ارز حاصل از صادرات به افغانستان، باید به خراسان جنوبی برگردد


ارز حاصل از صادرات به افغانستان، باید به خراسان جنوبی برگردد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: عمده‌ صادرات ایران به افغانستان از خراسان جنوبی انجام می‌شود که باید ارز حاصل از این صادرات، به این استان برگردد و سبب آبادانی آن شود.

علیرضا زاکانی، عصر امروز سه شنبه ۲۵ خرداد در گفتگوی انتخاباتی با مردم خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی، مهم‌ترین استان در ترانزیت و صادرات کالا به افغانستان است و باید ارز حاصل از این موقعیت، استان را منتفع کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: وجود محصولات استراتژیک زعفران، زرشک و عناب و همچنین عبور راه آهن جنوب به شمال از خراسان جنوبی از دیگر پتانسیل‌های این استان است که باید برای پیشرفت هر چه بیشتر خراسان جنوبی از آن بهره گرفت.

وی با اشاره به مشکل کم آبی در خراسان جنوبی گفت: باید با انتقال آب از دریای عمان به این استان و اجرای طرح‌های آبخیزداری، هر چه سریعتر مشکل کم آبی را رفع کرد.

نامزد سیزدهمین دوره‌ انتخابات ریاست جمهوری، وجود ریزگردها در هوای خراسان جنوبی، فرسایش بادی شدید، تخریب مراتع و خام فروشی معادن را از مهمترین مشکلات خراسان جنوبی برشمرد و افزود: برای پیشرفت این استان باید به صنایع معدنی، امور باغی و زراعی، زیرساخت‌های ریلی، توسعه شهرک‌های صنعتی، و جلوگیری از مهاجرت نخبگان، توجه ویژه کنیم.

زاکانی گفت: با تحقیقاتی که از یک سال پیش بر روی شهرستان‌های کشور داشته ام، توانمندی‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هر منطقه را شناسایی کرده‌ایم و تصمیم داریم برنامه‌ پیشرفت هر شهرستان را بر اساس توانمندی‌های آن تدوین کنیم.

وی افزود: باید با توانمندی‌های داخل، پلی برای عبور از تحریم‌های دشمن بسازیم چرا که کار دشمن، دشمنی است و تحریم برای آمریکا یک استراتژیک دقیق در دشمنی با ایران است.

نامزد سیزدهمین دوره‌ انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما برای متناسب سازی کشور در همه ابعاد، ۴ رویکرد اقتصاد و مدیریت، تمرکز زدایی، مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی و اداری و چابک سازی دولت و کارمندان دولت را برنامه ریزی کرده ایم.

زاکانی ادامه داد: به دنبال این هستیم که در رویکرد تمرکز زدایی، سهم اعتبارات داخلی هر استان را افزایش دهیم تا خودِ نمایندگان و نخبگان استان و مسئولان استانی برای هزینه کرد اعتبارات تصمیم گیری کنند.

وی جهش تولید را از فوریت‌های دولت خویش در مدیریت اقتصاد عنوان کرد و گفت: در مدیریت کشور هم اساس را بر شایسته سالاری بنا می‌کنیم تا روال اداری دستگاه ها، سرعت و کیفیت بیشتری به خود بگیرد.

زاکانی یادآور شد: دین اسلام، تمدن چند هزار ساله، اقوام مختلف، مذاهب و اقلیت ها، زنان جوانان شایسته و نیروهای نخبه از داشته‌های کشور ایران است که اگر در این سال‌ها به آن دقت و توجه لازم را می‌کردیم امروزه بسیاری از مشکلات را نداشتیم و من در دولت خود بنا دارم این تعارض ِ وجود امکانات و عدم بهره گیری از آن را حل کنم که امکان حل این تعارض، یک انتخاب خوب و حضور ملت پای صندوق‌های رأی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شیوع 3 بیماری خطرناک از داخل افغانستان به ایران !