اطلاعات شخصی 3 میلیون مشتری آئودی و فولکس واگن هک شد


اطلاعات شخصی 3 میلیون مشتری آئودی و فولکس واگن هک شد

اطلاعات بیش از 3.3 میلیون مشتری آئودی و فولکس واگن در ایالات متحده و کانادا در معرض انتشار قرار گرفته است. علت این رخداد امنیتی، درز اطلاعات مشتریان توسط واسطه فروش فولکس واگن در آمریکای شمالی بوده است.مطابق اعلام رسمی فولکس واگن، شیفت...

اطلاعات بیش از 3.3 میلیون مشتری آئودی و فولکس واگن در ایالات متحده و کانادا در معرض انتشار قرار گرفته است. علت این رخداد امنیتی، درز اطلاعات مشتریان توسط واسطه فروش فولکس واگن در آمریکای شمالی بوده است.

مطابق اعلام رسمی فولکس واگن، شیفت دیجیتال پایگاه داده‌ای است که برای نگهداری اطلاعات مشتریان فولکس واگن و آئودی در آمریکای شمالی استفاده می‌شود. این پایگاه داده اطلاعات مشتریان را بین سال‌های 2014 تا 2019 جمع‌آوری کرده است، در حالی‌که سپر حفاظتی خاصی ندارد و اطلاعات مشتریان در معرض خطر انتشار قرار گرفته است. برخی از اطلاعات مشتریان از جمله وسیله نقلیه اجاره شده یا خریداری شده از آئودی و فولکس واگن هم‌اکنون منتشر شده است.

علاوه بر موارد گفته شده، اطلاعات حدود 90 هزار مشتری آئودی و فولکس واگن و مشخصات شخصی آن‌ها از این پایگاه داده به بیرون درز کرده است. این اطلاعات شامل شماره گواهینامه، تاریخ تولد و شماره پرونده تامین اجتماعی افراد بوده است.

دانیل ویس لند، رئیس آئودی آمریکا در نامه‌ای به نمایندگی‌ها، علت این مشکل را سهل‌انگاری شرکت ارائه دهنده خدمات پایگاه داده هنگام انتقال اطلاعات در مقطعی بین اوت 2019 و مه 2021 اعلام کرده است. درز اطلاعات شامل تمامی نمایندگی‌ها نمی‌شود اما شعبه‌هایی که از ابزار شیفت دیجیتال استفاده کرده‌اند، در معرض خطر انتشار اطلاعات مشتریان قرار دارند. فولکس واگن برای جبران این مشکل، به افراد خسارت دیده خدمات حفاظت از اطلاعات رایگان ارائه می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر