهند.

دبیر انجمن علمی دانشجویی رشته مدیریت بازرگانی اظهار داشت: شرکت گسترده هموطنان در انتخابات وحدت و همبستگی ملت را در داخل کشور متجلی و دشمنان را ناامید و سرافکنده خواهد کرد.

اردوان حیدری افزود: نامزدها وعده‌ و راحل‌هایی برای حل مشکلات کنونی مردم و جامعه ارایه دهند که باعث کاهش فشار و مشکلات بر ملت شود.

وی بیان کرد: اگر وعده‌هایی که نامزدها در دوران انتخابات به مردم می‌دهند در صورت برگزیده شدن در انتخابات عمل شود در انتخابات بعدی میل و رغبت مردم به مشارکت بیشتر می‌شود.

دبیر انجمن علمی دانشجویی حقوق پیام نور گناوه گفت: جمهوریت، دموکراسی و آرای مردمی نقشی مهم و بسیار موثر در سرنوشت کشور اسلامی ایران دارد.

عبدالعزیز عادلیان افزود: هرچه درصد حضور مردم در پای صندوق های رای بیشتر باشد، آینده کشور و انقلاب تضمین خواهد شد و مشکلات جامعه کاهش خواهد یافت.

وی بیان کرد: نامزدهای ریاست جمهوری باید به جای تخریب یکدیگر، برنامه‌ای قابل اعتماد برای حل مشکلات کشور و مردم ارایه دهند.

رئیس دانشگاه پیام نور گناوه گفت: یکی از مهم‌ترین و بارزترین کارکردهای دوران پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ایفای نقش مردم در تعیین سرنوشت کشور از طریق مشارکت در انتخابات است که به عنوان نقطه قوت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بشمار می‌آید.

مجید قربانی افزود: باتوجه به شرایط خاص کنونی کشور از جمله شیوع ویروس کرونا و فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه، آنچه برای کشور و نظام در عرصه بین‌المللی بسیار مهم قلمداد می‌شود، میزان مشارکت بالا در این دوره است.

وی اظهارداشت: اگرچه میزان مشارکت مردم در این دوره از انتخابات ضرورت دارد اما هر رای دهنده باید انتخابی آگاهانه داشته باشد و با بررسی نقاط قوت در بین نامزدهایی که مطرح می‌شوند فردی را انتخاب کنند که شرایط کشور را به جایگاه واقعی خود برساند.

رئیس دانشگاه پیام نور گناوه گفت: بصیرت افزایی و اطمینان و اعتماد ایجاد کردن برای مردم، باعث خواهد شد تا زمینه لازم برای مشارکت پررنگ در انتخابات فراهم شود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت