پیش‌بینی قیمت طلا امروز 26 خرداد 1400


پیش‌بینی قیمت طلا امروز 26 خرداد 1400

رئیس اتحادیه طلا درباره آینده بازار طلا اعتقاد دارد اگر ثبات نرخ ارز ادامه داشته باشد، روند ثبات قیمت‌ها همراه با کمی کاهش در انتظار بازار طلا خواهد بود. نوشته پیش‌بینی قیمت طلا امروز 26 خرداد 1400 اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، انس جهانی طلا در بازار دیروز در کم‌ترین قیمت به ۱۸۵۹ دلار و در بالاترین نرخ به ۱۸۶۸ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۷۲ هزار تومان رسید.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا با اشاره به کاهش نرخ دلار و رسیدن به کانال ۲۳ هزار تومان توضیح داد: کاهش نرخ ارز همراه با کاهش انس جهانی در بازار سه‌شنبه، قیمت‌ طلا و سکه با روند نزولی همراه کرد.

او در ادامه توضیح داد که اگر نرخ ارز ثبات و در بازار دلار آرامش وجود داشته باشد، روند تعادلی در بازار طلا شکل می‌گیرد.

دنیای اقتصاد نوشت:

کف سه هفته‌ای اونس

اونس طلا روز سه‌شنبه تحت‌تاثیر اوج‌گیری ارزش دلار که تقاضا برای خرید را ضعیف کرد، به کمترین مقدار خود در سه هفته گذشته رسید. تقویت ارزش دلار روی قیمت طلا تاثیر منفی گذاشته و از نظر فنی یک سطح حمایت کلیدی را شکسته و وارد روند کاهشی شده است و در این مسیر (در ساعت ۲۰روز گذشته) به ۱۸۶۱ دلار رسید.

از طرفی تقاضای فزاینده‌ای برای معکوس‌شدن روند سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا وجود دارد که نشان می‌دهد شرایط نقدینگی در بازار گسترده است. این به معنای آن است که بازار احتمالا آماده می‌شود تعدیل تدریجی برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا را تحمل کند. اکنون توجه بازار به نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا در هفته‌جاری و شفافیت بیشتر درباره دیدگاه سیاستگذاران آمریکایی درخصوص رشد تورم و روند سیاست پولی معطوف شده است.

روند احتیاطی سکه

مدتی است که معامله‌گران سکه دست به جیب ناظر تغییرات این بازار هستند و داد و ستدهای پی‌در‌پی خود را بسیار کاهش داده‌اند. بنابراین بازه قیمتی هر سکه بهار آزادی برای سرمایه‌گذاران این بازار به دلیل دامنه نوسان محدود و سود‌دهی کمتر نسبت به گذشته روند احتیاطی و فرسایشی پیدا کرده به‌طوری‌که این فلز ارزشمند در روز سه‌شنبه مجددا در سطوح قیمتی ۱۰ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

با توجه به سیر نزولی اونس جهانی و تمایلات مثبت دلار داخلی برای افزایش نرخ خود، این وضعیت سنگر‌گیری را برای سکه ایجاد کرده و ماندگاری در این روند تا زمان پسا‌انتخابات بسیار محتمل دیده می‌شود. بر این اساس است که معامله‌گران و حتی دلالان سکه رفتار احتیاطی این بازار را به خود گرفته و در انتظار روشن‌شدن مسیر آینده هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند