22 صندوق اعتبار خُرد زنان روستایی در میاندوآب فعال است


22 صندوق اعتبار خُرد زنان روستایی در میاندوآب فعال است

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ گفت: به منظور ساماندهی و حمایت از فعالیت‌های زنان روستایی، 22 صندوق اعتبارات خُرد زنان روستایی با داشتن هفت میلیارد ریال اعتبار و 695 نفر عضو هم اینک در این شهرستان فعالیت دارد.

علی دیانتی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از ۲ زن روستایی نمونه و فعال در بخش کشاورزی میاندوآب اظهار داشت: صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های زنان روستایی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در آینده نزدیک در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: از آنجایی که ۵۰ درصد جمعیت جامعه را، زنان تشکیل می دهند، برنامه‌ریزی برای آموزش، توانمندسازی و شکوفایی استعدادهای این قشر از جامعه، ارایه الگوهای جدید شغلی و ایجاد زمینه برای اشتغال آنان ضرورتی انکارناپذیر است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: کشاورزان و تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی تجربه های ارزشمند خود را که طی سال‌ها فعالیت در عرصه تولید آموخته اند، با دانش و علم روز متخصصان بخش کشاورزی تلفیق می‌کنند.

دیانتی با بیان اینکه این افراد با مدیریت چرخه تولید محصولات کشاورزی و ارتقای بهره‌وری منابع تولید، موجب افزایش کیفیت، کمیت و ارزش اقتصادی محصول تولیدی خود می شوند، افزود: باید تجربه‌های مفید کشاورزان نمونه با برگزاری دوره های آموزشی- ترویجی به سایر کشاورزان، انتقال یابد تا موجب توانمندسازی و موفقیت آنان‌ در امر تولید شود.

وی با تاکید بر شناسایی و معرفی تولیدکنندگان برتر در رشته های مختلف کشاورزی و رعایت زمانبندی اعلامی از سوی مدیریت هماهنگی ترویج استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: کشاورزان نمونه ، پل ارتباطی جهاد کشاورزی با سایر بهره‌برداران هستند و فن‌آوری ها و دستاوردهای نوین علمی و ترویج بکارگیری آنها در امر تولید، باید توسط تولیدکنندگان نمونه و موفق به سایر کشاورزان انتقال یابد.

وی با اشاره به اجرای طرح ترویج تولید و مصرف محصول سالم و گواهی شده در روستای "یوزباشکندی"، اضافه کرد: طرح توانمندسازی زنان روستایی و عشایری براساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی در روستاهای "شبیلو" و "ارمناک"، پروژه بهبود تغذیه جامعه زنان روستایی و عشایری و ایجاد باغچه های خانگی در ۶ روستا و پروژه کسب و کار با روش LNSIE در پنج روستا را از طرح ها و پروژه‌های اجرایی در حوزه زنان روستایی این شهرستان است.

در پایان مراسم از خانم "کبری اصغری" نمونه ملّی در رشته تسهیلگر زن روستایی و "سمیّه احمدی"، مدیر عامل موفق صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی شبیلو تجلیل شد.

دشت حاصلخیز میاندوآب دارای ۹۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت شامل ۶۰ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم با تنوع کشت ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...