40 درصد ظرفیت تولیدی کشور خالی است/ فقر در استان کرمان زیاد است


40 درصد ظرفیت تولیدی کشور خالی است/ فقر در استان کرمان زیاد است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: هم معدن و کشاورزی در استان کرمان حرف اول را می زند و هم ذخایر بالایی از مس، کرومیت، زغالسنگ، تیتانیوم و... دارد که خوشبختانه جذب سرمایه گذاری خوبی در این استان صورت گرفته اما این وضعیت هیچ تناسبی با فقر در استان ندارد و میزان بالایی از فقر مطلق را در استان کرمان شاهد هستیم.

"سیدابراهیم رئیسی" عصر امروز 25 خردادماه در ویژه برنامه انتخاباتی "ایران سرای من" در شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کرمان اظهار کرد: سرمایه بزرگ استان کرمان نیروی انسانی و تحصیلکرده است و جوانان این استان آماده کار و تلاش هستند.

وی افزود: ذخایر خدادادی استان کرمان از جمله معادن بسیار ارزشمند، کشاورزی غنی و محصولات مهم از جمله پسته، خرما و مرکبات در سطح کشورهای مختلف مشهور است.

رئیسی با اشاره به اینکه کرمان به دلیل روزهای آفتابیِ بسیار می تواند مرکز تولید انرژی های خورشیدی باشد، تصریح کرد: اگر مدیریت آب در استان کرمان خوب صورت نگیرد، شاهد کاهش تولید خواهیم بود لذا تولیدات استراتژیک استان در گرو مدیریت آب است.

وی بیان کرد: نزولات جوی در کشورمان کم داریم اما با مدیریت آب می توانیم تولیدات کشارزی را پررونق کنیم و باید در استان کرمان این مسئله دنبال شود که نکته بسیار مهم و اساسی است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هم معدن و کشاورزی در استان کرمان حرف اول را می زند و هم ذخایر بالایی از مس، کرومیت، زغالسنگ، تیتانیوم و ... دارد که خوشبختانه جذب سرمایه گذاری خوبی در این استان صورت گرفته اما این وضعیت هیچ تناسبی با فقر در استان ندارد و میزان بالایی از فقر مطلق را در استان کرمان شاهد هستیم.

وی با اشاره به تعداد بالای خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی در استان کرمان افزود: با وجود زمینه های اشتغال در کشاورزی و معادن استان، تعدادی بیکاران هیچ تناسبی ندارد و این وضعیت می تواند متفاوت بشود.

رئیسی بیان کرد: برخی صنایع دستی استان کرمان شهرت بسیاری دارد که باید به آنها رونق داد چراکه زمینه اشتغال بسیار و ارزش افزوده بالایی می تواند برای مردم داشته باشد.

وی تصریح کرد: تعداد آثار ثبت جهانی در استان تمدن ساز کرمان بالاست اما به تناسب زمینه های گردشگری، این صنعت فعال نیست در حالی که صنعت و اقتصاد گردشگری می تواند در استان کرمان رونق ایجاد کرده و مردم دنیا را با جلوه های تمدنی و تاریخی این استان آشنا کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: شش منطقه ویژه اقتصادی در استان کرمان تعریف شده اما فعال نیستند در حالی که این مناطق بیکاری را تا حد زیادی می تواند کاهش داده و زمینه تولید و صادرات را فراهم کند و ما باید به سمت دو یا چند برابر کردن صادرات غیرنفتی برویم که زمینه و بستر آن در کشورهای همجوار ما وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری در استان کرمان می تواند محور قرار گرفته و از زمینه های فعال اقتصادی باشد، افزود: نباید تصور کرد قدرت فقط قدرت نظامی است. توانمندی اقتصادی، تولید قدرت می کند. اقتصاد مقاومتی که با هر تکانه ای تکان نخورد و سفره مردم با هر تغییر دلاری کوچک نشود.

رئیسی با اشاره به اینکه باید سفره مردم متحول شود، تصریح کرد: باید اقتصاد و تقسیم امکانات و ظرفیت های کشور را عادلانه کرد و مجموعه خوب مجموعه ای است که حق مظلوم را بی لکنت بگیرد و مردم باید در اجرا این احساس را داشته باشند؛ مردم باید بتوانند خواسته خود را دنبال کنند و کسب و کارشان رونق داشته باشد.

وی بیان کرد: بعضی از بخش های فعال اقتصادی در استان کرمان از جمله سیرجان که منطقه فعال معدنی و ترازیتی است و جایگاه حساسی دارد، باید برای آن برنامه ریزی شود و باید ساخت بزرگراه هایی در استان که زیرساخت توسعه صنعتی، کشاورزی و معدنی استان باشد، پیش بینی بشود. ساخت آزادراه ها می تواند به امنیت مردم و نقل و انتقال کالا کمک کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه امیدواریم انتخاباتی بسیار با شکوه با حضور مردم رقم بخورد، گفت: دولتی که شکل می گیرد اگر پشتوانه بیشتری داشته باشد گره گشایی بیشتری خواهد داشت و بنده معتقدم امروز حلقه مفقوده در وضعیت کشور، مدیریت کارآمدی است که امکانات را در مسیری که باید به کار گرفته و دغدغه مردم در مبارزه با فساد، تبعیض، اشتغال و ... را حل بکند.

وی افزود: 40 درصد ظرفیت تولیدی کشور خالی است و این ظرفیت باید به کار بیاید تا مشکلات مردم حل بشود.

رئیسی تصریح کرد: در استان های مختلف زمینه برای فعالیت کاملا وجود دارد و امیدواریم مردم ایران و استان کرمان که همیشه منشاء برکات بوده و مردم انقلابی و فسادستیز بوده اند، یک دولت مردمی رقم زده و ایران قوی را در این دولت مردمی شکل بدهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زخم هموفیلی بر تن رنجور بیماران