هوای زنجان گرم می‌شود


هوای زنجان گرم می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: دمای هوای این استان از امروز /سه شنبه 25 خرداد ماه/ به مدت سه روز روند افزایشی داشته و هوای گرم در این استان مستقر خواهد شد.

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: پیش بینی می شود میزان بیشینه دمای هوا در شهرستان طارم از توابع این استان در روز پنجشنبه /۲۷ خرداد ماه/ به بالاتر از ۴۰ درجه سانتیگراد نیز برسد.

وی با بیان اینکه میزان دمای فعلی هوای شهر زنجان ۴- درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه سانتیگراد سردتر شده است، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با میزان دمای ۸+ درجه سانتیگراد و شهرستان ماهنشان و چورزق از توابع شهرستان طارم نیز با ۳۶+ درجه سانتیگراد به ترتیب خنکترین و گرمترین نقطه این استان گزارش شدند.

سلطانی تصریح کرد: میزان کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه‌های هواشناسی استان زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته در خیرآباد ۸ و ۳۱، گرماب ۸ و ۳۳، سجاس ۸ و ۳۲، زرین رود ۱۰ و ۳۳، سلطانیه ۱۰ و ۳۲، دانشگاه زنجان ۱۱ و ۳۲، باش‌قشلاق گرماب ۱۱ و ۳۳، صائین قلعه ۱۲ و ۳۴، حلب ۱۳ و ۳۵، ابهر ۱۳ و ۳۳، نیک پی ۱۳ و ۳۳، دندی ۱۴ و ۳۴، زنجان ۱۴ و ۳۳، قیدار ۱۴ و ۳۰، خرمدره ۱۵ و ۳۲، ماهنشان ۱۶ و ۳۶، ارمغانخانه ۱۶ و ۳۰، پری ۱۷ و ۳۲، فیله خاصه ۱۷ و ۳۴، فرودگاه زنجان ۱۸ و ۳۱، چورزق ۱۹ و ۳۶، گیلوان ۱۹ و ۳۵ و آب بر ۲۰ و ۳۵ درجه سانتیگراد به ثبت رسید.

کارشناس پیش بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هوای زنجان طی امروز به شکل پایدار بوده و از روز جمعه /۲۸ خرداد ماه تا روز یکشنبه /۳۰ خرداد ماه/ هوا خنک خواهد شد.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش