15 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در زنجان کشف و ضبط شد


15 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در زنجان کشف و ضبط شد

زنجان - ایرنا - جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: تعداد 15 دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی این استان کشف و ضبط شد.

سرهنگ ایرج خانی پور، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی این استان در پی اطلاع از استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در یکی از منازل مسکونی و یک واحد تولیدی در سطح شهرستان زنجان، بلافاصله موضوع را در دستور کار قرار داده و پس از کسب مجوز قضایی به محل های مورد نظر اعزام و در بازرسی از این مکان ها، این تعداد دستگاه ماینر قاچاق را به دست آوردند.

وی، اظهار داشت: ارزش دستگاه های کشف و ضبط شده بر اساس نظر کارشناسان ذیربط بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شد، افزود: در این رابطه ۲ نفر به عنوان متهم دستگیر و پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی استان شد.

خانی پور، تصریح کرد: دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال، علاوه بر قاچاق بودن، برق بسیار زیادی را مصرف کرده و موجب هدر رفت انرژی و آسیب به شبکه برقی استان و کشور می شوند و پلیس نیز بر حسب قانون، نسبت به جمع آوری این تجهیزات غیرمجاز اقدام کرده و با خاطیان نیز برخورد می کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از شهروندان خواست، به منظور کمک به اقتصاد جامعه و جلوگیری از استفاده غیر قانونی از برق یارانه ای توسط سود جویان در صورت اطلاع از اینگونه موارد، موضوع را سریع‌تر از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات لازم قانونی به عمل آید.

به گزارش ایرنا، پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است.

بیت کوین یکی از رایج‌ترین ارزهای دیجیتال است که در فضای مجازی خرید و فروش می‌شود و از طریق دستگاه‌هایی به نام ماینر که نوعی پردازشگر است، با مصرف بالای برق تولید می‌شود و برخی از افراد غیرحرفه‌ای و ناآگاه به مخاطرات سرمایه‌گذاری، سرمایه‌های خود را صرف این کار می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد