هوای کشور صاف و آفتابی است


یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت. به گزارش میزان، امین حسین نقشینه درخصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشورمان آسمانی صاف و آفتابی...

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، امین حسین نقشینه درخصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشورمان آسمانی صاف و آفتابی خواهیم داشت. اما از فردا جمعه تا روز یکشنبه هفته آینده در ارتفاعات البرز مرکزی شاهد افزایش ابر و بارش‌های پراکنده و نیز گاهی رعدوبرق و وزش باد خواهیم بود.

وی ادامه داد: برای امروز و فردا پیش بینی می‌شود در ارتفاعات شرق استان هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان برای ساعات بعدازظهر رشد ابر و رگبار پراکنده و گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ بدهد.

این کارشناس هواشناسی ابراز داشت: طی پنج روز آینده در شرق و جنوب شرق به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی نقاط باعث خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود. تا روز شنبه هفته آینده در مناطقی از استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر شاهد وزش باد شدید خواهیم بود که در برخی نقاط احتمال خیزش گرد و خاک یا غبار آلود شدن هوا وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز خلیج فارس و شرق دریای عمان و روز جمعه خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج و متلاطم هستند. همچنین برای فردا و شنبه همین وضعیت برای دریای خزر هم پیش بینی می‌شود.

نقشینه درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز و فردا صاف و آفتابی و همراه با وزش باد خواهد بود. حداقل دمای تهران ۲۶ درجه پیش بینی می‌شود. حداکثر دما هم امروز ۳۸ درجه و فردا به ۳۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید. برای تهران پیش بینی می‌کنیم که روی ارتفاعات از فردا تا روز یکشنبه رشد ابر اتفاق بیفتد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق