وقفه 17 ساله توسعه مرغ لاین بابل‌کنار جبران می‌شود


وقفه 17 ساله توسعه مرغ لاین بابل‌کنار جبران می‌شود

ساری - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت : با ورود افراد با دانش ، رکود 17 ساله‌ای که بر توسعه مرغ لاین بابل‌کنار حاکم بوده است ، جبران می شود.

به گزارش ایرنا ، سورنا ستاری روز سه شنبه در جریان بازدید از مجتمع مرغ لاین بابلکنار واقع در شهرستان بابل ، افزود : با سرمایه گذاری ای که دولت از سال ۹۹ در قالب برنامه ملی احیای لاین آرین بر عهده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار داد ، این مجتمع در مسیر توسعه قرار گرفته است.

وی گفت : مجتمع مرغ لاین در حوزه اصلاح ژنتیک و به کارگیری دانش روز با رکود ۱۷ ساله رو به رو بوده است و اکنون در مسیر توسعه قرار داده شده است.

ستاری افزود : با ورود گروه های علمی در مجموعه مرغ لاین در آینده ای نزدیک نمونه های تولید شده در این مجتمع می تواند از نمونه های خارجی سبقت بگیرد و ما باید در این مسیر گروه های علمی را حمایت کنیم.

مجتمع مرغ لاین بابلکنار موسوم به " آرین" از سال ۶۹ با ورود یک گله از نژاد هایبرو هلندی در یک هزار و ۱۳۷ هکتار از اراضی جنگلی مازندران در شهرستان بابل راه اندازی شد. همچنان مرغ های لاین ، اجداد و مادر گوشتی و تخمگذار کشور در این مرکز نگهداری و تامین می شود.

این کارخانه تولید کننده مرغ لاین یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان مرغ مادر در کشور است و در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی بخش بابلکنار شهرستان بابل واقع شده است .

این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰هزار قطعه مرغ اجداد و یک میلیون قطعه مرغ مادر و ظرفیت تولید جوجه گوشتی رتبه هشتم تولید جهانی را دارد.

هم اکنون علاوه بر مجتمع مرغ لاین بابلکنار، پنج واحد مرغ اجداد، ۱۸۴ واحد مرغ مادر ، ۲ هزار و ۱۰۰ واحد مرغ گوشتی، ۳۵ واحد مرغ تخمگذار ، ۳۷ واحد کارخانه جوجه کشی ، ۴۴ کارخانه تولید دان و ۱۷ کشتارگاه صنعتی طیور در مازندران فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید