سطح زیر کشت آرتمیا در فسندوز میاندوآب به 200 هکتار افزایش می یابد


سطح زیر کشت آرتمیا در فسندوز میاندوآب به 200 هکتار افزایش می یابد

همزمان با هفته جهاد کشاورزی عملیات تولید و برداشت بیومس آرتمیای پرورشی از دومین مزرعه بزرگ پرورش آرتمیا در مجتمع شیلاتی فسندوز میاندوآب آغاز شد.

اکبر کرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی امروز ۲۶ خرداد در این مراسم اظهار کرد: این مزرعه دارای ۲۵ هکتار مساحت کل و ۱۸ هکتار مساحت مفید بوده و در سال ۱۴۰۰ راه اندازی گردیده است.
کرامتی گفت: با بهره برداری از این مزرعه سطح استخرهای پرورش آرتمیا در مجتمع فسندوز به ۴۵ هکتار افزایش یافته و هم اکنون با اقدامات به عمل آمده مشکلات این مجتمع مرتفع شده که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری سطح زیر کشت آرتمیا به ۲۰۰ هکتار افزایش یابد.
وی ادامه داد: در این راستا با تولید ۲۰ تن سیست آرتمیا و ۲۰۰ تن بیومس آرتمیا در این مزارع حداقل برای ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال می گردد.
محمد باقر قریشی مدیر شیلات و آبزیان استان نیز در این زمینه گفت : با آغاز هفته جهاد کشاورزی حفاری اولین چاه آب در یکی از مزارع پرورش آرتمیا در مجتمع آبزی پروری دشت فسندوز میاندوآب با مجوز سازمان آب استان نیز عملیاتی شد.
به گزارش ایسنا، قریشی افزود: پیش بینی می شود با حفاری حداقل ۱۰ حلقه چاه آب دارای مجوز در سال جاری در این مجتمع کار احیاء و بهره برداری از تعداد ۱۰ مزرعه با مساحت ۲۰۰ هکتار شروع و به تدریج تمامی مزارع تولیدی واگذار شده به مرحله تولید موجود ارزشمند و سودآور آرتمیا رسیده و برای ۱۰۰ نفر زمینه اشتغال پایدار ایجاد شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط