ایران قابلیت تبدیل شدن به الگوی بین المللی آزادی های سیاسی را دارد


ایران قابلیت تبدیل شدن به الگوی بین المللی آزادی های سیاسی را دارد

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: باید فرهنگ انتخاباتی را به نحوی در کشور توسعه دهیم که ایران اسلامی در زمینه آزادی های سیاسی و آزادی های امر انتخابات به الگویی در سطح کشورهای اسلامی و دنیا تبدیل شود .

"یدالله موحد" در بازدید از ستادهای انتخاباتی کرمان با تاکید بر این مطلب که مسئولیت اصلی دستگاه قضایی در برگزاری انتخابات، پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی است، افزود: اگرچه قوه قضاییه در سایر کمیته های مربوط به ستاد انتخابات نیز نقش دارد اما مهمترین وظیفه دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی است.

وی بیان کرد: در صورتی که فعالان ستادهای انتخاباتی، فعالیت های خود را در چارچوب قانون پیش ببرند، کارگزاران امر انتخابات نیز می توانند به سهولت کار خود را انجام بدهند.

موحد با تاکید بر اینکه ستادهای انتخاباتی مختلف در استان کرما تاکنون همراهی بسیار خوبی با مجموعه های انتظامی، امنیتی، اجرایی و قضایی داشته اند، عنوان کرد: تمامی مسئولان و اعضای ستادهای انتخاباتی در حیطه وظایف محلی و در چارچوب کاری خود باید طبق قانون و با رعایت ارزش های اخلاقی انتخابات و اخلاق سیاسی حاکم بر انتخابات حرکت کرده و کار را پیش ببرند.

موحد با اشاره به اینکه حمایت قانونی از تمامی ستادها و فعالان در امر برگزاری انتخابات وظیفه قوه قضاییه به شمار می رود، تاکید کرد: رویکرد دستگاه قضایی این است که تلاش کند تا رقابت عادلانه ای در حیطه قوانین حاکم بر برگزاری انتخابات شکل گیرد.

وی با تاکید بر این مطلب که بداخلاقی های انتخاباتی را به هیچ عنوان نمی پذیریم، تصریح کرد: حفظ حیثیت، کرامت و عزت نامزدها و داوطلبان انتخابات بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: نوجوانان و جوانانی که با ستادهای انتخاباتی همکاری دارند، بعضا براساس احساسات خود رفتار می کنند و ستادهای انتخاباتی به عنوان قوه عاقله این جمع باید آنها را هدایت و راهبری کند تا در چارچوب های قانونی حرکت کنند زیرا این نسل اگر به درستی در فعالیت های سیاسی خود تربیت شود، آینده کشور نیز در بحث انتخابات و این قبیل رقابت ها تضمین می شود.

وی افزود: در وهله نخست مشارکت حداکثری دارای اهمیت است و همه باید برای حضور مردم در پای صندوق های رای برنامه ریزی کنیم و در مرحله دوم هر یک از ستادهای انتخاباتی تلاش می کنند که نامزد مورد نظر آنها رای مردم را به خود معطوف کند.

وی یادآور شد: قوه قضاییه به منظور کاهش جرایم و تخلفات انتخاباتی با ستادهای تبلیغات انتخاباتی نامزدها و کاندیداها ارتباط برقرار می کند زیرا با ایجاد فهم مشترک و هدف مشترک می توانیم راحت تر حرکت کرده و مسیر را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات هموار کرد.

رییس شورای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی یادآور شد: باید فرهنگ انتخاباتی را به نحوی در کشور توسعه دهیم که ایران اسلامی در زمینه آزادی های سیاسی و آزادی های امر انتخابات به الگویی در سطح کشورهای اسلامی و دنیا تبدیل شود .

موحد تاکید کرد: اولین برایند فعالیت ستادهای انتخاباتی باید تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات باشد تا بر مبنای این مشارکت، دولت منتخب مردم روی کار آمده و با حل مشکلات انباشته کشور، زمینه ای را فراهم آورد که مردم با دلگرمی بیشتری در صحنه های دفاع از نظام و انقلاب حضور یابند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج