اساتید دانشگاه تاثیرگذار بر الگوهای رأی دهی جامعه هستند


اساتید دانشگاه تاثیرگذار بر الگوهای رأی دهی جامعه هستند

عضو هیات علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشگاهیان یکی از گروه‌هایی هستند که مردم به شدت به آن‌ها اعتماد دارند، بنابراین به صحبت‌های آن‌ها و انتخاب‌های آن‌ها اهمیت می‌دهند.

حسین اکبری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص انتخابات و نقش دانشگاه در آن، اظهار کرد: صحبت از انتخابات، صحبت از فرآیندی است که در دنیا و در کشورهایی که دایره دموکراسی و مردم سالاری را دارند به عنوان دموکراتیک‌ترین فرآیند سیاسی محسوب می‌شود که برای انتقال قدرت در میان نخبگان جامعه اتفاق می‌افتد.

وی افزود: انتخابات تاثیر بسیار زیادی بر شرایط یک جامعه در آینده می‌گذارد. فردی انتخاب خواهد شد که مدیریت اجرایی کشور را در آینده بدست می‌آورد. انتخابات فرآیندی است که در کشورهای مختلف دنیا به واسطه تاثیر زیاد در فرآیندهای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. در نهایت مسیر انتخابات این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند چه کسی انتخاب می‌شود. در انتخابات فردی از طرف مردم برنامه‌های خود را برای بهبود شرایط زندگی مردم اجرا می‌کند.

عضو هیات علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه فردوسی تشریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری نقش زیادی در جامعه‌ای مانند ایران دارد. اهمیت قوه مجریه در کشوری مانند ایران بسیار بالا است. بایستی این تمایل و انگیزه در میان مردم وجود داشته باشد تا با شرکت در انتخابات فردی را که بهترین و اصلح‌ هست را انتخاب کنند تا زمام امور جامعه را در دست بگیرد. هرچه مشارکت مردم پرشورتر باشد و بتوانند رای خود را به فرد اصلح بدهند تاثیر بیشتری در آینده کشور دارد.

اکبری خاطرنشان کرد: براساس پژوهش‌هایی که صورت گرفته، می‌توان نتیجه گرفت دانشگاهیان یکی از گروه‌هایی هستند که مردم به شدت به آن‌ها اعتماد دارند و یکی از گروه‌های اجتماعی هستند که مورد مقبولیت اجتماعی بالا هستند. در کنار معلمان، اساتید دانشگاه میزان بالایی از اعتماد اجتماعی را دارند، بنابراین مردم به صحبت‌های آن‌ها و انتخاب‌های آن‌ها اهمیت می‌دهند.

وی تصریح کرد: انتخاب‌های اساتید دانشگاه‌ها به دلیل نگاه عمیقی که دارند ممکن است بیشتر به صلاح کشور باشد. اساتید با دقت بیشتری این انتخاب‌ها را انجام می‌دهند. بانگاهی که مردم نسبت به سیستم دانشگاهی و اساتید دارند، معتقد هستم مردم برای انتخاب معلمان و دانشگاهیان اهمیت قائل هستند. انتخاب‌ها و توصیه‌های اساتید دانشگاه و تاثیری که از طریق دانشجویان خود بر الگوهای رای دهی جامعه می‌گذارند از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا