هر وزارتخانه برای ایجاد اشتغال باید ماموریت داشته باشد


هر وزارتخانه برای ایجاد اشتغال باید ماموریت داشته باشد

یک نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری گفت: هر وزارتخانه باید برای ایجاد اشتغال ماموریت و ارز آوری برای کشور داشته باشد و کشاورزان باید به گونه ای کارشان رشد پیدا کند که اگر صادرات نفتی نتوانستیم داشته باشیم بتوانیم محصولات کشاورزی صادر کنیم.

سعید جلیلی، شامگاه (سه شنبه-۲۵ خرداد) در جمع مردم اصفهان، اظهار کرد: خداوند را سپاسگزارم که در مسجد سید اصفهان در خدمت مردم ولایی این شهر هستم. سال ۱۳۶۲ در اولین سفری که به اصفهان داشتم نیمه شبی وارد این شهر شدیم و شهر آذین بندی به حجله های شهدا شده بود و قرار بود فردای آن روز یکصد شهید تشییع شوند که خاطره ای بزرگ برای بنده است. مردم اصفهان حماسه های زیادی آفریدند و شهدای این شهر نماد این حماسه به یاد ماندنی هستند.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی ملت ایران اسلام را انتخاب کرد که یک انتخاب بزرگ بود و مردم حیات جدید پیدا کردند. در تمام این سال ها تلاش دشمنان این بود که مردم را از این دستاورد بزرگ محروم کنند. تمام نگرانی دشمن این است که ملت ایران که اسلام را انتخاب کردند یک الگو در سطح جهان شود و حیات طیبه را به مردم دنیا نشان دهد.

به گزارش ایسنا، این نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری، تصریح کرد: جمهوری اسلامی یادگار بزرگ امام(ره) است و اسلامیت نظام آن چیزی است که حیات می‌دهد و جمهوریت نظام به این معنا است که مردم اسلام را انتخاب می کنند. از برکت جمهوری اسلامی هر دو سال یک بار یک انتخابات داریم. امروز هم مردم در آستانه یک انتخاب بزرگ هستند، اما روشی که در چند سال گذشته کشور را اداره کرد کارآمد نبود.

جلیلی ادامه داد: عرصه انتخابات باید یک عرصه واقعی و به دور از تشویش های غلط باشد. مردم حق انتخاب درست دارند و عرصه انتخابات باید عرصه اقناع باشد و شعارهای غلط به یک باور تبدیل نشود.

وی گفت: وظیفه ما چیست؟ در سال ۱۳۹۲ روزی که انتخابات تمام شد اعلام کردیم که کار ما تازه آغاز شده است و در یک حرکت انقلابی قدرت هدف نیست و این فرمایش حضرت علی(ع) است. تلاش ما برای فزونی ثروت و رسیدن به مقام نیست و اگر یک فعالیت سیاسی در اندیشه انقلابی گفته می شود برای این است که دین خدا احیا شود و بندگان رنج دیده آرامشی پیدا کنند.

این نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری، افزود: همان سال اعلام کردیم که به رای مردم احترام می گذاریم، اما وظیفه ما این است که کشور را در مسیر صحیح آن قرار دهیم. منکر کارهای خوب دولت های مختلف نیستیم، اما بر ما تکلیف است که نواقص را نیز بیان کنیم تا آن کار کامل شود. دولت سایه ای که مطرح کردیم یک حزب و تشکیلات نبود، بلکه یک گفتمان و تفکر بود.

جلیلی ادامه داد: در عرصه خدمت به کشور نباید تعارف داشت و نباید با خودمان و رقبای خود تعارف داشته باشیم. در سال ۱۳۹۴ معتقد بودیم که تحریم ها می ماند که برخی می گفتند این سخنان را نگویید، چرا که مردم خوششان نمی آید، اما اعتقاد داشتیم که باید حقایق را برای ملت گفت. امروز در یک انتخاب قرار داریم، حرف ما این است که در چهار سال آینده کشور به روش فعلی نباید اداره شود، چرا که روش گذشته یک نگاه غلط است که سبب رفع بیکاری و کاهش گرانی ها نمی شود.

وی گفت: به تمام ۳۱ استان در ۸ سال گذشته سفر کرده ایم و کارگروه هایی را تشکیل دادیم و در همین استان اصفهان مفصل این بحث ها را داشته ایم. به یک جمع بندی رسیدیم که در کشور ما فرصت ها و منابع فراوانی از نظر مادی و معنوی و یک نیروی متخصص جوان وجود دارد که کشور ما در ۴ سال آینده نباید فقط اداره شود. ایران در چهار سال آینده می تواند جهش پیدا کند. معتقدیم این جهش در شان ملت ایران است. در اصفهان دیدیم که جوانان دیروز که در جنگ حماسه آفریدند آیا نمی توانند در صنعت و کشاورزی حماسه بیافرینند؟

این نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری، تصریح کرد: با وجود تحریم ها و کرونا جوانان ایران می توانند یک فضای جدید برای پیشرفت ایجاد کنند. فرصت های فراوانی برای پیشرفت وجود دارد که لازمه آن باور و اراده است. چرا تورم هم اکنون ۴۰ تا ۵۰ درصد است؟ این مشکلات به دلیل رویکرد اشتباه است. فاصله طبقاتی به گونه ای است که در ماه برخی افراد ۶ گرم گوشت قرمز مصرف می کنند. طبق قانون اساسی رفاه و اشتغال حق مردم است.

جلیلی افزود: هر وزارتخانه باید برای ایجاد اشتغال ماموریت و ارز آوری برای کشور داشته باشد. کشاورزان باید به گونه ای کارشان رشد پیدا کند که اگر صادرات نفتی نتوانستیم داشته باشیم بتوانیم محصولات کشاورزی صادر کنیم. لازمه صادرات زیاد تعامل سازنده با کشورهای جهان است. پاکستان ۶۰ میلیارد دلار واردات دارد که سهم ایران باید ۱۶ میلیارد دلار از این رقم باشد که هم اکنون صفر است.

وی خاطرنشان کرد: کشوری که این همه ظرفیت دارد به راحتی می تواند تحریم ها را بی اثر کند و باید طوری نقشه راه داشته باشید که دشمن از تحریم پشیمان شود و همین جوانان اصفهانی می توانند هماوردی با آمریکا داشته باشند. در انتخابات باید حضور حداکثری داشته باشیم تا جبهه انقلاب کشور را به سوی پیشرفت هدایت کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی