طرز تهیه نان سیر رستورانی!


طرز تهیه نان سیر رستورانی!

با دستور زیر نان سیر را به خوشمزگی فست فودی ها در منزل درست کنید

با دستور زیر نان سیر را به خوشمزگی فست فودی ها در منزل درست کنید

طرز تهیه نان سیر به سبک رستوران های شیک

مواد لازم برای تهیه سیر رستورانی

سیر تازه: 10 حبه پنیر پیتزای موتزارلا : ۳۰۰ گرم نمک : به میزان لازم جعفری یا ریحان خشک : به میزان لازم خمیر ساده : ۳۰۰ گرم (می توانید از نان تست هم استفاده کنید )

بیشتر بدانید : روشی آسان و سریع برای درست کردن نان سیر

طرز تهیه نان سیر رستورانی
طرز تهیه نان سیر رستورانی!

روی میز کار کمی آرد بپاشید. گلوله‌ ای را به اندازه ۳۰۰ گرم از خمیر بردارید و چند ثانیه در دست‌تان ورز دهید تا پف خمیر بخوابد. سپس آن را روی میز کار بگذارید و با کمک وردنه خمیر را باز کنید. خمیر را مشابه خمیر پیتزا در بیاورید. برای تهیه مواد نان ابتدا حبه‌های سیر را پوست بگیرید . سیر‌ها را در دستگاه غذا ساز بریزید. یک سوم پنیر پیتزای موتزارلا را به حبه‌های سیر داخل دستگاه اضافه و به مدت یک دقیقه آن‌ها را مخلوط کنید تا کاملاً له شود. به مخلوط سیر و پنیر پیتزای مخلوط شده کمی نمک اضافه کنید. مخلوط پنیر و سیر را روی سطح خمیر بمالید. باقی مانده پنیر پیتزا را روی آن بریزید و در صورت دلخواه کمی جعفری یا ریحان خشک روی پنیر بپاشید و سینی محتوی خمیر را داخل فر قرار دهید. توجه داشته باشید که زمان پخت نان سیر حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است و باید زمان پخت را با توجه به دمای فری که در منزل دارید، تنظیم کنید. در پایان مرحله پخت حدود ۲ تا ۳ دقیقه شعله بالای فر را روشن کنید تا سطح نان سیر برشته و در اصطلاح گریل شود. بعد از این‌که نان سیر را از فر خارج کردید، به برش‌های مساوی تقسیم کنید.

نکات مهم پخت نان سیر رستورانی

سیر را با مقداری از پنیر پیتزا مخلوط کنید. این کار باعث می‌ شود سیر حالت چسبندگی پیدا کند و روی نان تست یا خمیر کاملاً بچسبد و بعد از پخت از نان جدا نشود. همیشه سعی کنید سه نوع مختلف پنیر پیتزا را با هم مخلوط کنید و تنها از یک نوع پنیر پیتزا استفاده نکنید. این کار طعم بهتری به غذای شما می‌ دهد.


بیشتر بدانید : طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی و نان سیر دار

بیشتر بدانید : نان شوید و پیاز، یک نان عالی برای صبحانه های بهاری

بیشتر بدانید : طرز تهیه نان پنیری

بیشتر بدانید : نان تست صبحانه تان را با 4 دستور شیک و خوشمره درست کنید!

گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع: khorasannews.com



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر