انتخاب همتی فرصتی مناسب برای رشد استان های غرب کشور است


انتخاب همتی فرصتی مناسب برای رشد استان های غرب کشور است

ایلام‌ - ایرنا - رییس ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی در ایلام گفت: انتخاب عبدالناصر همتی با توجه به نگاه ویژه ای که به استان ایلام‌ و غرب کشور دارد، فرصتی منتغم برای زاگرس نشینان است.

داریوش قنبری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فردی چون همتی می تواند جغرافیای قدرت را به نفع ایلام و استان های غرب کشور تغییر دهد چرا که غرب کشور سهمی خاص در مناسبات کلان کشور نداشته است اما همتی به عنوان فردی از استان همدان و خطه زاگرس در صورت پیروزی، به مناطق غرب کشور توجه ویژه نشان خواهد داد.

وی افزود: همتی به کرات برای پیشبرد طرح های استان ایلام از جمله تکمیل پتروشیمی کمک و مساعدت های مالی و تسهیل در پرداخت وام داشته است.

به گفته قنبری، وی همواره از نیروهای ایلام در موقعیت های مختلف استفاده کرده و گواه این موضوع اینکه از معاونان وی در بانک های ملی و مرکزی از اهالی استان ایلام بوده است.

وی تاکید کرد: مردم ایلام و غرب کشور نباید این فرصت تاریخی و مغتنم را از دست بدهند چرا که انتخاب فردی چون همتی چهره فقر و محرومیت را از ایلام و مناطق غرب کشور خواهد زدود.

رییس ستاد همتی در ایلام با بیان اینکه، وی با ظرفیت های استان ایلام کاملا آشناست، یادآور شد: بهره برداری از این ظرفیت ها به ویژه حوزه نفت و گاز و سرمایه گذاری در این حوزه ها باعث رونق اقتصادی و اشتغال در استان خواهد شد و به عنوان مثال طبق مطالعات انجام شده، ایجاد صنایع پایین دست پتروشیمی باعث ایجاد ۲۰ هزار شغل در استان می شود.

وی ادامه داد: همچنین پیگیری صنایع پتروشیمی نیمه کار فاقد سرمایه در نقاط مختلف استان از اولویت های همتی است و با حضور وی صنعت پتروشیمی و پالایشگاه ایلام متحول خواهد شد.

وی با بیان اینکه در میان نامزدهای کنونی ریاست جمهوری هیچکدام به اندازه همتی در توسعه استان ایلام مثمر ثمر نخواهند بود، اضافه کرد: حمایت مالی وی از پروژه های استان ایلام و نیز توجه اش در بکارگیری نیرو در سمت های حساس از ایلام‌ قابل ذکر است و برای استان ایلام و غرب کشور حضور فردی چون همتی یک فرصت بی نظیر و شاید تکرار نشدنی است چرا که استان ایلام هیچگاه سهمی در موازنه قدرت کشور نداشته است و هنوز یک وزیر از ایلام در کابینه دولت های مختلف نداشته ایم اما شخصی نظیر همتی بارها با سپردن مناصب مختلف به فرزندان ایلام، اعتماد خود به مردم این استان را به اثبات رسانده است.

شعار همتی از خانه تا جهان است

وی در مورد برخی از اهداف و برنامه های همتی هم توضیح داد: یکی از مهمترین معضل هایی که ما اکنون با آن مواجه هستیم مشکلات اقتصادی است که علت اصلی بروز این سه اَبر مشکل یعنی فقر، بیکاری و تورم ناشی از عدم تعامل درست کشور ما با جهان است.

قنبری با اشاره به شعار انتخابی همتی از خانه تا جهان، گفت: این شعار احساسی نیست بلکه این شعار همراه با برنامه و هدف خاص تدوین و انتخاب شده و در مقایسه با شعار سایر نامزدها، این شعار با هدف حل مسائل و مشکلات کشور شکل گرفته است.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید نتیجه تعامل مثبت با جهان در قالب برجام هویدا شد و همین تعامل کوچک اثر کوتاه خود را بر اقتصاد کشور گذاشت و در آن ایام شاهد آرامش نسبی در اقتصاد و افزایش ارزش پول کشور بودیم و دلار چهار هزار و ۵۰۰ تومان دوره آخر دولت احمدی نژاد به سه هزار و ۵۰۰ کاهش یافت و این روند تا پایان دولت اول تدبیر و امید پابرجا بود.

قنبری ادامه داد: در آن مقطع زمانی کوتاه رشد اقتصادی افزایش یافت و کشور به سمتی می رفت که از میوه اقتصادی برجام استفاده کند و به سمت جلب سرمایه های خارجی رفت که با جلب این سرمایه ها اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد می شد و فقر کاهش می یافت و اتفاق های خوبی در حال رخ دادن بود.

وی گفت: اما این روند با ایجاد موانعی از سوی برخی افراد داخلی و نیز روی کار آمدن ترامپ و خروج وی از برجام نیمه تمام و بی اثر ماند و این موارد مشکلات عدیده ای را برای دولت دوم تدبیر و امید و قاطبه مردم ایجاد کرد و تحریم ها تشدید و برجام بلااثر شد و نتیجه تعامل با دنیای خارج که برجام بود از بین رفت.

وی با بیان اینکه، در دور دوم دولت تدبیر و امید موانع باعث شد که تعامل با دنیا و تاثیرات مثبت برجام بی فروغ شود، اظهار داشت: تورم فزاینده، بیکاری، از دست رفتن مشاغل، تعطیلی کارخانه جات و کاهش ارزش پول ملی نتیجه قیچی شدن برجام توسط جریان های داخلی و خارجی بود که البته در بعد خارجی امروزه در نتیجه پیروزی جریان خردگرا در آمریکا اثری از ترامپ نیست.

نماینده اسبق مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: اما اگر با حمایت قاطع مردم، همتی برنده رقابت شود باتوجه به مذاکرات امیدبخش وین و زنده شدن برجام، منافع ملی آزاد خواهد شد و فرصتی برای رشد اقتصادی، اشتغال، کنترل تورم و کاهش فقر حاصل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه با شعار دادن های بدون پشتوانه کشور اداره نمی شود، افزود: همتی در صورت برنده شدن برنامه های خوبی دارد که بر مبنای این برنامه ها، تعامل با جهان از اولویت و مبنای اساسی برخوردار خواهد بود تا کشور از این وضعیت بغرنج اقتصادی و معیشتی خارج شود و سرنوشت ایلام نیز جدا از کشور نیست و تا با دنیای خارج تعامل نداشته باشیم وضعیت به هیمن گونه خواهد ماند ولی با تحقق عملی این شعار ایلام نیز منتفع خواهد شد.

وی گفت: یک بعد این تعامل داخلی و خارجی اقتصادی و یک بعد آن سیاسی است هرچند ابعاد اجتماعی و فرهنگی نیز در این تعامل بی اثر نیست و تعامل و همفکری با احاد جامعه بر محوریت مدارا و به رسمیت شناختن سایر تفکرات حتی جناح های مخالف در این شعار گنجانده شده است و این شعار در یک اتاق فکر قوی و کارشناسی شده و با دربرگیری گسترده تمام ابعاد جامعه شکل گرفته است.

مردم با حضور گسترده، برای تغییر شرایط موجود انتخابی آگاهانه و مناسب داشته باشند

وی در مورد استقبال مردم از انتخابات پی شرو هم گفت: مسائل و مشکلات ناشی از تحریم ها فشار اقتصادی زیادی بر کشور وارد کرد و باعث شد مردم تا حدودی دلسرد باشند و متغیر اصلی این شرایط سخت کشور تحریم ها بود و در واقع
تحریم ها با هدف با نارضایتی مردم از نظام جمهوری اسلامی تشدید یافت ولی با کنار رفتن ‌ترامپ و نیز انتخاب آگاهانه مردم می توان به آینده امیدوار بود.

قنبری از طیف های مختلف مردم خواست: در انتخابات حضور یابند و نامزدی شایسته که توانایی مدیریت وضع موجود را خواهد داشت، انتخاب کنند و این انتخاب آگاهانه مردم موجب پیگیری و زنده شدن مجدد برجام می شود و مردم باید به خاطر بیاورند که حق رای آنها حاصل خون افرادی است که در ۲ مقطع زمانی مشروطه و انقلاب اسلامی قیام کردند و مشکلات فعلی قابل درک است اما تغییر این وضعیت در گرو انتخاب آگاهانه خود مردم است.

انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره همه پرسی ریاست جهموری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می شود.

۴۵۹ هزار و ۵۷۳ در استان ایلام واجد شرایط اخذ رای در انتخابات پیش رو هستند که از این تعداد ۲۲۵ هزار و ۶۷۲ نفر زن و ۲۳۳ هزار و ۹۰۱ تن مردم هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟