سوییس: بایدن از تسهیل مبادلات انسانی با ایران حمایت می‌کند


سوییس: بایدن از تسهیل مبادلات انسانی با ایران حمایت می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا وعده داده مبادلات انسانی با ایران را از طریق کانال سوییس تسهیل خواهد کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا وعده داده مبادلات کالاهای انسان‌دوستانه با ایران از طریق کانال سوییس را تسهیل کند.

«ایگنازیو کاسیس»، وزیر امور خارجه سوییس سه‌شنبه گفته جو بایدن از تسریع مبادلات مالی از کانال سوییس جهت تحویل غذا و دارو به ایران حمایت می‌کند.

وزیر خارجه سوییس بعد از دیدار نیم ساعته با بایدن در یک کنفرانس خبری در ژنو گفت: «مسئله اینجاست که از این کانال به‌اندازه کافی استفاده نشده، اما چرا؟ چون برخی وجوه هستند که انتقال آن‌ها هنوز نیازمند مجوز هستند و تصور می‌کنم در این زمینه، آمریکا آماده تسریع روندهای تصمیم‌گیری به گونه‌ای است که بتوان از تمامی ظرفیت‌های این کانال استفاده کرد.»

ادعای وزیر خارجه سوییس در حالی مطرح شده که چند ماه پیش مقام‌های کره جنوبی گفته بودند شبکه پیچیده تحریم‌های آمریکا در انجام مبادلات انسانی با ایران اخلال ایجاد کرده است.

با آنکه دولت آمریکا ادعا می‌کند مبادله دارو و مواد غذایی مشمول تحریم نیست بانک‌ها و دولت‌ها میلی به قبول پول ایران یا انتقال آن ندارند، زیرا نگرانند که این اقدام آن‌ها ممکن است به صورت ناخواسته شبکه پیچیده تحریم‌های آمریکا را نقض کند.

کد خبر 607873

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز