تمامی قوا در راستای «به پا داشتن دین» حرکت کنند


تمامی قوا در راستای «به پا داشتن دین» حرکت کنند

حجت‌الاسلام حاج‌ ابوالقاسم‌ بر ضرورت «به پا داشتن دین» در تمام شئون حکومت اسلامی تأکید کرد و گفت: تمام دولت و تمام قوا(مقننه و قضائیه) باید در راستای اقامه و احیای دین باشند و در صورت عدم توجه به این هدف مهم،اسلامیت نظام زیر سؤال است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین«محمدحاج‌ ابوالقاسم‌»،حافظ بین‌المللی و عضو مجلس خبرگان رهبری، در آستانه انتخابات ریاست‌‌جمهوری طی سلسله درس‌گفتارهایی با عنوان «دعوت» به تبیین شاخص‌های دولت اسلامی پرداخته است. محور‌های این مباحث شامل چارچوب‌ها و جهت‌گیری‌های کلان دولت اسلامی، برنامه‌های دولت اسلامی در حوزه‌های مختلف، ویژگی‌های کارگزار نظام اسلامی و اهمیت انتخابات و ضرورت حضور پرشور مردم در این عرصه سرنوشت‌ساز است. در ادامه متن و فیلم قسمت هفتم را می‌بینید؛

آیه ۱۲، سوره شوری، شاید محوری‌ترین آیه در موضوع دولت اسلامی است. وظیفه اصلی دولت اسلامی در این آیه بیان شده که عبارت است از «به پا داشتن دین» و این نکته باید در تمام شئون حکومت اسلامی جاری و ساری باشد. تمام دولت و تمام وزارتخانه‌ها و تمام قوا(مقننه و قضائیه) باید در این راستا حرکت کنند و درصدد اقامه و احیای دین باشند و در صورت عدم توجه به این هدف مهم اسلامیت نظام زیر سؤال است.

در زمان طاغوت در ماه مبارک رمضان، کنگره زرتشتیان جهان را برگزار می‌کردند. پهلوی بهائیت را تقویت می‌کرد و نشریه‌های فاسدی که به دنبال ترویج برهنگی بودن، در کشور روز به روز افزایش پیدا می‌کردند. تلویزیون، عامل فساد و فحشا بود، اما انقلاب با هدف قیام‌ الله و ترویج دین شکل گرفت و در این زمینه خدمات بزرگی را انجام داد.

برپایی اعتکاف در پنج هزار و ۵۰۰ مسجد عمدتاً از سوی جوانان، برگزاری مراسم باشکوه شب‌های قدر و پیاده‌روی اربعین و اعیاد و وفیات اهل‌بیت(ع)، گسترش فرهنگ وقف و احسان و نیکوکاری، گسترش فرهنگ زیارت معصمومین(ع) به طوری که سالیان ۳۰ میلیون نفر به مشهد مقدس و ۱۰ میلیون نفر به قم مشرف می‌شوند، گسترش کمی و کیفی برنامه‌های مذهبی در صدا و سیما، گسترش اردوهای راهیان نور (به طوری که سالیانه هفت میلیون نفر از این مراکز بازدید می‌کردند)، ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و تربیت جوانانی مانند شهید حججی‌ها(آن هم در بحبوحه تهاجم فرهنگی غرب)، افزایش مساجد به ۷۵ هزار و افزایش هیئات به ۱۰۰ هزار هیئت مذهبی، ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی از قبیل چاپ ۳۷ هزار عنوان کتاب قرآنی و ترجمه قرآن به ۱۳۰ زبان زنده دنیا، تولید سریال‌ها و فیلم‌های فاخر قرآنی و تأثیر فراوان معنویت در جهان (به گونه‌ای که بر خی از اندیشمندان بین‌المللی معتقدند، انقلاب اسلامی جهان را به سمت دینی شدن سوق داده است). اینها نمونه‌هایی از اقامه دین از سوی نظام اسلامی بوده است که با تحقق دولت اسلامی توسط شما مردم این حرکت با شتاب بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟