رضایی: استانداران از نیروهای بومی منطقه انتخاب می شوند


رضایی: استانداران از نیروهای بومی منطقه انتخاب می شوند

همدان- ایرنا- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در صورت روی کارآمدن دولت «اقدام و تحول» استانداران از افراد توانمند بومی استان ها انتخاب می شوند.

به گزارش ایرنا؛ «محسن رضایی» روز سه شنبه در گفت و گوی ویژه تبلیغات انتخاباتی با مردم استان همدان که از شبکه استانی پخش شد، اظهار داشت: دولت اقدام و تحول برای رسیدن به ایده بزرگ خود خط مشی هایی ترسیم کرده که در گام نخست استانداران را از افراد بومی استان انتخاب می کند چرا که بیشتر استان ها دارای مردان و زنان بزرگی هستند که نباید توان این افراد با پارتی بازی مورد غفلت قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: برای تصدی پست استانداری در هر استان ۱۰ نفر کاندید شده و این افراد توسط مجمع نخبگان ارزیابی و سه نفر از بین آنها انتخاب می شود، مجدد این سه نفر در مرکز ارزیابی شده و یکی از آنها به عنوان استاندار و ۲ نفر دیگر به عنوان معاونان استاندار برگزیده می شوند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: دولت «اقدام و تحول» به رویه انتخاب استانداران که توسط دولت مرکزی و از بین دوستان و رفقای ضعیف یا قوی هماهنگ با دولت برای تصدی استانداری که ساکن و بومی محلی نیستند، پایان می دهد.

رضایی بیان کرد: پس از تعیین استاندار طبق اصل ۱۲۷ قانون اساسی که رییس جمهوری با تصویب هیات دولت اجازه واگذاری اختیارات خود به افرادی را دارد، دولت «اقدام و تحول» در بُعد اقتصادی این اختیارات را به نماینده عالی دولت در استان ها تفویض می کند.

رضایی ادامه داد: همچنین از طریق امکانات پژوهشی و اطلاعاتی در اختیار، به مدیران استانی کمک فکری کرده و آنها را به امان خدا رها نمی کنیم بلکه دولت «اقدام و تحول» با همه توان به کمک استانداران آمده، البته اجازه می دهد که خودشان تصمیم بگیرند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اولویت دولت ما توجه به اقشار آسیب پذیر شامل معلمان، کشاورزان، کارگران و کارکنان دولت خواهد بود، بیان کرد: علاوه بر پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، مساله اشتغال و تولید پیگیری شده تا در استان ها با حمایت دولت مرکزی فرصت شغلی ایجاد کرد.

سپرده بانکی به جای تهران در استان ها هزینه شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایران اسلامی سرزمین اقوام، قبیله های سرشار از غرور و روستاهای مالامال از پاکی و شور با مردمی پاک نهاد به زلالی چشمه های جوشان عالم است و ایران را باید از طبیعت، هنر، ادبیات، نوابغ، مردم میهمان نواز، بناهای باشکوه و سابقه تاریخی و تمدنی آن شناخت.

رضایی خاطرنشان کرد: هنر امام راحل این بود که با عشق به وطن و اسلام همه ایرانی ها را دور هم جمع کرد و با به وجود آوردن انسجامی بزرگ همه ما را متحد و بر روی قامت خود ایستادیم ، اما سیاست نادرست دولت ها در ۲ یا سه دهه اخیر باعث خم شدن قامت ایران و احساس ناتوانی و ناامیدی در برابر مشکلات شده است.

وی افزود: ملت ایران توان ایستادن بر روی پای خود و آغاز حرکتی نو با دولتی نو را دارد؛ امام راحل با تکیه بر توان اقوام، انقلاب را به پیروزی رساند همچنین دوباره همه استان ها و اقوام را دور هم جمع کرد و در جنگ تحمیلی صدام و حامیان او را به زباله دان تاریخ فرستاد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: می توان دوباره همه استان ها و اقوام را کنار هم جمع کرد و حرکتی جدید شامل قیام فرهنگی، شکستن محاصره اقتصادی، قیام برای پیشرفت های بزرگ و زندگی بهتر با تشکیل دولت وحدت ملی، کنار گذاشتن موضوع شهروند درجه یک و دو و یکسان دانستن همه ملت را آغاز کرد.

رضایی اضافه کرد: مهندسی شدن انتخاب و خارج شدن فردی از صندوق انتخابات صحیح نیست بلکه هموطنان سرنوشت صندوق را تعیین کرده و انتخاب رییس جمهور آینده به دست آنها است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این حرکت برای زندگی بهتر، برای بهزیستی، سربلندی کشاورزان، کارگران، معلمان، بازنشستگان، برای زدودن غم و غصه از چهره بهترین مردمان روی زمین، پیشرفت ایران و برای دستیابی به قله های بلند است .

رضایی افزود: دولت «اقدام و تحول» دوباره استان ها و اقوام ایرانی را گرد هم جمع کرده و با تشکیل مناطق اقتصادی به استان ها اختیار و مسوولیت می دهد تا سپرده های بانکی مردم در همان استان هزینه شود نه اینکه از هر استان ۴۰ درصد سپرده ها به حساب تهران واریز و در آنجا به ارز تبدیل و خارج شود.

وی با بیان اینکه نباید تهران دیگر استان ها را استثمار کند افزود: دولت اقدام و تحول به استثمار نو که نیروی انسانی و ثروت از استان ها به تهران و از پایتخت به خارج گسیل می شود پایان می دهد .

دولت اقدام و تحول به وعده های بی پشتوانه پایان می دهد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: دولت اقدام و تحول، دولت پایان دادن به وعده های بی پشتوانه و دولت آغاز برنامه ها است و در این راستا برای هر استان مطابق با ظرفیت های استان برنامه تدوین شده است.

رضایی ادامه داد: برای هر استان مطابق با اقلیم، فرهنگ، مردمان و ظرفیت ها برنامه هایی تهیه شده، نه اینکه شرکت فولاد نیازمند آب فراوان را از هرمزگان به مرکز هنرهای دستی منتقل کرده و موجب خشک شدن آب آن منطقه و از بین رفتن هنر در آن شهر شود.

وی بیان کرد: نسخه واحد نوشتن از تهران برای همه استان ها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت ها، مزیت ها و استعدادهای مردم هر استان است و دولت اقدام تحول متناسب با ظرفیت و استعداد و توانایی های هر استان نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را تهیه و اجرا می کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی مسائل نظیر پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی در همه نقاط کشور عمومیت دارد، افزود: علاوه بر تهیه نسخه پیشرفت متناسب با ظرفیت های هر استان، اختیارات تصمیمگیری و تصمیم سازی در زمینه اقتصاد نیز به استان ها محول می شود.

رضایی اضافه کرد: تحقق این برنامه ها نیازمند وجود نشاط در جوانان، بهره گیری از ظرفیت همه بانوان، ایجاد شور و نشاط در کشور، فراهم کردن زمینه آزادی های اجتماعی در چارچوب قانون، گیر ندادن به جوانان و اجازه فعالیت به آنها و بالا بردن توان و مهارت این قشر است.

خانه دار شدن با پرداخت ۱۰ درصد هزینه مسکن

رضایی از راه اندازی نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان خبر داد و گفت: امروز هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان بین سه میلیون و ۵۰۰ تا پنج میلیون تومان است و ساخت یک خانه ۸۰ متری حداکثر ۳۲۰ میلیون تومان هزینه می برد بنابراین هر کسی ۱۰ درصد این رقم را بیاورد مابقی این مبلغ از سوی بانک ها در قالب وام تامین شده و ملک همه به عنوان وثیقه در اختیار بانک قرار می گیرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سود تسهیلات نیز در قالب یارانه به بانک پرداخت می شود اضافه کرد: برخی به این موضوع خرده می گیرند در حالیکه این طرح در آمریکا و اروپا هم اینک در حال اجرا بوده و وام های رهنی وجود دارد.

خانم های خانه دار حقوق می گیرند

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: من و دوستانم بار دیگر همانند دوران جنگ که زیر بمباران و شیمایی قرار گرفتیم دوباره خود را سپر مردم کرده تا مشکل ها حل شود و نمی گذاریم چهره غم و غصه موجود در صورت مردم تداوم یابد و اجازه نمی دهیم نان غرضی، زباله گردی و کول بری بر قامت بلند ملت ایران بنشیند.

وی با بیان اینکه حقوق خانه داری باید رعایت شود افزود: هر چند مرد در بیرون از منزل مشغول فعالیت است اما زحمات زن در خانه کار محسوب نشده و حقوقی دریافت نمی کند در حالیکه این هزینه را مرد خانواده و فرزندان تحمل می کنند.

وی بیان کرد: در گام نخست بانوان دارای ۲ فرزند و بیشتر به مدت سه ماه در خصوص تربیت فرزند و سه ماه در زمینه حفظ سلامت و بهداشت آموزش می بینند و پس از ۶ ماه حقوق دریافت می کنند سپس این روش برای دیگر مادران کمتر از ۲ فرزند نیز اجرا می شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

«سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رئیسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی» هفت نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

براساس برنامه ریزی انجام شده، هفت نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۱۹ خرداد تا ۲۵ خرداد ماه از طریق شبکه های استانی با مردم استان های مختلف کشور سخن می گویند که در روزهای قبل "سیدابراهیم رییسی، سعید جلیلی، محسن مهرعلیزاده، عبدالناصر همتی، سیدامیرحسین قاضی زاده و علیرض زاکانی" از طریق شبکه استانی سینا برای مردم استان همدان صحبت کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد