طرز تهیه سوپ بلدرچین + آموزش روش تهیه سوپ خوشمزه و مقوی


سوپ بلدرچین بسیار خوشمزه است و به دلیل خواصی که گوشت بلدرچین دارد بسیار مفید است. گوشت بلدرچین دارای عناصری همچون مس، فسفر، آهن و ویتامین های گروه B است که باعث شده است سوپ آن هم بسیار مقوی باشد. در ادامه طرز تهیه سوپ بلدرچین را به شما آموزش می دهیم با ما همراه […] نوشته طرز تهیه سوپ بلدرچین + آموزش روش تهیه سوپ خوشمزه و مقوی اولین بار در مجله...

طرز تهیه سوپ بلدرچین + آموزش روش تهیه سوپ خوشمزه و مقوی

سوپ بلدرچین بسیار خوشمزه است و به دلیل خواصی که گوشت بلدرچین دارد بسیار مفید است. گوشت بلدرچین دارای عناصری همچون مس، فسفر، آهن و ویتامین های گروه B است که باعث شده است سوپ آن هم بسیار مقوی باشد. در ادامه طرز تهیه سوپ بلدرچین را به شما آموزش می دهیم با ما همراه باشید.

آموزش طرز تهیه سوپ بلدرچین خوشمزه

بر خلاف گوشت مرغ که طبیعت سرد دارد، بلدرچین طبعی گرم دارد. خیلی از متخصصان طب سنتی خوردن گوشت بلدرچین به دلیل طبع گرم را به جای گوشت مرغ که طبع سرد دارد توصیه کرده اند. در این مطلب می خواهیم روش تهیه سوپ مقوی بلدرچین را به شما آموزش بدهیم. در مطلب قبل روش تهیه کباب بلدرچین را هم آموزش دادیم.

طرز تهیه سوپ بلدرچین + آموزش روش تهیه سوپ خوشمزه و مقوی

مواد لازم برای تهیه سوپ بلدرچین

بلدرچین 1 عددورمیشل یک بسته کوچکسیب زمینی، پیاز و هویج از هر کدام 1 عددکره به میزان لازمجود دو سر پرک 2 قاشق غذاخوریسبزیجات معطر مانند جعفری و گشنیز به میزان لازمزردچوبه، نمک و فلفل به میزان لازمآب لیمو، آب گوجه و ببه میزان لازم

روش تهیه

در ابتدا پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و در قابلمه با کمی کره تفت دهید تا کمی نرم شود.

بلدرچین های داخل بازار معمولا تمیز شده و بسته بندی شده هستند و خیلی نیاز به تمیز کردن ندارند و فقط باید آنها را قبل از انداختن در قابلمه کمی بشویید و بگذارید آب آنها گرفته شود. سپس بلدرچین شسته شده را درون کمی پیاز تفت دهید تا معطر گردد. مقداری زردچوبه هم به آن اضافه کنید.

حالا درون قابلمه ای دیگر کمی آب بریزید و اجازه دهید که بلدرچین ها به مدت 5 ساعت با شعله ملایم پخته شوند. پس از آن که آب جوشید، جو دو سر پرک را که از قبل شسته اید در قابلمه اضافه کنید تا با بلدرچین ها پخته شود.

در همین حین هویج ها را به صورت نگینی خرد کنید و در میانه پخت بلدرچین، آنها را درون قابلمه اضافه کنید.

بعد از مدت زمان طی شده و پخته شدن گوشت بلدرچین، بلدرچین ها را از درون قابلمه خارج کنید و پس از کمی سرد شدن، استخوان های آن را جدا کنید و باز آنها را درون قابلمه قرار بدهید.

حالا سیب زمینی ها را به صورت نگینی خرد کنید و اجازه دهید که به مدت نیم ساعت در قابلمه سوپ بلدرچین، با آب گوجه فرنگی و مقداری رب پخته شود.

در همین زمان و در 15 دقیقه آخری قبل از پخته شدن سوپ، ورمیشل ها، ادویه جات و سبزیجات معطر را درون قابلمه اضافه کنید.

سوپ بلدرچین خوشمزه آمده شده است و می توانید با کمی آب لیمو تازه میل نمایید.

برای اینکه سوپ شما طعم بهتری پیدا کند می توانید از سینه بلدرچین هم استفاده کنید و مقداری زیره به آن اضافه کنید. پس از جدا کردن استخوان ها، می توانید که گوشت بلدرچین را خرد کنید یا به صورت ریش ریش به سوپ اضافه کنید. شاید زمان پخت گفته شده کمی زیاد به نظر برسد؛ با این حال زمان پخت بر اساس وقتی که در اختیار دارید باید مدیریت شود، ولی هر چه زمان پخت این سوپ بیشتر باشد، نتیجه نهایی بهتر می شود و سوپ شما بدون شک بسیار خوشمزه تر می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403