رفع تنش آبی در 80 هکتار از اراضی کشاورزی لنگرود


رفع تنش آبی در 80 هکتار از اراضی کشاورزی لنگرود

رئیس اداره منابع آب لنگرود، با بیان اینکه با لوله گذاری گلسفید حدود 80 هکتار از اراضی شهرستان را از تنش آب نجات داد، خاطرنشان کرد: در حدود 1000 هکتار با تنش آبی مواجه بودیم که با اقدامات صورت گرفته به 600 هکتار رساندیم.

قربانعلی پورمسیب در گفت وگو با ایسنا، از راه اندازی ۲۶ ایستگاه پمپاژ شهرستان لنگرود با اعتبار دو میلیارد تومان خبر داد و اظهار کرد: با آماده سازی و راه اندازی این پمپاژها بخشی از مشکل تامین آبی کشاورزی رفع شده است.

وی با اشاره به راه اندازی دو سد لاستیکی شهرستان جهت آب گیری برای کشاورزان، افزود: این دو سد مجموعا ۴۵ هزار مترمکعب آب گیری انجام داده اند.

رئیس اداره منابع آب لنگرود، سطح زیر کشت شهرستان را ۹۱۰۰ هکتار دانست و تصریح کرد: شهرستان لنگرود دارای سه رودخانه سیدعلی اکبری در بخش لاهیجان، رودخانه لنگرود و شلمان رود است که حدود ۲۰۰۰ هکتار از اراضی سنتی شهرستان از رودخانه شلمان رود آب گیری می کنند.

پورمسیب ، با بیان اینکه ۷۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان آبخور شبکه سفیدرود است، خاطرنشان کرد: به منظور مقابله با تنش آبی اقدام به نوبت بندی آب کشاورزان کردیم، یعنی چهار روز قطعی شبکه داریم و هشت روز آب در مدار است و در نظر داریم تا پایان فصل زراعی این نوبت بندی را ادامه دهیم.

وی با اشاره به وجود تنش آبی در اراضی انتهایی شبکه آبرسانی در منطقه گلسفید، تصریح کرد: در هشت روزی که آب وارد مدار می شود، آب دیرتر به اراضی انتهایی شبکه می رسد و لذا با همکاری فرمانداری و جهاد کشاورزی، اقدام به لوله گذاری یک کیلومتری کردیم.

رئیس اداره منابع آب لنگرود، با بیان اینکه لوله گذاری مذکور حدود ۸۰ هکتار از اراضی شهرستان را از تنش آب نجات داد، خاطرنشان کرد: در حدود ۱۰۰۰ هکتار با تنش آبی مواجه بودیم که با اقدامات صورت گرفته به ۶۰۰ هکتار رساندیم و سعی داریم در قالب کمیته آب شهرستان، مشکلات را برطرف کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند