بایدن تقاضای وزارت خارجه در تحریم نورد استریم-2 را رد می کند


بایدن تقاضای وزارت خارجه در تحریم نورد استریم-2 را رد می کند

واشنگتن نوشت: جو بایدن درخواست وزارت امور خارجه برای تحریم پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم-2 روسیه را رد می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، منابع آگاه گفتند: وزارت امور خارجه ایالات متحده اصرار داشته، که تحریم هایی علیه کمپانی نورد استریم-۲ آگ، که پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم-۲ روسیه را اجرا می کند و رئیس آن ماتیاس وارنیگ را تحت تحریم قرار دهند، اما رئیس جمهور جو بایدن از ترس از بین رفتن روابط با آلمان از این کار امتناع ورزیده است.

طبق گفته های منابع آگاه به این نشریه، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا، وندی شرمن معاون وی و ویکتوریا نولاند معاون وزیر امور خارجه در امور سیاسی، در مورد تحریم هایی با هدف جلوگیری از پروژه بدون استثنا برای اپراتور خط لوله گاز و مدیر اجرایی آن خواستار اعمال تحریم هایی شدند.

بایدن و مقامات ارشد شورای امنیت ملی مخالفت کردند و گفتند که این تحریم ها می تواند به روابط با برلین آسیب برساند.همانطور که این روزنامه می نویسد، از آنجا که این پروژه بیش از ۹۰ درصد به اتمام رسیده است، کاخ سفید آن را یک اتفاق بزرگ می داند بنابراین به خطر انداختن روابط بین ایالات متحده و آلمان هیچ فایده ای ندارد.

پیش از این، کاخ سفید اظهار داشت که جلوگیری از ساخت خط لوله انتقال گاز دشوار است، زیرا این خط لوله عملاً به پایان رسیده است.

در اواسط ماه مه، ایالات متحده از اعمال مجازات علیه نورد استریم-۲ آگ خودداری کرد و توضیح داد که این امر مغایرتی با منافع ملی است. با این حال، سپس ایالات متحده محدودیت هایی را برای شرکت ها و کشتی های روسی درگیر ساخت نورد استریم-۲ اعمال کرد.

نورد استریم-۲ ساخت دو رشته خط لوله گاز با ظرفیت کلی ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال را از سواحل روسیه از طریق دریای بالتیک به آلمان پیش بینی می کند.

این پروژه با مخالفت جدی ایالات متحده روبرو می شود که در حال تبلیغ گاز مایع خود به اتحادیه اروپا و همچنین اوکراین و تعدادی از کشورهای اروپایی است.

امریکا در دسامبر ۲۰۱۹ خط لوله گاز را تحریم کرد که در نتیجه آن کمپانی سوئیسی "آل سیز" مجبور به توقف لوله گذاری شد. لوله گذاری یک سال بعد از سر گرفته شد - در دسامبر سال ۲۰۲۰ توسط کشتی لوله گذاری روسی فورتونا و در ۲۷ آوریل سال جاری، آکادمیک چرسکی برای تکمیل عملیات به آن پیوست.

در همان زمان، ایالات متحده از آن زمان بارها تحریم ها علیه این پروژه را تشدید کرده است.مسکو بارها خواستار سیاست زدایی ضد نورد استریم-۲ شده است، زیرا این یک پروژه تجاری است که هم برای روسیه و هم برای اتحادیه اروپا مفید است. آلمان موافق تکمیل این خط لوله است و تحریم های یک جانبه خارج از مرزهای آمریکا را رد می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا