30 درصد از ستادهای انتخاباتی ساوه و زرندیه اخطار بهداشتی دریافت کردند


30 درصد از ستادهای انتخاباتی ساوه و زرندیه اخطار بهداشتی دریافت کردند

ساوه-ایرنا- سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: عوامل نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکنون به 30 درصد از ستادهای انتخاباتی ساوه و زرندیه به علت ازدحام جمعیت و استفاده نکردن از ماسک اخطار دادند.

دکتر «محمود کریمی» روز سه شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا، افزود: در سطح شهرستان ساوه ۱۵۹ شعبه اخذ رای و در زرندیه نیز ۶۶ شعبه فعال خواهد بود که به ازای هر شعبه یک ناظر بهداشت بر اجرای دستورات بهداشتی نظارت می‌کند.

وی افزود: برای هر سه شعبه نیز یک کارشناس بهداشت تعیین شده تا به طور سیار بازرسی انجام شود و در صورت ازدحام جمعیت و رعایت نکردن فاصله اجتماعی هشدارهای لازم داده شود.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه تصریح کرد: ناظران بهداشتی از بین نیروهای بهداشت و درمان و داوطلبان آموزش دیده بسیجی و هلال احمر انتخاب شده‌اند و در روز انتخابات حضوری فعال خواهند داشت.

به گفته کریمی، براساس پروتکل‌های ابلاغی در فضای بسته شعب اخذ رای ۱۵ تا ۲۰ نفر با استفاده از ماسک و رعایت فاصله و در فضای باز حداکثر ۵۰ نفر امکان حضور دارند و تجمع بیش از این تعداد، خطر شیوع ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

وی عنوان کرد: در روز انتخابات ماسک و ملزومات بهداشتی در بین عوامل اجرایی شعب اخذ رای و افراد بدون ماسک توزیع می‌شود و از افراد مبتلا به کرونا نیز درخواست می‌ کنیم که به هیچ عنوان به شعب اخذ رای مراجعه نکنند زیرا عوامل اجرایی انتخابات صندوق‌های رای سیار را برای آنها در نظر گرفته‌اند.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه بیان کرد: تاکنون به ۳۰ درصد از ستادهای انتخاباتی در ساوه و زرندیه اخطار داده شده است و در صورت تکرار رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

کریمی از مردم خواست نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه جدی داشته باشند زیرا شیوع ویروس جهش یافته کرونا از نوع دلتا (هندی-انگلیسی) در استان‌های جنوبی کشور روند صعودی است و این مساله می تواند خطری برای ساکنان ساوه و زرندیه هم تلقی شود.

حدود ۱۹۲ هزار نفر در شهرستان ساوه واجد شرایط رای هستند که از این تعداد چهار هزار و ۲۰۰ نفر را افراد رای اولی تشکیل می دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند