فایده جلبک دریایی قرمز در پیشگیری از سرطان روده بزرگ


فایده جلبک دریایی قرمز در پیشگیری از سرطان روده بزرگ

جلبک های دریایی قرمز از هزاران سال پیش در رژیم های غذایی جوامع آسیایی رایج بوده اند. در یک مطالعه جدید محققان نشان داده اند که چگونه این جلبک ها برای سلامت مفید هستند.

به گزارش مشرق به نقل از مدیکال اکسپرس، جلبک‌های دریایی قرمز حاوی قندهایی مانند آگاروتریوز (AgaDP۳) و ۳,۶-anhydro-L-galactose (AHG) هستند که رشد باکتری‌های پروبیوتیک را تحریک کرده و باعث مرگ سلول‌های سرطانی روده بزرگ انسان می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

با این راهکار از سرطان روده بزرگ پیشگیری کنید

«یونگ سو جین»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه کارل ووز ایلینوی آمریکا، در این باره می‌گوید: «در گذشته مردم تعجب می‌کردند که چرا تعداد بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ در ژاپن کمترین تعداد در جهان است. بسیاری تصور می‌کردند که این امر به دلیل برخی از جنبه‌های رژیم غذایی یا سبک زندگی ژاپنی است.»

اگرچه چندین مطالعه نشان داده است که آسیایی تبارهایی که به طور منظم جلبک دریایی مصرف می‌کنند کمتر در معرض خطر سرطان روده، روده بزرگ و سینه هستند، اما مشخص نیست که کدام یک از اجزای آن مسئول اثرات ضدسرطانی است.

در این تحقیق، محققان با استفاده از آنزیم‌ها ساختار انواع مختلف جلبک دریایی قرمز را شکسته و قندهای تولید شده را آزمایش کردند تا ببینند کدام یک از آنها برای سلامت فایده دارد. در بین شش قند مختلف تولیدشده، آگاروتریوز و ۳،۶- انیدرو-ال- گالاکتوز یا AHG بیشترین تأثیر را نشان دادند.

نتایج نشان داد که وقتی جلبک دریایی قرمز می‌خوریم، در روده شکسته می‌شود و این قندها را آزاد می‌کند که به عنوان سوخت باکتری‌های پروبیوتیک عمل می‌کنند.

محققان همچنین قندها را آزمایش کردند تا ببینند فعالیت ضد سرطانی دارند یا نه. به گفته جین: «ما دریافتیم که AHG به طور خاص از رشد سلول‌های سرطانی روده بزرگ انسان جلوگیری می‌کند و رشد سلول‌های طبیعی را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. فعالیت ضد سرطانی AHG به دلیل توانایی آن در ایجاد آپوپتوز یا مرگ سلول است.»

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج