پاسخگویی مستقیم استاندار خراسان رضوی به مشکلات مردم


پاسخگویی مستقیم استاندار خراسان رضوی به مشکلات مردم

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی در قالب سامانه سامد به طور مستقیم با شماری از شهروندان ارتباط برقرار کرده و علاوه بر پاسخ به پرسش‌های آنان، دستورهای لازم را برای رفع فوری مشکلات مطرح شده از سوی آنها صادر کرد.

محمدصادق معتمدیان از صبح تا ظهر روز چهارشنبه در قالب ارتباط تلفنی پای درد دل مردم نشست و پس از شنیدن صحبتها، درخواست‌ها و پیشنهادهای برخی از آنان، طبق روال جلسات گذشته، به صورت حضوری نیز با شماری از شهروندان دیدار کرد تا گرهی از مشکلات آنها بگشاید.

"سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت" با عنوان مخفف "سامد" از ابتکارات مردمی دولت تدبیر و امید، برای پاسخگویی فوری، مستقیم و مستمر مدیران، مسوولان و کارشناسان دستگاههای اجرایی به عموم شهروندان است.

خراسان رضوی از استان های پیشگام در بهره‌گیری از سامانه سامد است و پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم از طریق این سامانه الکترونیکی از سال ۹۶ در این استان طراحی و راه‌اندازی شده که تاکنون در بسیاری از موارد بازتاب مثبتی در امیدآفرینی، افزایش اعتماد عمومی به کارگزاران دولت و کاهش تنش‌های اجتماعی در کشور به ویژه در استان خراسان رضوی داشته است.

از ابتدای امسال ۴۷ مدیر ارشد استان خراسان رضوی از جمله استاندار و معاونان وی، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان، فرمانداران و شهرداران مراکز شهرستان ها و ۵۹ نفر از معاونان ادارات کل استان با حضور در سامانه سامد بطور برخط پاسخگوی مشکلات مردم شده‌اند.

معاون ارتباطات مردمی دفتر عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: این سامانه در اوج شیوع کرونا نقش مهمی در برقراری ارتباط مردم و مدیران داشته است که بدون الزام به مراجعه حضوری، شهروندان از طریق تلفن سه رقمی ۱۱۱ از تمامی شهرها و روستاهای استان مشکلات و درخواست های خود را در گفت و شنود با استاندار و دیگر مدیران استان مطرح می کنند.

علی اصغر ادبی افزود: استاندار خراسان رضوی نیز به عنوان مقام عالی دولت در استان، امروز در همین بستر پاسخگوی تماس های شهروندان از اقصی نقاط استان بود و مدیران ارشد دیگر دستگاههای اجرایی نیز در چهارچوب سامانه سامد به صورت برنامه ریزی شده پاسخگوی مردم هستند.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال ۳۳۸ تماس شامل هزار و ۵۱۲ دقیقه مکالمه مردمی با این سامانه انجام شده و ۳۰۸ مورد از درخواست های مردمی برای پیگیری و حل مشکلات در سامانه ثبت شده است که ۳۰ مورد همزمان پس از تماس تلفنی رفع مشکل شده است.

خراسان رضوی با ۸.۱ درصد از جمعیت کشور، ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر شامل ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار جمعیت دارد. یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند.

نظام اداری دولتی در خراسان رضوی نیز شامل ۱۰۶ دستگاه اجرایی با ۱۵۲ هزار کارمند است که ۴۹ درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!