بازداشت 4 مرد به خاطر دزدی سنگ های گران قیمت یک تاجر در شهران تهران


بازداشت 4 مرد به خاطر دزدی سنگ های گران قیمت یک تاجر در شهران تهران

حوادث رکنا : رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری 4 مامور قلابی که از یک تاجر افغانستانی، 50 میلیارد ریال سنگ های گرانقیمت سرقت کرده بودند، خبر داد.

به گزارش رکنا، سردار "علیرضا لطفی" در توضیح این خبر بیان داشت: در پی ارجاع پرونده ای به پلیس آگاهی تهران مبنی بر زورگیری تحت پوشش مامور، بررسی موضوع در اختیار اکیپی از کارآگاهان قرار گرفت.

وی توضیح داد: چکیده پرونده نشان از این داشت، شاکی که از تبعه کشور افغانستان است در حین تردد در محدوده "شهران"، 2 دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و پراید مسیر وی را بسته و با نشان دادن دستبند، خود را مامور معرفی و خواستار توقف خودرو وی می شوند، سارقان بلافاصله اموال با ارزش شاکی از قبیل: سنگ های گرانقیمت، ۲ دستگاه گوشی موبایل و ۷۰ میلیون تومان وجه نقد را سرقت و متواری می شوند‌.

رئیس پلیس آگاهی تهران بیان کرد: با آغاز تحقیقات پلیسی، کارآگاهان مالک خودروی پژو ۴۰۵ را شناسایی و پس از دستگیری وی، اظهار داشت: من خودروام را سه ماه پیش به صورت قولنامه به شخصی فروخته ام و از جریان سرقت بی اطلاع هستم.

این مقام ارشد انتظامی ابراز داشت: در ادامه تحقیقات کارآگاهان به دست آوردند، خودرو به صورت قولنامه ای به 2 نفر دست به دست فروخته شده بود که خریدار آخر فردی به هویت "حمید" ۳۰ ساله تبعه افغان است که طی یک عملیات پلیسی در اواسط خرداد ماه حمید در مخفیگاه واقع در شهر کرج دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال یافت.

سردار لطفی تصریح کرد: حمید در تحقیقات اولیه به سرقت از شاکی معترف شد و اظهار داشت، من نقش راننده را داشتم و به اتفاق ۳ نفر دیگر از همدستانم اقدام به سرقت کردیم و از آنجایی که شناخت قبلی از شاکی داشتیم من نقشه سرقت را کشیدم و اموال را بین خودمان تقسیم کردیم.

این مقام ارشد پلیسی افزود: با اعترافات حمید کارآگاهان طی چندین عملیات همزمان موفق شدند تمامی اعضای باند را دستگیر و در تحقیقات صورت گرفته همگی به جرم خود معترف شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقت شده را 50 میلیارد ریال اعلام کردند، خاطر نشان کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان