رییس راهور همدان: ممنوعیت تردد شبانه 27 تا 29 خرداد اعمال نمی‌شود


رییس راهور همدان: ممنوعیت تردد شبانه 27 تا 29 خرداد اعمال نمی‌شود

همدان- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت که اعمال ممنوعیت تردد شبانه وسایل نقلیه روزهای 27، 28 و 29 خرداد به منظور برگزاری انتخابات و همچنین امکان حضور مردم در پای صندوق های رای در سطح این شهرستان اعمال نخواهد شد.

سرهنگ «فرخ جمالی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح محدودیت تردد شبانه براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس، از ساعت ۲۲ تا سه بامداد اجرا می شود و تردد خودروها در این بازه زمانی تخلف محسوب شده و متخلفین جریمه و اعمال قانون می شوند.

وی با اشاره به اینکه تخلف تردد خودروها در این ساعات از شبانه روز با استفاده از دوربین های هوشمند نظارتی و همچنین نیروهای پلیس ثبت می شود، اظهار داشت: این طرح در روزهای پنجشنبه(قبل از انتخابات)، جمعه(روز برگزاری انتخابات) و شنبه(روز بعد از انتخابات) با توجه به برگزاری انتخابات و افزایش ترددهای ضروری اجرا نمی شود و تردد شبانه خودرویی شهروندان در این سه روز بلامانع است.

رییس پلیس راهور شهرستان همدان تاکید کرد: البته محدودیت ورود خودروها با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوع است و خودروهای متخلف اعمال قانون می شوند.

وی همچنین با اشاره به ممنوعیت نصب هرگونه پوستر و بنر تبلیغاتی بر روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی ممنوع است، گفت: براساس ماده ۲۰۷ آئین نامه راهنمایی و رانندگی، نصب و ترسیم هر گونه علامت، پلاک های متفرقه، نقوش، آگهی و عکس بر روی شیشه و یا بدنه خودرو به واسطه جلب توجه دیگر رانندگان و افزایش احتمال بروز سانحه نیز ممنوع است.

سرهنگ جمالی افزود: بر این اساس ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در صورت مشاهده این قبیل تخلفات با متوقف کردن خودرو، تذکرات لازم را به راننده برای حذف نقوش و برداشتن تصاویر خواهند داد و در صورت بی توجهی نسبت به جریمه خودرو اقدام خواهند کرد.

وی تاکید کرد: این قانون شامل حال داوطلبان انتخابات و حامیان آنها نیز می شود چراکه طبق ماده ۲۰۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، نصب تصاویر افراد بر روی خودرو به بهانه تبلیغات با توجه به احتمال بروز سانحه، ممنوع بوده و تخلف محسوب می شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ ۲۸ خرداد سال جاری برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس