توسعه مبادلات تجاری کرمانشاه با تکمیل راه‌آهن آن به عراق در اولویت است


توسعه مبادلات تجاری کرمانشاه با تکمیل راه‌آهن آن به عراق در اولویت است

کرمانشاه - ایرنا- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در دولت من برنامه‌های بسیاری برای توسعه استان کرمانشاه دیده شده است، گفت: یکی از برنامه‌های من توسعه مبادلات تجاری استان کرمانشاه از طریق تکمیل راه‌آهن این استان به بغداد و سایر استان‌های کشور عراق است.

به گزارش ایرنا؛ «محسن رضایی» عصر سه شنبه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم استان کرمانشاه از طریق شبکه استانی زاگرس کرمانشاه را استان مرزداران غیرتمند، قهرمانان بزرگ، استان راه کربلا و نجف دانست و افزود: در دولت ما برنامه های بسیار مهمی را برای شما مردم عزیز استان دیده ایم.

او گفت: در اولویت اول راه آهن تهران - همدان - کرمانشاه و بغداد را نهایی می‌کنیم و از این طریق انبوه مبادلات، صادرات و واردات از ایران به بغداد و به استان های عراق سرازیر خواهد شد.

وی با اشاره به تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، گفت: ما برای توسعه مبادلات تجاری در استان کرمانشاه قصرشیرین را تبدیل به منطقه آزاد تجاری کردیم تا از این طریق سطح مبادلات تجاری بین ایران و عراق را چند برابر کنیم.

بیکاری کرمانشاه آزار دهنده است

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود امضا سند اقدام پیشرفت کرمانشاه را یکی دیگر از برنامه های دولت خود در استان عنوان کرد و گفت: مشکل بیکاری در استان آزار دهنده است و باید آن را حل کرد.

رضایی با بیان اینکه در دولت خود بسیاری از تعهدات را عملی خواهد کرد از مردم خواست در مقابل این تعهدات مطالبه گر باشند.

وی رویکرد دولت خود را انسجام در بین اقوام برای توسعه و آبادانی عنوان کرد و گفت: سیاست‌های نادرست دولت‌ها در دو سه دهه اخیر موجب شد تا از توانمندی‌های بزرگ کشور استفاده نشود.

او با بیان اینکه این مردم هستند که سرنوشت انتخابات را تعیین می‌کنند، گفت: برای پیشرفت ایران و دستیابی به قله‌های بلند پیشرفت و توسعه همراهی و حمایت همه مردم لازم است.

نبود صنایع تبدیلی از مشکلات بخش کشاورزی استان است

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنانش به موضوع انتقال آب در حاشیه شهرهای مرزی استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: شکل گیری این کانال‌ها و تونل‌ها فرصت خوبی برای توسعه کشاورزی است.

رضایی یکی از مشکلات بخش کشاورزی را نبود صنایع تبدیلی عنوان کرد و افزود: با رشد صنایع تبدیلی زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در استان کامل می شود و درآمد کشاورزان هم افزایش خواهد یافت.

وی به ظرفیت‌های فراوان کشور در بخش‌های طبیعی، انسانی و تاریخی اشاره کرد و گفت: ایران را باید با ایران شناخت.

دولت من وعده بدون پشتوانه نمی دهد

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از دولت خود به عنوان دولت اقدام و تحول یاد کرد و اظهار داشت: در این دولت به وعده‌های بدون پشتوانه، پایان داده خواهد شد.

رضایی اختیار مسوولیت به استان‌ها را از برنامه‌های دولت خود برشمرد و افزود: نوشتن نسخه واحد برای همه استان‌ها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هر استان است.

وی گفت: برای تبدیل ایران به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی از ظرفیت‌های همه مردم استفاده می شود.

به فقر باید پایان داد

رضایی یکی دیگر از رویکردهای دولت خود را وحدت ملی عنوان کرد و گفت: به فقر، گرانی، بیکاری، بیعدالتی و پارتی بازی باید پایان داد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخاب استانداران، از میان افراد بومی هر استان را از دیگر خط مشی‌های دولت خود عنوان کرد و خاطر نشان کرد: به اقشار آسیب پذیر یعنی معلمان، کشاورزان، کارگران و کارکنان هم توجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دولت خود نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را راه اندازی می کند گفت: با این نهضت ۳۰۰ صنعت دیگر در کشور شکل خواهد گرفت.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توجه به رونق کسب وکارهای خانگی را مهم برشمرد و مهمترین آرزوی خود را پدید آوردن روحیه نشاط و سرزندگی در جامعه عنوان کرد.

وی مساله ازدواج جوانان را مهم دانست و گفت: زحمات زنان هم به عنوان تربیت کنندگان نسل آینده نباید نادیده گرفته شود.

رضایی حفظ کرامت انسانی را مهمترین هدف دولت خود عنوان کرد و گفت:دعواهای سیاسی را باید کنار گذاشت و به مردم توجه کرد.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس