اظهار تأسف لژیونر هاکی از نبود زیرساخت چمن


اظهار تأسف لژیونر هاکی از نبود زیرساخت چمن

نفر سوم آقای گل جام جهانی 2015 هاکی سالنی می‌گوید: متاسفانه به هاکی چمنی در کشورمان اصلا توجه نمی‌شود.

بهداد بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سه سال اخیر که عضو تیم پلیس گوجو ترکیه هستم هر سال در سوپر لیگ چمن و سالن قهرمان شده‌ایم.

وی ادامه داد: امسال نیز در بخش چمن با شش تساوی و یک برد عنوان قهرمانی را به دست آوردیم و سهمیه حضور در جام باشگاه‌های اروپا را کسب کردیم.

بیرانوند اضافه کرد: اگر مشکل خاصی رخ ندهد، شهریور ماه جام باشگاه‌های اروپا آغاز می‌شود اما چون بحث کرونا وجود دارد، فعلاً تاریخ شروع قطعی نیست.

این ملی‌پوش هاکی گفت: برخلاف کشور خودمان که چمن استاندارد هاکی ندارد، ترکیه با اینکه حدود دو دهه فعالیت هاکی را آغاز کرده فقط ۸ چمن استاندارد رنگ آبی دارد که مخصوص المپیک است.

وی تصریح کرد: مسابقات بخش چمن در ترکیه هر سال بهار و تابستان در رده‌های سنی مختلف دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

بیرانوند با اشاره به اینکه هاکی چمنی رشته‌ای المپیکی است و در بازی‌های آسیایی نیز حضور دارد، اضافه کرد: اکثر کشورها روی قسمت چمن سرمایه‌گذاری می‌کنند اما در ایران اصلاً به این بخش توجه نمی‌شود.

وی تأکید کرد: هاکی‌بازان ایرانی در بخش سالن که حرف اول آسیا را می‌زنیم و در جهان نیز از تیم‌های پر قدرت هستیم اما متأسفانه زیرساخت‌های چمن را نداریم و این در حالی است که پتانسیل موفقیت در هاکی چمنی را داریم.

به گزارش ایسنا، تیم پلیس گوجو چهار بازیکن ایرانی به نام‌های رضا نوری‌زاده، ساسان حاتمی‌نژاد، یعقوب بهرامی و بهداد بیرانوند را در اختیار دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح