مانور ضربتی کشف استخراج رمز ارز دیجیتال غیرمجاز در خوزستان اجرا شد


مانور ضربتی کشف استخراج رمز ارز دیجیتال غیرمجاز در خوزستان اجرا شد

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: مرحله نخست مانور سراسری رصد مراکز مشکوک به استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال ، روز چهارشنبه در شهرستان‌های زیر نظارت شرکت توزیع نیروی برق خوزستان برگزار شد.

علی خدری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: هدف از اجرای این مانور رصد و بررسی مراکز و اشتراک‌های برق مشکوک به استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال و مبارزه با فعالیت غیرقانونی آنها است.

وی با اشاره به اجرای مانورهای متعدد در خصوص کشف رمز ارزها در سراسر کشور گفت: بر اساس برنامه ریزی‌ انجام شده امروز ماموران عملیاتی این شرکت به واحدهای مسکونی، تجاری و صنعتی که پیش از این با گزارش های مردمی شناسایی و دارای ماینرهای غیرمجاز بودند مراجعه کردند که در این عملیات با همراهی عوامل قضایی و انتظامی، ۴۱ دستگاه ماینر غیرمجاز جمع آوری شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به میزان بالای برق مصرفی ماینرها، افزود: در راستای کسب اطمینان از تامین برق مورد نیاز هموطنان، هیچ گونه اغماضی در خصوص برخورد با فعالیت غیرمجاز مزارع ارز دیجیتال از سوی شرکت‌های توزیع نیروی برق صورت نخواهد گرفت و بازرسان این شرکت، برخورد قاطع با سوءاستفاده کنندگان از انرژی برق را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

به گزارش ایرنا از ابتدای فعالیت دستگاه‌های استخراج رمز ارز تاکنون بیش از سه هزار و ۷۰۰ ماینر غیرمجاز از سوی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در سطح این استان جمع آوری شده است.

دستگاه‌ ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران