محسن رضایی: سند اقدام و تحول پیشرفت چهارمحال و بختیاری تهیه شده است


محسن رضایی: سند اقدام و تحول پیشرفت چهارمحال و بختیاری تهیه شده است

شهرکرد- ایرنا- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:دولت ما با یک برنامه قوی، واقعی، عملیاتی، کاربردی و اجرایی، سند اقدام و تحول پیشرفت چهارمحال و بختیاری را تهیه کرده است که به امضاء خواهد رسید.

محسن رضایی میرقائد روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم چهارمحال و بختیاری که از طریق شبکه جهان‌بین پخش شد، با سلام به مردم تمامی نقاط کشور، افزود: سرزمین ایران بهترین قطعه عالم است و از چشم‌اندازهای بدیع و اقلیم‌های متنوع، پوشش گیاهی و چهارفصل همیشه پربازده برخوردار است.

وی ادامه داد: طبیعت، هنر، ادبیات، نوابغ، مردم مهمان‌نواز و بناهای باشکوه و سابقه تاریخی و تمدنی چند هزار ساله این کشور حکایت از این گوهر پاک دارد و در این میان ،امام راحل با کمک عشق به وطن و اسلام، همه ایرانی‌ها را دور هم جمع کردند و انسجام بزرگی شکل دادند و ما یکی شدیم و روی قامت خود ایستادیم.

رضایی میرقائد تصریح کرد: اما متاسفانه سیاست‌های نادرست دولت‌ها در ۲، سه دهه اخیر باعث شد که این توانایی عظیم و قامت بلند ایران خم شود و در مقابل مشکلات احساس ناتوانی و ناامید به آن دست بدهد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد تا بار دیگر ملت ایران روی پای خود ایستاده و حرکت نویی با دولت جدید آغاز کند.

رضایی میرقائد خاطر نشان کرد: امام بزرگوار ما در انقلاب اسلامی، اقوام و استان‌ها را دور هم جمع کردند که اتفاق بزرگی در پی آن صورت گرفت و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و غرب و شرق نتوانستند مقابل ایران بایستند و برای بار دوم همه اقوام را دور هم جمع کرد و در جنگ تحمیلی که ۵۰ کشور پشت صدام بود و پنج استان ما اشغال شده بود، دوباره پیروزی را به همراه آورد.

وی با طرح این سوال که آیا نمی‌شود بار دیگر همه دور هم جمع شویم و حرکت سوم را با وجود رهبر فرزانه، جوانان و مردم شکل دهیم؟ اظهار داشت: این موضوع کار سختی نیست و می‌توان آن را انجام داد و برای بار سوم قیام فرهنگی و اقتصادی برای زندگی بهتر و برای تشکیل دولت وحدت ملی شکل دهیم.

رضایی میرقائد با بیان اینکه همه ایرانی‌ها، ایرانی هستند و شهروند درجه یک،۲ و سه وجود ندارد، خطاب به مردم خاطر نشان کرد: این‌طور نیست که انتخابات از قبل مهندسی شده باشد و این شما هستید که سرنوشت صندوق‌های رای را تعیین می‌کنید و انتخاب اصلی در دست شماست.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما می خواهیم قیام سوم را برای زدودن غم و غصه از چهره بهترین مردمان و برای بهزیستی و سربلندی آنها آغاز کنیم.

رضایی میرقائد با تاکید بر اینکه در دولت خود همه اقوام ایرانی را به میدان خواهد آورد، افزود: ما در همه استان‌ها، مناطق اقتصادی درست می‌کنیم و اختیارات و مسئولیت‌ها را به استان‌ها واگذار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا با استثمار نو که نیروی انسانی و ثروت را از استان‌ها به تهران و سپس به خارج کشور انتقال می‌دهد مقابله کرده و به آن پایان می‌دهیم.

رضایی میرقائد نام دولت خود را دولت «اقدام و تحول» نامگذاری کرد و گفت: در این دولت به وعده‌های بی‌پشتوانه پایان می‌دهم چرا که معتقدم زمان شعار تمام شده و زمان برنامه و اقدام فرا رسیده است.

وی از تدوین نسخه و برنامه خاص برای هریک از استان‌های کشور خبر داد و افزود: هیچ استانی نیست که نسخه خود را نداشته باشد و برای هر استانی متناسب با طبیعت، مردم و اقلیم خاص خود برنامه‌ریزی شده است.

رضایی میرقائد با اشاره به انتقال صنایع آب‌بَر فولاد به مرکز ایران، خاطر نشان کرد: فولاد را از هرمزگان به فلات مرکزی انتقال می‌دهند و اینچنین با کمبود آب در این مناطق روبرو شده‌ایم.

وی تصریح کرد: نسخه واحد نوشتن از تهران برای استان‌ها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت‌ها و استعدادهای مردم هر استانی است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بنا داریم در کنار این نسخه‌های جداگانه، اختیارات تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری را هم به استان‌ها بدهیم.

رضایی میرقائد افزود: ایران بزرگ است اما مشروط به اینکه همه اقوام و استانها وارد صحنه شوند و تمام ایران به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی تبدیل شود و از سوی دیگر جوانان نشاط داشته باشند، از ظرفیت بانوان استفاده شود، شور و نشاط در کشور تقویت شود، آزادی اجتماعی مطابق قانون رعایت شود، به جوانان گیر ندهیم و اجازه دهیم فعالیت کنند، به آنها آموزش دهیم و مهارت‌های آنها را بالا ببریم.

وی به تجربه خود در سال‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این تجربه را دارم که چگونه از همه اقوام و جوانان استفاده کنم همان‌طور که در آزادسازی خرمشهر شاهد آن بودیم.

رضایی میرقائد خاطر نشان کرد: یک بار دیگر می‌خواهم دولت وحدت ملی را شکل دهم که در آن به چپ و راست، پارتی‎‌بازی و قوم‌گرایی پایان دهم و متعقدم که این کار سختی نیست.

وی افزود: آیا مبارزه با گرانی و فقر، سخت‌تر از بیرون کردن سربازان صدام‌حسین از کشور است؟ دولت اقدام و تحول با کمک مردم و به اذن پرودگار و حمایت ولی عصر(عج) و سیاست‌های داهیانه رهبر انقلاب این کار را خواهد کرد که برای تحقق آن چند خط‌مشی در نظر گرفته شده است.

رضایی میرقائد، انتخاب استانداران بومی را از جمله برنامه‌های خود برای استانها برشمرد و گفت: استانداران را از مردم همان استان انتخاب می‌کنیم، سرزمین ایران در هر قوم خود مردان و زنان بزرگی دارد که مورد غفلت قرار گرفته است و به پارتی‌بازی‌ها خاتمه می‌دهیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر واگذاری اختیارات اقتصادی دولت به استان‌ها، تصریح کرد: این موضوع در اصل ۱۲۷ قانون اساسی به صراحت بیان شده است.

رضایی میرقائد تصریح کرد: با همه توان، دولت اقدام و تحول پشت سر استانداران و مناطق خود قرار می‌گیرد و با همفکری با آنها اجازه می‌دهیم خودشان تصمیم بگیرند.

وی توجه به اقشار آسیب‌پذیر را از دیگر برنامه‌های خود برشمرد و گفت: در همین راستا علاوه‌بر یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، اشتغال و تولید با حمایت دولت مرکزی در دستور کار قرار می‌گیرد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، راه‌اندازی نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان را از دیگر برنامه‌های خود اعلام کرد و افزود: به‌طور میانگین هزینه ساخت هر مترمربع ساختمان از سه تا پنج میلیون تومان است و یک خانه ۸۰ متری ۳۲۰ میلیون تومان هزینه در بردارد که چنانچه هر کسی ۱۰ درصد این هرینه را تامین کند بانک‌ها را مکلف می‌کنم تا ۹۰ درصد آن را وام بدهند.

رضایی میرقائد اظهار داشت: این وام‌ها، وثیقه نمی‌خواهد و همان خانه در وثیقه بانک می‌ماند تا قسط آن تسویه شود که نمونه آن را می‌توان در اروپا مشاهده کرد.

وی خاطر نشان کرد: اگر بازار مسکن را راه بیندازیم ۳۰۰ صنعت پشت سر آن فعال می‌شود و می‌توان در کنار آن شغل قابل توجهی ایجاد کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه افزود: من و دوستانم، مثل دوران جنگ که زیر بمباران و شیمیایی رفتیم یک بار دیگر خود را سپر ملت ایران قرار خواهیم داد و مشکلات را حل خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم این غم و غصه که بر چهره ملت ایران نشسته است، تداوم پیدا کند.

رضایی میرقائد با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم نان قرضی، زباله‌گردی و کولبری بر قامت بلند ایران بنشیند، گفت: من معتقدم حفظ کرامت انسانی مهم‌ترین هدفی است که دولت من باید برای شما مردم عزیز انجام بدهد و اینکه آبرو، حیثیت و نشاط شما مردم در زندگی موج بزند، مهم‌ترین آرزوی دولت من است و تلاش خواهم کرد با کمک شما مردم و با کمک جوانان و با حمایت‌های مداوم خودمان این اتفاق صورت بگیرد.

وی با برشمردن اهمیت مساله ازدواج جوانان تصریح کرد: مساله این است که حقوق خانه‌داری باید رعایت شود چرا که در هر خانه‌ای که ۲ نفر کار می‌کند و این درست نیست که بگوییم تنها یک نفر کار می‌کند، مرد در بیرون خانه کار را انجام می‌دهد، ولی اگر زحمات زن در داخل خانه کار حساب نشود و به آن حقوقی پرداخت نشود، هزینه مردی که بیرون رفته است را زن و فرزندان پرداخت می‌کند.

رضایی میرقائد با بیان اینکه آیا تربیت فرزندان آینده شغل محسوب نمی‌شود؟یادآور شد: ما همه خانم‌های خانه‌داری که ۶ ماه آموزش ببیند، سه ماه در رابطه با تربیت فرزند و سه ماه در رابطه با حفظ سلامت و بهداشت را در گروه اول که ۲ فرزند بیشتر داشته باشند بعد از دوره آموزش، حقوق پرداخت خواهیم کرد.

این نامزد انتخاباتی با اشاره به این موضوع که مساله ارتقای کرامت انسانی را از داخل خانه آغاز می‌کنیم تا به شهر، استان و در کل جامعه برسیم، اظهار داشت: بنابراین علاوه بر مساله ازدواج و خانه‌داری، کسب و کارهای خانگی را توسعه داده و شهرها را اقتصادی خواهیم کرد.

رضایی میرقائد ادامه داد: سعی خواهیم کرد که رونق اقتصادی و اقتصاد ملی از پایین به بالا بجوشد و گرنه دولت‌هایی که بر سر کار می‌آیند یک توده برفی را به نام درآمد نفت در اختیار دارند که از بالا، دست به دست می‌شود و در میانه راه تمام خواهد شد و به زندگی مردم نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه اگر اقتصاد از پایین به بالا بجوشد در بخش بالا انبوهی برف جمع خواهد شد، افزود: با این روش دولت نیز می‌تواند از طریق مالیات‌ها خود را اداره کند.

این نامزد انتخاباتی با تاکید بر حفظ کرامت انسانی و خانواده‌های ایرانی به عنوان مساله اصلی دولت خود یادآور شد: به همین دلیل برنامه‌ریزی اقتصاد کشور را تغییر خواهیم داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری دارای زنان و مردان غیرتمند و تاریخ‌ساز و باشکوه در ایران و در دفاع از اسلام و انقلاب است، خطاب به مردم استان گفت: سرداران بزرگی در منطقه شما به دنیا آمده‌اند و مردان زنان و سلحشوری که در این سرزمین زندگی کردند، تاریخ‌ساز شدند.

رضایی میرقائد افزود: زمانی که استبداد محمدعلی شاه، مجلس شورای ایران را به توپ بست، شما مردم چهارمحال و بختیاری از همان کوه‌های مرتفع زردکوه راه افتادید و آمدید، استبداد را از بین بردید و آزادی را دوباره به ملت ایران بازگرداندید.

وی با اشاره به تاریخ‌ساز بودن سرزمین چهارمحال و بختیاری در دوران انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس و تا به امروز تصریح کرد: افتخار می‌کنم که از جنس شما هستم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: سرزمین چهارمحال و بختیاری، سرزمین سردار اسعد و صمصام‌السلطنه بزرگوار و شکست‌ناپذیر و شیرعلی مردان‌خان و همچنین سرزمین علمای بزرگواری همانند آیت الله سید ابوالقاسم نجفی، میرزا عباس‌خان دهکردی، سید ضیاءالدین امامی، ِمیرزا ابوالفتح‌خان سامانی و پژمان بختیاری و دیگر شعرا، نویسندگان و هنرمندانی است که در حقیقت یک مجموعه فرهنگ و تمدنی بی‌نظیری را در دل خود به وجود آورده است.

رضایی میرقائد، چهارمحال و بختیاری را قلب آبی ایران نام برد و گفت: رودخانه‌های بسیار زیادی همچون زاینده‌رود، کارون، بخش‌های از کرخه از ارتفاعات استان سرچشمه‌ می‌گیرد و لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد که در بخش زاگرس مرکزی قرار دارند و لرها در آن زندگی می‌کنند، قسمت بزرگی از آب ایران از ارتفاعات همین استان‌ها یعنی اشترانکوه، زردکوه و دنا سرچشمه می گیرد و از دل همین منطق می‌جوشد.

وی ادامه داد: این آب‌ها یا به سمت جنوب می‌رود یا به سمت شمال که استان چهارمحال و بختیاری در بخش مرکز زاگرس مرکزی قرار داد و از بعد مناظر طبیعی و تاریخی، مراتع بزرگ، چشمه‌ها و آبشارهای مهمی که در این سرزمین است نباید درآن فقر، بیکاری، ناعدالتی و تبعیض وجود داشته باشد.

رضایی میرقائد یادآور شد: دولت ما با یک برنامه قوی، واقعی، عملیاتی و کاربردی و اجرایی، سند اقدام و تحول پیشرفت چهارمحال و بختیاری را تهیه کرده است که به امضا خواهد رسید و این سند از گردشگری، صنایع تبدیلی، صنایع معدنی و همچنین ترانزیت یعنی راه آهن اصفهان به شهرکرد به خوزستان که یک راه آهن بسیار مهم، اساسی و موثر در امنیت ملی است و حمل و نقل را در کشور کوتاه خواهد کرد، در بر می‌گیرد.

وی افزود: صنایع تبدیلی از بسته‌بندی و بازاریابی نیز مدنظر است تا محصولات آنجا با قیمت عادلانه‌ای حل و فصل شود.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: با یک شورا در تهران بین چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان که مساله آب و تنش‌های آبی را حل و فصل کند و عدالت رعایت شود و این اختلافات بین استانی را برای همیشه به طور طبیعی پایان خواهم داد و آرامش را در این استان به وجود خواهم آورد.

رضایی میرقائد افزود: امیدوارم این توفیق و امکان را داشته باشم که دین خود را به شما ادا کنم و به امید دیدار در پای صندوق‌های رای در ۲۸ خرداد، همه با هم.

به گزارش ایرنا، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت