رضایی: برنامه من ایجاد تحول بزرگ در سیاست و اقتصاد است


رضایی: برنامه من ایجاد تحول بزرگ در سیاست و اقتصاد است

تهران- ایرنا- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایجاد تحول بزرگ در اقتصاد و سیاست را هدف و برنامه خود عنوان کرد و گفت: اقتصاد را بدون اصلاح قدرت نمی‌توان به جایی رساند و قدرت هم بدون برنامه اقتصادی نتیجه‌اش چیزی است که در این 50 سال اخیر شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محسن رضایی روز سه شنبه در نشست خبری در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا با اشاره به اولویت شایستگی افراد برای اداره کشور گفت: عقل و شرع حذف یک فرد و حتی تلف کردن یک ثانیه را برای پیشرفت کشور جایز نمی‌داند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ام در انتخابات تحول و جراحی بزرگ در سیاست و اقتصاد ایران است، گفت: اصلاح از درون قدرت و معماری نوین اقتصاد از برنامه‌های بنده است. اقتصاد و سیاست دو روی یک سکه هستند. بدون اصلاح اقتصاد، سیاست را نمی‌توان به نقطه مطلوبی رساندو قدرت هم بدون برنامه اقتصادی نتیجه اش چیزی است که در این ۵۰ سال اخیر شاهد هستیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در سال‌های گذشته دولت‌های گذشته با گرایش‌های مختلف روی کار بودند، اما تاثیری در روندهای اقتصادی کشور شاهد نبودیم. برنامه من برای انتخابات ایجاد یک تحول بزرگ یا دغدغه های بزرگ در زمینه سیاست و اقتصاد است.

وی خاطرنشان کرد: روندهای ثابت اقتصادی ایران نشان می‌دهد اندیشه‌های سیاسی که تاکنون در کشور وجود داشته‌اند، حلال مشکلات اقتصادی ایران نبوده‌اند نیازمند اصلاح قدرت از طرفی از طرف دیگر نیازمند برنامه موثر اقتصادی هستیم که هر دو مکمل یکدیگر هستند. برنامه‌ام شامل دو رکن اصلاح در درون سیاست و برنامه اقتصادی است.

رضایی با اشاره به ضرورتهای اصلاحات در بخش سیاسی گفت: کشور به یک حکمرانی سالم نیازمند است، آنچه در اقتصاد به دنبال آن هستم، تشکیل یک جامعه ثروتمند در ایران است. این اهداف بدون بسیج و وحدت ملی میسر نیست.

نامزد سیبزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: دولت اقدام و تحول نخستین دولت پس از دفاع مقدس است که وحدت ملی دارد. تنها شایستگی در اولویت است و اصولگرایی و اصلاح طلبی فرع می‌باشد. ما حق نداریم افراد با این شایستگی را حذف کنیم. ما نیازمند حرکت با سرعت برای گذر از شرایط کشور هستیم . نه عقل و نه شرع حذف کردن فرد و تلف کرد یک ثانیه را جایز نمی‌داند من با این ایده به صحنه آمده ام تا از تمام افراد شایسته استفاده کنم .

وی در پاسخ به این پرسش که‌ آیا یارانه ۴۵۰ هزار تومانی موجب تورم نمی شود، گفت: وقتی از یارانه بحث می‌کنیم از این طرف مسئله نقدینگی و از طرف دیگر مسئله بورس را در یک برنامه جامع و گره خورده پیش می‌بریم.

رضایی اضافه کرد: اگر در شرایط کنونی برنامه‌ای برای هدایت نقدینگی کشور نداشته باشیم و به سمت تولید نرویم این یارانه به احتمال قوی تورم ایجاد می‌کند اما برای کنترل و هدایت نقدینگی به سمت تولید برنامه داشته باشیم که من دارم. بنابراین این کار من هیچ تاثیری در گرانی و تورم ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: برنامه من یک برنامه جامع است و منابع این کار هم وجود دارد که اولین مورد آن بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که با اصلاح مدیریت در کارخانجات فولاد وسیمان و صرفه جویی بنزین، گازوئیل و سوخت می توانیم به دست بیاوریم .

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تشریح دومین منبع مورد نیاز اعطای یارانه گفت: ما ۱۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم و کسانی که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه اضافه بر مصرف دارند. در واقع ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از دست ملت ایران بیرون می‌رود و از سوی دیگر کسانی که فرار مالیاتی دارند ۱۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه مازاد بر مصرف دارند.

ادامه دارد


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی