هواشناسی: هوای استان همدان 4 درجه گرم می‌شود


هواشناسی: هوای استان همدان 4 درجه گرم می‌شود

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت که در پی نفوذ جبهه هوای گرم از منطقه جنوب، دمای هوای بیشتر نقاط استان در سه روز آینده با 4 درجه افزایش به 38 درجه سانتی گراد می رسد.

«محمد حسن باقری شکیب» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف و بدون ابر و همراه با وزش ملایم باد پیش بینی می شود.

به گفته وی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان تا پایان هفته جاری صاف پیش بینی می شود و رفته رفته از شدت وزش باد کاسته می‌شود.

وی اظهار داشت: توده هوای جنب حاره ای از امروز وارد استان شده و به دنبال آن دمای هوا در بیشتر نقاط استان همدان افزایش محسوسی خواهد داشت.

باقری شکیب گفت: سامانه پر ارتفاعی که از سمت مناطق استوایی وارد همدان می شود عامل گرما و کاهش چشمگیر بارندگی خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد با ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار با هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان همدان بودند.

وی عنوان کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای همدان نیز در این مدت به ترتیب ۳۲ و ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها