پناهی: کاتاروها عالی بودند؛ در کومیته انتظارات برآورده نشد


پناهی: کاتاروها عالی بودند؛ در کومیته انتظارات برآورده نشد

تهران- ایرنا- رئیس اسبق فدراسیون کاراته، گفت: عملکرد کاتاروهای ایران در مسابقات گزینشی پاریس عالی بود اما در کومیته انتظارات برآورده نشد.

«سیداحمد پناهی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص عملکرد چهار نماینده کاراته ایران در آخرین مرحله مسابقات گزینشی المپیک که با کسب سهمیه برای ایران همراه نشد، اظهار داشت: اعتقاد دارم کاتاروهای ما در پاریس عملکرد بسیار خوبی داشتند و عالی بودند.

وی افزود: آنها در مراحل گروهی بهترین عملکرد را داشتند و اگر از تجربه بیشتری برخوردار بودند، رسیدن به سهمیه برای آنان راحت‌تر می‌شد.

پناهی تصریح کرد: ابوالفضل شهرجردی ثابت کرد اگر به کاراته وان‌های بیشتری اعزام می‌شد و تجربه اینگونه مسابقات را داشت می‌توانست سهمیه بگیرد. اگر به کاتا اهمیت بدهیم و برای آن ارزش قائل باشیم، نفرات ایران توان موفقیت در هر رویدادی را دارند.

وی گفت: «فاطمه صادقی» هم عملکرد خوبی داشت. نفراتی که سهمیه گرفتند از سبک شیتوریو بودند و بنظرم مسوولان فدراسیون جهانی می‌خواستند یک نفر هم از شوتوکان سهمیه بگیرد. این یکی از دلایلی بود که صادقی سهمیه نگرفت.

رئیس اسبق فدراسیون کاراته در خصوص عملکرد ملی‌پوشان کومیته نیز، عنوان کرد: امیر مهدی‌زاده همه تلاش خود را انجام داد. باید قبول کنیم که در چند ماه اخیر حملات زیادی به او شد و شرایط سختی را تحمل کرد و بهتر بود تا فدراسیون به صورت علنی با انتشار بیانیه‌ای قبل از مسابقات پاریس از مهدی‌زاده حمایت می‌کرد تا او از لحاظ روحی، به بهترین شرایط می‌رسید.

وی گفت: «رزیتا علیپور» هم تلاش خودش را انجام داد اما هنوز شاید از طریق سهمیه قاره‌ای به المپیک برسد.

پناهی گفت: در مجموع کاتاروهای ایران عالی بودند اما در کومیته به آنچه انتظار می‌رفت دست نیافتیم. کاتاروها نباید رها شوند چرا که مسابقات دیگری در پیش است و آنان می‌توانند افتخارآفرینی کنند.

وی گفت: مسابقات گزینشی تمام شد و اکنون جامعه کاراته باید دست به دست هم بدهند تا نفراتی که سهمیه گرفته‌اند در توکیو به بهترین نتیجه برسند چرا که کاراته ایران پتانسیل بالایی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر