تمام نیازهای تخصصی مشهد در لیست نهاد اجماع‌ساز دیده شده است


تمام نیازهای تخصصی مشهد در لیست نهاد اجماع‌ساز دیده شده است

رئیس حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی ضمن مثبت ارزیابی کردن لیستی که نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر مشهد ارائه داده است، گفت: تامین تمام نیازهای تخصصی برای مدیریت شهر در این لیست دیده شده است‌.

ناصر آملی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه انتخابات شوراها از چند جهت حائز اهمیت می‌باشد، اظهار کرد: انتخابات شوراها اختصاص به شهر و زیست‌بوم هر فردی دارد، لذا شهروندان در انتخاب نامزدهای انتخابات شوراها، باید دقت ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه انتخابات شوراها دستاورد اصلاح‌طلبان است، افزود: برگزاری انتخابات شوراها در دولت آقای سید محمد خاتمی پایه‌گذاری شد و محصول کنش سیاسی اصلاح‌طلبان است. لذا برای من به عنوان یک اصلاح‌طلب، انتخابات شوراها دارای اهمیت بسیار زیادی است.

رئیس حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی اضافه کرد: با اینکه انتخابات شوراها یک کنش سیاسی محسوب می‌شود، اما بیشتر جنبه اجتماعی دارد. یعنی ما فارغ از اینکه ریاست جمهوری یا مجلس در اختیار چه جریان و چه افرادی هست و در مناصب انتسابی چه افرادی مشغول به کارند، تحت هر شرایطی می‌توانیم مدیران شهری خودمان را تعیین کنیم.

آملی ادامه داد: ما در انتخابات شوراها می‌توانیم به نامزدهایی رای دهیم که بیشتر از اینکه سیاسی باشند، متخصص امور اجتماعی اند. لذا هر فرد و جناحی هم که سکاندار حکومت مرکزی باشد، ما باید به آبادانی شهر خودمان فکر کنیم و به این موضوع، مستقل از مسائل سیاسی بپردازیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: ما باید نمایندگانی را راهی شوراها کنیم که بتوانند به بهترین شکل ممکن شهر ما را مدیریت و نیازهای شهروندان را تامین کنند. لذا انتخابات شوراها از اهمیت بالایی برخوردار است و از مصادیق بارز دموکراسی می‌باشد.

شورای پنجم شهر مشهد باعث تغییر چهره مشهد شد

وی با اشاره به اینکه تمامی اعضای شورای فعلی شهر مشهد افرادی اصلاح‌طلب می‌باشند، بیان کرد: این شورا دستاوردهای بسیار خوبی داشته است، باعث تغییر در چهره شهر شده و تلاش‌های زیادی انجام داده است و توانسته رضایت نسبی مردم را جلب کند. من امیدوارم که در این دوره فارغ از اینکه مردم چه تصمیمی در خصوص مشارکت‌شان در انتخابات ریاست جمهوری گرفته‌اند، در انتخابات شوراها مشارکت بالایی داشته باشند.

آملی خاطرنشان کرد: شهر مشهد حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال بودجه دارد که این مبلغ را مستقیما شهروندان از جیب خود می‌پردازند. لذا کم‌توجهی به انتخابات شوراها به معنای کم‌توجهی به اقتصاد خانواده و آبادانی شهرمان می‌باشد. لذا بسیار مهم است که ما این انتخابات را جدی بگیریم و در آن شرکت کنیم.

رئیس حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی ضمن مثبت ارزیابی کردن لیستی که نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر مشهد ارائه داده است، گفت: تامین تمام نیازهای تخصصی برای مدیریت شهر در این لیست دیده شده است‌. ما در این لیست جامعه‌شناس، متخصص شهری، متخصص اجتماعی، متخصص عمران و حتی متخصص روانشناسی اجتماعی داریم. یکی از نامزدهای این لیست ارتباط وسیعی به مجامع معلولین شهر دارد. لذا این لیست بسیار جامع می‌باشد.

وی با اشاره به رد صلاحیت بتول گندمی، عضو فعلی شورای شهر مشهد، ادامه داد: خانم گندمی در رابطه با مدیریت شهر مشهد تجربیات بسیار ارزشمندی دارد و فردی بسیار موفق و دست‌پاک می‌باشد که متاسفانه رد صلاحیت شد. همچنین آقای محمدرضا حیدری که ریاست شورای فعلی شهر مشهد را بر عهده دارد در انتخابات شورای ششم این شهر ثبت نام نکرد، در حالیکه حضور افرادی مانند خانم گندمی و آقای حیدری می‌توانست مدیریت شورای بعدی را راحت‌تر کند.

احتمال رای‌آوری لیست اصلاح‌طلبان بالاست

آملی عنوان کرد: با توجه به رضایت نسبی مردم مشهد از شورای فعلی این شهر، من فکر می‌کنم که اگر ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان بتواند برای مردم روشن کند که شورای فعلی شهر مشهد چه نسبتی با لیستی که نهاد اجماع‌ساز ارائه داده است دارد، در این صورت احتمال رای‌آوری این لیست بالا است‌ که البته در حال حاضر ستادهای انتخاباتی در حال انجام این کار هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: اگر مشارکت مردم در انتخابات شورای شهر مشهد پایین باشد، شهری که با زحمت بسیار طی چهار سال اخیر مدیریت شده است، مدیریت مجدد و موفقیت‌های آن روند معکوسی را طی خواهد کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟