قیمت دلار وارد کانال جدید شد


قیمت دلار وارد کانال جدید شد

قیمت درهم امارات بالای 6 هزار و 600 تومان قرار گرفت. اگر درهم در این سطوح پایدار بماند می‌تواند به دلار کمک کند که در کانال 24 هزار تومان دوام بیاورد.

قیمت دلار آمریکا در شروع معاملات امروز ۲۳ هزار و ۹۴۰ تومان بود. این رقم به نرخ صبح روز گذشته دلار بسیار نزدیک بود. ولی در ادامه روز قیمت دلار رشد کرد و در آخرین ساعات معاملات روی ۲۴ هزار و ۴۰ تومان قرار داشت. روند قیمتی دلار در ساعات ابتدایی معاملات امروز نیز صعودی بود. قیمت دلار آمریکا در ساعت ۱۱ و ۴۰ دقیقه صبح به ۲۴ هزار و ۱۳۰ تومان رسیده و بالای نرخ عصر روز گذشته قرار گرفته بود. دلار معاملات نیمه اول امروز را با قیمت ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان به پایان رساند.

درهم امارات بالای ۶۶۰۰ تومان قرار گرفت

امروز درهم امارات کار خود را با قیمت ۶ و ۵۸۵ تومان شروع کرد. نرخ درهم در ادامه افزایش یافت و به مرز ۶۶۰۰ تومان رسید. درهم امارات در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۶ هزار و ۶۱۰ تومان قرار داشت. تحلیل‌گران قرار گرفتن درهم بالای این سطح و پایداری در سطح جدید را به سیگنالی مثبت برای دلار تعبیر می‌کردند. در نتیجه احتمال دارد در صورتی که قیمت درهم افت نکند به دلار کمک کند که در کانال قیمتی ۲۴ هزار تومان باقی بماند.

تغییرات قیمتی محدود در بازار متشکل

نرخ ابتدایی دلار متشکل ۳۸ تومان از متوسط روز گذشته بالاتر و روی ۲۳ هزار و ۳۸۴ تومان قرار داشت و تغییرات قیمتی دلار متشکل در ابتدای کار محدود بود. به نظر می‌رسد دامنه نوسان قیمتی دلار در بازار متشکل به طور کلی کاهش یافته است.

مذاکرات وین ادامه خواهد داشت

اظهارنظرهای طرفین مذاکرات حاکی از آن است که توافق نهایی در این دور حاصل نمی‌شود و به رغم حصول پیشرفت لازم است مذاکرات بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران ادامه یابد. بنا به اظهارات نماینده روسیه قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران رسیدن به توافق برای احیای برجام میسر نیست و مذاکرات وین بعد از انتخابات ادامه می‌یابد. اتحادیه اروپا معتقد است که پیشرفت‌هایی در زمینه غلبه بر موانع کلیدی حاصل شده است اما رسیدن به نتیجه نهایی به زمان بیشتری نیاز دارد. وزارت خارجه آمریکا و هماهنگ کننده مذاکرات وین نیز موضع مشابهی در این مورد دارند.

سکه بالای ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار گرفت

طلای جهانی صبح امروز نیز رشد قیمت پایداری ثبت نکرد، نرخ فلز گرانبها در ابتدا رشد داشت اما دوباره افت کرد و در حوالی همان قیمت‌های شروع کار قرار گرفت. قیمت طلای جهانی در ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه عصر به وقت ایران ۱۸۵۷ دلار بود. در نتیجه طلای جهانی صبح امروز سیگنال افزایشی معنی‌داری به بازار سکه نداد. سکه معاملات امروز را با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان آغاز کرد. قیمت سکه در ادامه افزایش یافت و در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۱۰ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان قرار گرفت. قیمت سکه عصر روز گذشته روی ۱۰ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان قرار داشت و در پس گرفتن مرز ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان موفق نبود، اما امروز سکه موفق شد مرز ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را پس بگیرد. احتمالا رشد قیمت دلار در قرار گرفتن سکه بالای این مرز موثر بود.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت، قیمت دلار آمریکا امروز نیز مانند روز گذشته در طول معاملات صبح رشد کرد و به کانال ۲۴ هزار تومان وارد شد. قیمت درهم نیز بالای ۶ هزار و ۶۰۰ تومان قرار گرفت. اظهار نظرهای طرف‌های خارجی مذاکرات عمدتا حاکی از آن است که به رغم حصول پیشرفت مذاکرات بعد از نتخابات ریاست جمهوری ادامه خواهد داشت و حصول توافق پیش از آن میسر نیست. طلای جهانی به کمک سکه نیامد، اما سکه با رشد قیمت دلار بالای ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

منبع: اقتصاد نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...