نگاهی به زندگینامه شهید ایت الله سید محمدرضا سعیدی در برنامه حکایت جاودانگی


نگاهی به زندگینامه شهید ایت الله سید محمدرضا سعیدی در برنامه  حکایت جاودانگی

برنامه حکایت جاودانگی پنجشنبه 6 خرداد ماه به زندگینامه شهید ایت الله سید محمدرضا سعیدی خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن، حکایت جاودانگی با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای تفحص و شهدای مدافع حرم و نگاهی به سیره قرآنی آن عزیزان از رادیو قرآن پخش می شود.


معرفی کتاب، گزید ه ای از وصیتنامه شهید و فرازهای قرآنی آن، خاطرات شهید از زبان همسر، روایت گوشه ای از زندگی شهید با صدای وی و خانواده، پخش گوشه ای از فیلم، کلیپ و یا سریالی که با محوریت زندگی شهید مورد نظر ساخته شده و گزارش مردمی از بخش های مختلف این برنامه مستد ترکیبی است. در برنامه روز پنجشنبه ۲۷ خرداد ماه به زندگینامه شهید ایت الله سید محمدرضا سعیدی پرداخته می شود.


آیت الله سید محمدرضا سعیدی نخستین شهید در نهضت امام راحل و یکی از وکلای تام الاختیار ایشان و از طلایه‌داران جهاد و شهادت جریان انقلاب اسلامی بود.


این شهید بزرگوار، اردیبهشت ماه سال ۱۳۰۸ در مشهد مقدس دیده به جهان گشود. در دوران کودکی مادرش را از دست داد و زیر نظر پدر حجت الاسلام احمد سعیدی تعلیمات دینی را آموخت.



شهید آیت‌الله سعیدی ، نخستین مجتهد شهید در نهضت امام خمینی(ره) و یکی از وکلای تام‌الاختیار ایشان در زمان طاغوت در تهران بود و پیش از آن نیز از مدرسان حوزه علمیه قم بود، زنده‌یاد بانو بی‌بی خدیجه طباطبایی با اشاره به شخصیت شهید آیت‌الله سعیدی می‌گفت: امام(ره) همیشه می‌گفتند که آقای سعیدی وظیفه‌اش را انجام داد. من در آن سال‌ها کسی را مثل آقای سعیدی نداشتم که آن طور مخلصانه در راه دین تلاش کند.



آیت الله سید محمدرضا سعیدی پس از مدتی برای فراگیری هرچه بهتر علوم فقه و دین نزد اساتیدی چون حاج شیخ کاظم دامغانی، مرحوم حاج شیخ هاشم قزوینی و حاج شیخ مجتبی قزوینی تلمذ کرد. در مراحل بعدی تعلم علوم اسلامی، به قم رفت و در محضر اساتیدی نظیر آیت الله العظمی بروجردی (ره) و آیت الله العظمی امام خمینی (ره) درس گرفت.

لازم به ذکر است ،برنامه حکایت جاودانگی کاری گروه اطلاع رسانی و محافل به تهیه کنندگی سمیرا قنبری، گویندگی یاسر دعاگو ، روایتگری فضه سادات حسینی پنجشنبه ها ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه از رادیو قرآن پخش می شود.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !