وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی


وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی

تبریز- تبلیغات هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری در شبکه استانی آذربایجان شرقی به پایان رسید و آنها وعده‌های مختلفی به مردم این استان دادند.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: پس از یک ماه تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بالاخره این مدت نیز به پایان رسید و هر کدام از نامزدها ۳۰ دقیقه در یک فیلم با مردم آذربایجان شرقی صحبت کردند و از طرح‌ها و برنامه‌های خود گفتند.

با پایان یافتن تبلیغات داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، کمتر از ۲۴ ساعت دیگر ماراتن رأی گیری آغاز می‌شود تا مردم با مشارکت در آن افراد اصلح و مورد نظر خود را برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب کنند و با مشارکت در این ماراتون نقش خود را در توسعه و آبادانی شهرها و روستاها و اقتدار و سربلندی ایران در عرصه‌های بین المللی ایفا کنند.

از ساعت هفت صبح امروز پنج شنبه زمان تبلیغات داوطلبان ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی به اتمام رسیده و شور و شوق انتخاباتی ظاهراً در مناطق مختلف کشور، شهرها و روستاها فروکش کرده ولی در باطن مردم، فعالان عرصه انتخابات و هواداران داوطلبان ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، امروز با تجدید قوا خود را برای شرکت در ماراتون انتخابات ۲۸ خرداد آماده می‌کنند.

در این گزارش وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی را مرور می‌کنیم.

وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی

محسن رضایی از انتخاب استاندار بومی سخت گفت

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه استانداران بومی در دولت اقدام و تحول انتخاب می‌شوند، گفت: اختیارات مهمی به استان‌ها تفویض می‌شود.

محسن رضایی گفت: دولت بنده دولت اقدام و تحول است و در این دولت با استفاده از توان جوانان، ایران را به کارگاه بزرگ اقتصادی و سازندگی تبدیل می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید از پتانسیل‌های تمامی استان‌ها استفاده شود، گفت: این درست نیست که از تهران برای تمامی شهرها و روستاهای کشور تصمیم گیری می‌شود.

رضایی با بیان اینکه زمان نسخه پیچی تهران برای استان‌ها گذشته است، ادامه داد: هر یک از استان‌های کشور، ظرفیت و استعداد ویژه خود را دارند و بنده در دولت احتمالی خود از این ظرفیت‌ها در خود استان‌ها و برای مردم همان مناطق استفاده می‌کنم، چراکه نسخه نوشتن واحد برای همه استان‌ها نادیده گرفتن استعدادهای آن‌ها است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه با پشتیبانی مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری قادر به انجام مأموریت مهم ریشه کنی فقر در کشور هستیم، افزود: بیرون کردن فقر و فساد و تبعیض از کشور سخت‌تر از بیرون کردن ارتش صدام از خرمشهر نیست.

وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی

رضایی در پایان گفت: متأسفانه برخی جریان‌های سیاسی و مسئولان کشور فکر می‌کنند با نمایشنامه درست کردن و شعبده بازی می‌توان کشور را اداره کرد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص تأمین مسکن هم گفت: ما نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را به راه خواهیم انداخت، به طوری که هر فردی ۱۰ درصد آورده داشته باشد بانک‌ها را ملزم خواهیم کرد ۹۰ درصد وام بدهند و خود همان مسکن در حال ساخت را به عنوان وثیقه بانکی بپذیرند.

رضایی در خصوص حقوق دار کردن زنان خانه دار هم اعلام کرد: در دولت اقدام و تحول هر زنی که ۲ فرزند دارد بعد از ۶ ماه آموزش خانه داری، تربیت فرزند و مبانی سلامت، صاحب حقوق ماهانه خواهد شد.

قول زاکانی برای ایجاد امکانات گردشگری و اقامتی در آذربایجان شرقی

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز در گفتگو با مردم آذربایجان شرقی گفت: امکانات گردشگری و اقامتی در آذربایجان شرقی با کمبود مواجه است و قول می‌دهم در دولت بنده این مشکل حل شود.

علیرضا زاکانی افزود: متأسفانه دولت فعلی اشتباه بزرگی مرتکب شد و فکر کرد که مشکلات و کمبودهای کشور از طریق خارجی‌ها رفع می‌شود. ما نباید از دشمنانمان انتظار خوبی داشته باشیم. دشمن، مسلماً دشمنی خواهد کرد این ما هستیم که باید عقل داشته باشیم و به کمک آن‌ها چشم ندوزیم.

وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی

وی ادامه داد: بنده در دولت احتمالی آینده ام این نگاه را تغییر خواهم داد و بر ظرفیت‌ها و استعدادهای بیشمار داخلی تکیه خواهم کرد.

زاکانی با بیان اینکه امروز مردم در فشار اقتصادی و معیشتی هستند و تورم، کمر ملت را شکسته است، گفت: دولت بنده این مشکلات را حل خواهد کرد چرا که دولت اصلاح و اقدام است نه دولت حرف و شعار.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: ما تلاش خواهیم کرد تا معنویت، عقلانیت، عدالت و خلاقیت را در جامعه گسترش دهیم و ایران را در جهان سرآمد و سربلند کنیم.

زاکانی، مبارزه با مفاسد اقتصادی را از مهمترین برنامه دولت احتمالی خود اعلام کرد و گفت: بنده حدود ۲ دهه است که تجربه برخورد با مفاسد را دارم و مفسدان در هر موقعیتی که بودند از بنده شکایت کردند، اما به لطف الهی سربلند بیرون آمدم و این رویه را در دولت خودم ادامه خواهم داد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مناطقی در کشور وجود دارند که از موهبت‌های خدادادی خود نظیر نفت و معادن بی بهره مانده‌اند، افزود: در دولت بنده هر ۴۵۱ شهرستان، محور حرکت کشور خواهند بود و تمرکززدایی جزو راهبردهای دولت اصلاح و اقدام خواهد شد.

علیرضا زاکانی خاطرنشان کرد: اقوام کشورمان مانند فرش در هم تنیده بسیار زیبایی هستند که جذابیت‌های ایران را به تصویر می کشند و دولت بنده به همه اقوام توجه ویژه خواهد کرد.

وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش بی بدیل آذربایجان شرقی در پیشرفت کشورمان گفت: آذربایجان همواره مایه افتخار ایران در همه زمینه‌ها هستند و ما خودمان را مدیون آذربایجانی‌های عزیز می‌دانیم.

زاکانی، کمبود امکانات گردشگری و اقامتی، کشاورزی سنتی و فن آوری قدیمی، بی بهره ماندن استان از موهبت‌های معادن و جنگل‌ها، به حال خود رهاشدن طرح انتقال آب ارس به دشت مرند و شبستر و تبریز را از مشکلات آذربایجان شرقی دانست و قول داد در صورت رئیس جمهور شدن آنها را حل کند.

احیای موقعیت فرش تبریز و خشکبار آذربایجان شرقی در دولت سلام

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما با تشکیل «دولت سلام» در روش اداره کردن کشور بازنگری خواهیم کرد و امور اجرایی را به خود استان‌ها واگذار می‌کنیم.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با طرح این سوال که آیا مصلحت‌های استان‌ها را مردم استان‌ها می‌دانند یا فلان کارشناس در فلان وزارتخانه تهران؟ گفت: ما تمرکز زدایی خواهیم کرد و هر شهرستان را پایتخت خواهیم کرد و اختیارات دولت را به فرمانداران شهرستان‌ها واگذار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما در دولت سلام، مسئولان استان را با مشورت و نظر نخبگان آن استان انتخاب خواهیم کرد و سامانه‌ای در این خصوص طراحی کرده‌ایم که اگر یک سوم مردم آن منطقه از استاندار یا فرماندار ناراضی باشند و در این سامانه الکترونیکی اعلام کنند بلافاصله آن مدیر از سمت خود عزل خواهد شد.

وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ما در دولت سلام به دنبال تحول بزرگ در مدل حکمرانی هستیم.

وی گفت: ما نماینده جریان فکری تحولگرا و جوان برای ساختن ایران قدرتمند هستیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: همه مشکلات کشورمان نظیر عدم کفایت درآمد معیشتی مردم، بیکاری، گرانی از نادرست بودن روش اداره کشور نشأت می‌گیرد و ما مصمم هستیم این روش را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: در هر دوره ۲۷۵ اتوبوس مدیر می آیند و ۲۷۵ اتوبوس مدیر می‌روند و برخی مدیران هم خودشان را با هر شرایطی وفق می‌دهند و رنگ عوض می‌کنند و فکر می‌کنند که قیم مردم هستند نه کارگزار و خدمت رسان.

قاضی زاده هاشمی افزود: به محض اینکه انتخابات تمام می‌شود انگار که کل اختیارات کشور را به این مدیران می‌دهند و آنها هر تصمیمی را که دلشان بخواهد در سرنوشت مردم اتخاذ می‌کنند و در این میان دولت‌های ضد مردمی بدون توجه به منافع ملت، به منافع وابستگان قدرت در دولت توجه می‌کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نقش مهم آذربایجان شرقی در اقتصاد کشورمان گفت: این استان سهم مهمی در صادرات غیر نفتی کشور دارد و پنج میلیارد دلار در سال صادرات غیر نفتی دارد و ما در دولت احتمالی مشکل کارت‌های بازرگانی را حل خواهیم کرد تا ظرفیت‌های صادراتی استان شکوفا شود.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: همه فعالیت‌های اقتصادی باید مبتنی بر اهلیت باشد و هر کس اهلیت تجارت بین المللی و تولید را دارد باید حمایت شود.

وی گفت: متأسفانه در شرایط فعلی، بازرگانان ما هم از سوی دشمنان کشور و هم از سوی مسئولان دولتی تحریم شده‌اند در حالی که دولتمردان باید بیش از هر زمان دیگری در کنار تجار و تولید کنندگان باشند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری احیای موقعیت فرش تبریز و خشکبار آذربایجان شرقی را دیگر برنامه‌های دولت سلام دانست و افزود: باید صنایع تبدیلی استان را فعال کرد و در صنایع معدنی هم سرمایه گذاری شود و در کنار این کارهای مهم به دنبال توسعه بازار هم باشیم.

وی حوزه گردشگری استان و گردشگری سلامت تبریز را بسیار مهم دانست و ادامه داد: دولت بنده با برنامه ریزی دقیق این حوزه را متحول و تبریز را قطب گردشگری منطقه خواهد کرد تا دست بلند جمهوری اسلامی باشد.

وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی

وعده مهرعلیزاده برای تخصیص بودجه برای ادامه احیای دریاچه ارومیه

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز در گفتگو با مردم آذربایجان شرقی از تخصیص بودجه برای ادامه احیای دریاچه ارومیه و انتقال آب ارس به این دریاچه در دولت زندگی خبر داد.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه من فرزند آذربایجان هستم، افزود: آذربایجان در تحولات کشورمان همواره نقش مهمی ایفا کرده است.

وی سپس ادامه داد: آذربایجان مهد غیرت، همت، مردانگی و بزرگی و مایه سربلندی ایران بوده و سرزمین شعر و شعور و فلسفه و علما و شهدا و سرداران نامی ایران است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ضروری است از پتانسیل‌های استفاده نشده آذربایجان استفاده شود، گفت: این منطقه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بزرگی دارد و باید برای توسعه استان از این قابلیت‌ها استفاده شود.

مهرعلیزاده با بیان اینکه باید استعدادهای فراموش شده و ظرفیت‌های غیر فعال شده را در کشور به ویژه در مناطق آذربایجان کشف و فعال کنیم، گفت: ظرفیت‌های بسیاری در کشورمان در طول سالیان اخیر مغفول مانده است، این ظرفیت‌ها می‌تواند باعث شکوفایی اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی بسیار شود.

وی همچنین با بیان اینکه من دولت سوم اصلاحات را تشکیل می‌دهم افزود: من دولت کاربلد و متخصص تشکیل خواهم داد. اگر رئیس شوم اجازه نخواهم داد در کشور عده‌ای زور بگویند و عقیده خود را تحمیل کنند. دولت من دولت قانون و خواست مردم است.

وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی

ایجاد قطار سریع السیر تبریز- تهران در دولت همتی

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایجاد قطار سریع السیر تبریز- تهران در دولت بنده یکی از اولویت‌ها است.

عبدالناصر همتی افزود: مشکل اصلی کشور ما این است که سیاست بیش از حد بر اقتصاد غالب شده است و مسائل اقتصادی تحت تأثیر نگاه سیاسی در استان‌ها قرار گرفته است که باعث شده ما نتوانیم از ظرفیت‌های استان‌ها بهره بگیریم.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی کشور مطلوب نیست و اگر این روند ادامه یابد نتایج بدتری متوجه کشور خواهد شد.

همتی گفت: باید سیاست در اختیار اقتصاد قرار بگیرد تا شرایط زندگی و معیشت مردم بهبود یابد. من تنگناهای اقتصادی را زیر نظر داشته‌ام و می‌دانم مشکل کشورمان کجاست.

وی ادامه داد: من می‌خواهم فقط ۴ سال رئیس جمهور شوم و در این مدت فارغ از هرگونه محافظه کاری امور کشور را اصلاح کنم. چرا که معتقدم باید نگاه متمرکز به کشور را از صحنه اقتصادی برداریم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: نباید در پایتخت متمرکز شویم چرا که شهرهای دیگر کشورمان در حاشیه قرار می‌گیرند. برنامه من این است که هر سه ماه با نخبگان هر استان جلسه تشکیل دهم تا ویژگی‌های هر استان را بشناسیم و برنامه ریزی کنیم.

همتی ادامه داد: در حوزه گردشگری هر کدام از استان‌ها ظرفیت خاصی دارند و باید در جذب توریست‌های خارجی ساده سازی کنیم و سختگیری نکنیم چون هر مسافر خارجی با خودش ارز و فرصت اشتغال می‌آورد.

وی بیکاری جوانان را به علت غلط بودن نگرش اقتصادی دانست و گفت: در سال‌های اخیر فقط ۵ درصد افزایش ثروت در کشور صورت گرفته و سفره مردم کوچک‌تر شده است و اشتغالزایی از بین رفته است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: توانمندسازی در دولت من شامل دو اصل است. اولاً باید حداقل دستمزدها اصلاح شود و دوم اینکه یارانه‌ها عادلانه و منطقی بین دهک‌های پایین جامعه توزیع شود.

وی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی اضافه کرد: قیمت خرید محصولات کشاورزی عادلانه نیست. خرید محصولات باید تضمینی باشد نه قیمت آنها. از طرفی تأمین نهاده‌های دام نظیر بذر و کود و سمّ در کشور دچار مشکل شده است‌.

عبدالناصر همتی افزود: دولت سیزدهم باید آزادی‌های اجتماعی احترام بگذارد. چرا جوانان ما اوقات فراغت ندارند و از زندگی شأن ناراضی هستند؟ چرا زمینه تفریح دختران و زنان که نیمی از جامعه هستند وجود ندارد؟

وی اظهار کرد: در شهرهای کوچک که محیط بسته‌تر است عرصه بر دختران و پسران تنگ شده است.

وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی

همتی در ادامه صحبت‌های خود در باره برنامه دولت خود برای آذربایجان شرقی گفت: تبریز روزگاری شهر اولین‌ها بود اما امروز از این رتبه فاصله گرفته است. تلاش می‌کنم این موقعیت را به تبریز برگردانم.

وی ایجاد قطار سریع السیر تبریز _ تهران و گسترش صنعت پوشاک و فرش را از دیگر برنامه‌های خود برای این استان اعلام کرد.

جهش تولید با جهش صادرات در آذربایجان شرقی

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: کشور با کار نمایشی پیشرفت نمی‌کند و بلکه توسعه و پیشرفت زمانی محقق می‌شود که روحیه بسیجی وجود داشته باشد.

سعید جلیلی نیز در ارتباط تلویزیونی با مردم آذربایجان شرقی گفت: امروز در آستانه یک انتخاب بزرگ قرار داریم و این انتخابات برای سرنوشت کشور مهم است.

وی با تاکید بر اینکه باید امروز انتخاب کنیم که می‌خواهیم یک جهش بزرگ در ۴ سال آینده در شأن مردم ایران داشته باشیم یا فقط به وضع عادی موجود بسنده کنیم، افزود: اگر می‌خواهیم پیشرفت در خور شأن مردم داشته باشیم باید توانمدی‌ها و ظرفیت‌ها را بشناسیم.

جلیلی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های فراوانی برای پیشرفت دارد و نیازمند مدیریت و برنامه ریزی قوی است، اگر برنامه ریزی درست باشد حتماً می‌توان شاهد پیشرفت زیادی باشیم.

وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی

وی سپس به دولت سایه و رویکردهای آن گفت: ما در ۸ سال گذشته بیکار نبودیم. سایه به سایه، تحولات کشور را رصد کردیم. اگر دولت کار مفید و قوی انجام می‌داد سعی ما این بود آن کار را تأیید و تقویت کنیم اگر کار ناقصی انجام می‌شد گوشزد می‌کردیم تا تکمیل شود و اگر کاری خطا بود آن را تصحیح می‌کردیم.

وی افزود: دولت سایه یعنی اینکه باید مردم مطالبات قانونی و مشروع خود را در عرصه‌های اشتغال، رفع گرانی، افزایش تولید و بهتر شدن کسب و کار به گوش دولت برساند وظیفه دولت این است از مردم مشورت بگیرد و به حرف‌های مردم گوش دهد.

جلیلی با بیان اینکه باید در دولت آینده هم دولت سایه ادامه داشته باشد، گفت: هر دانشگاه، هر جوان انقلابی، هر اهل مسجد و صنف و هر معلم و استاد دانشگاه می‌تواند یک دولت سایه باشد و سند پیشرفت هر شهرستان را تهیه و از دولت مطالبه کند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ارتقا و پیشرفت کشور با کار نمایشی صورت نمی‌گیرد بلکه با روحیه جهادی و بسیجی محقق می‌شود.

جلیلی با بیان اینکه روابطی که با کشور آذربایجان به عنوان کشور دوست با مشترکات فرهنگی داریم فرصت ارزشمندی برای توسعه روابط اقتصادی است، گفت: جهش تولید با جهش صادرات ممکن است و جهش صادرات با بسط روابط با همه کشورهای دنیا ایجاد می‌شود.

بهبود فضای کسب و کار در آذربایجان شرقی

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: بهبود فضای کسب و کار آذربایجان شرقی از برنامه‌های ما خواهد بود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی گفت: آذربایجان شرقی در اقتصاد کشور نقش ویژه ای دارد و این استان دروازه تجارت ایران با روسیه و منطقه قفقاز و از آنجا با اروپا است.

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی سومین صادرکننده محصولات متنوع در کشور است، افزود: باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این استان استفاده شود.

رئیسی با اشاره به اینکه فعالان حوزه تولیدی در بخش‌های مختلف صنعت و کشاورزی باید احساس آرامش کنند و به آینده امیدوار باشند، گفت: بهبود فضای کسب و کار آذربایجان شرقی از برنامه‌های ما خواهد بود.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: امروز شاهد فقر و بیکاری و نا برابری در آذربایجان شرقی هستیم و این معضل اصلاً قابل تحمل نیست.

وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی

وی با تاکید بر اینکه چرا استانی مانند آذربایجان شرقی با این همه ظرفیت در حوزه کشاورزی، صنعت و تولید انواع شیرینی جات فضای کسب و کار مناسبی ندارد، گفت: سال گذشته سفری به این استان داشتم و به تبریز به مجموعه ماشین سازی رفتم و شاهد صحنه‌های بدی در این کارخانه مهم کشور بودم. وقتی این کارخانه را به بخش خصوصی واگذار کردند، فرد خریدار بدون هیچ گونه سواد و آورده و اهلیتی با استفاده از تسهیلات میلیاردی بانک‌ها کارخانه را خرید و کارگران را بیکار و کارخانه را راکد کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در آن سفر به آذربایجان شرقی اعلام شد ۳۲ واحد تعطیل شده در استان توسط دادگستری به چرخه تولید بازگشته است گفت: نمونه این واحدها در سایر استان‌ها هم وجود دارد.

رئیسی از شهدای استان همچون شهید باکری و علامه هایی همچون علامه طباطبایی و جعفری و بزرگانی چون شهید مدنی و شهید قاضی طباطبایی یاد کرد و ادامه داد: نقش آفرینی شما تنها مربوط به دوره پس از انقلاب نیست بلکه ستارخان و باقر خان به عنوان مبارزان مشروطه از چهره‌های نامدار استان و الگوی جوانان هستند.

وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی

وی از مردم خواست اگر به هر دلیلی از مسئولان و مدیران ناراحت و گلایه مند هستند از صندوق رأی قهر نکنند و با حضور پرشور خود در انتخابات ۲۸ اسفند موجب ایجاد تحول اساسی در کشور شوند.

رئیسی در ادامه به مشکلات کشاورزان کشور نیز اشاره کرد، گفت: گندمکار باید محصولش تضمینی خریداری شود وگرنه مجبوریم همین گندم را با دلار وارد کنیم، محصولی که با دسترنج کشاورز به دست می‌آید باید قدر بدانیم.

در نهایت باید دید روز جمعه رقابت بین رئیسی، رضایی، همتی و قاضی زاده هاشمی به نفع چه کسی تمام و چه کسی مأمور تشکیل دولت بعدی (سیزدهم) می‌شود.


خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: پس از یک ماه تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بالاخره این مدت نیز به پایان رسید و هر کدام از نامزدها ۳۰ دقیقه در یک فیلم با مردم آذربایجان شرقی صحبت کردند و از طرح‌ها و برنامه‌های خود گفتند.

با پایان یافتن تبلیغات داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، کمتر از ۲۴ ساعت دیگر ماراتن رأی گیری آغاز می‌شود تا مردم با مشارکت در آن افراد اصلح و مورد نظر خود را برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب کنند و با مشارکت در این ماراتون نقش خود را در توسعه و آبادانی شهرها و روستاها و اقتدار و سربلندی ایران در عرصه‌های بین المللی ایفا کنند.

از ساعت هفت صبح امروز پنج شنبه زمان تبلیغات داوطلبان ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی به اتمام رسیده و شور و شوق انتخاباتی ظاهراً در مناطق مختلف کشور، شهرها و روستاها فروکش کرده ولی در باطن مردم، فعالان عرصه انتخابات و هواداران داوطلبان ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، امروز با تجدید قوا خود را برای شرکت در ماراتون انتخابات ۲۸ خرداد آماده می‌کنند.

در این گزارش وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی را مرور می‌کنیم.

وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی

محسن رضایی از انتخاب استاندار بومی سخت گفت

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه استانداران بومی در دولت اقدام و تحول انتخاب می‌شوند، گفت: اختیارات مهمی به استان‌ها تفویض می‌شود.

محسن رضایی گفت: دولت بنده دولت اقدام و تحول است و در این دولت با استفاده از توان جوانان، ایران را به کارگاه بزرگ اقتصادی و سازندگی تبدیل می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید از پتانسیل‌های تمامی استان‌ها استفاده شود، گفت: این درست نیست که از تهران برای تمامی شهرها و روستاهای کشور تصمیم گیری می‌شود.

رضایی با بیان اینکه زمان نسخه پیچی تهران برای استان‌ها گذشته است، ادامه داد: هر یک از استان‌های کشور، ظرفیت و استعداد ویژه خود را دارند و بنده در دولت احتمالی خود از این ظرفیت‌ها در خود استان‌ها و برای مردم همان مناطق استفاده می‌کنم، چراکه نسخه نوشتن واحد برای همه استان‌ها نادیده گرفتن استعدادهای آن‌ها است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه با پشتیبانی مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری قادر به انجام مأموریت مهم ریشه کنی فقر در کشور هستیم، افزود: بیرون کردن فقر و فساد و تبعیض از کشور سخت‌تر از بیرون کردن ارتش صدام از خرمشهر نیست.

وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی

رضایی در پایان گفت: متأسفانه برخی جریان‌های سیاسی و مسئولان کشور فکر می‌کنند با نمایشنامه درست کردن و شعبده بازی می‌توان کشور را اداره کرد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص تأمین مسکن هم گفت: ما نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را به راه خواهیم انداخت، به طوری که هر فردی ۱۰ درصد آورده داشته باشد بانک‌ها را ملزم خواهیم کرد ۹۰ درصد وام بدهند و خود همان مسکن در حال ساخت را به عنوان وثیقه بانکی بپذیرند.

رضایی در خصوص حقوق دار کردن زنان خانه دار هم اعلام کرد: در دولت اقدام و تحول هر زنی که ۲ فرزند دارد بعد از ۶ ماه آموزش خانه داری، تربیت فرزند و مبانی سلامت، صاحب حقوق ماهانه خواهد شد.

قول زاکانی برای ایجاد امکانات گردشگری و اقامتی در آذربایجان شرقی

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز در گفتگو با مردم آذربایجان شرقی گفت: امکانات گردشگری و اقامتی در آذربایجان شرقی با کمبود مواجه است و قول می‌دهم در دولت بنده این مشکل حل شود.

علیرضا زاکانی افزود: متأسفانه دولت فعلی اشتباه بزرگی مرتکب شد و فکر کرد که مشکلات و کمبودهای کشور از طریق خارجی‌ها رفع می‌شود. ما نباید از دشمنانمان انتظار خوبی داشته باشیم. دشمن، مسلماً دشمنی خواهد کرد این ما هستیم که باید عقل داشته باشیم و به کمک آن‌ها چشم ندوزیم.

وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی

وی ادامه داد: بنده در دولت احتمالی آینده ام این نگاه را تغییر خواهم داد و بر ظرفیت‌ها و استعدادهای بیشمار داخلی تکیه خواهم کرد.

زاکانی با بیان اینکه امروز مردم در فشار اقتصادی و معیشتی هستند و تورم، کمر ملت را شکسته است، گفت: دولت بنده این مشکلات را حل خواهد کرد چرا که دولت اصلاح و اقدام است نه دولت حرف و شعار.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: ما تلاش خواهیم کرد تا معنویت، عقلانیت، عدالت و خلاقیت را در جامعه گسترش دهیم و ایران را در جهان سرآمد و سربلند کنیم.

زاکانی، مبارزه با مفاسد اقتصادی را از مهمترین برنامه دولت احتمالی خود اعلام کرد و گفت: بنده حدود ۲ دهه است که تجربه برخورد با مفاسد را دارم و مفسدان در هر موقعیتی که بودند از بنده شکایت کردند، اما به لطف الهی سربلند بیرون آمدم و این رویه را در دولت خودم ادامه خواهم داد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مناطقی در کشور وجود دارند که از موهبت‌های خدادادی خود نظیر نفت و معادن بی بهره مانده‌اند، افزود: در دولت بنده هر ۴۵۱ شهرستان، محور حرکت کشور خواهند بود و تمرکززدایی جزو راهبردهای دولت اصلاح و اقدام خواهد شد.

علیرضا زاکانی خاطرنشان کرد: اقوام کشورمان مانند فرش در هم تنیده بسیار زیبایی هستند که جذابیت‌های ایران را به تصویر می کشند و دولت بنده به همه اقوام توجه ویژه خواهد کرد.

وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش بی بدیل آذربایجان شرقی در پیشرفت کشورمان گفت: آذربایجان همواره مایه افتخار ایران در همه زمینه‌ها هستند و ما خودمان را مدیون آذربایجانی‌های عزیز می‌دانیم.

زاکانی، کمبود امکانات گردشگری و اقامتی، کشاورزی سنتی و فن آوری قدیمی، بی بهره ماندن استان از موهبت‌های معادن و جنگل‌ها، به حال خود رهاشدن طرح انتقال آب ارس به دشت مرند و شبستر و تبریز را از مشکلات آذربایجان شرقی دانست و قول داد در صورت رئیس جمهور شدن آنها را حل کند.

احیای موقعیت فرش تبریز و خشکبار آذربایجان شرقی در دولت سلام

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما با تشکیل «دولت سلام» در روش اداره کردن کشور بازنگری خواهیم کرد و امور اجرایی را به خود استان‌ها واگذار می‌کنیم.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با طرح این سوال که آیا مصلحت‌های استان‌ها را مردم استان‌ها می‌دانند یا فلان کارشناس در فلان وزارتخانه تهران؟ گفت: ما تمرکز زدایی خواهیم کرد و هر شهرستان را پایتخت خواهیم کرد و اختیارات دولت را به فرمانداران شهرستان‌ها واگذار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما در دولت سلام، مسئولان استان را با مشورت و نظر نخبگان آن استان انتخاب خواهیم کرد و سامانه‌ای در این خصوص طراحی کرده‌ایم که اگر یک سوم مردم آن منطقه از استاندار یا فرماندار ناراضی باشند و در این سامانه الکترونیکی اعلام کنند بلافاصله آن مدیر از سمت خود عزل خواهد شد.

وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ما در دولت سلام به دنبال تحول بزرگ در مدل حکمرانی هستیم.

وی گفت: ما نماینده جریان فکری تحولگرا و جوان برای ساختن ایران قدرتمند هستیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: همه مشکلات کشورمان نظیر عدم کفایت درآمد معیشتی مردم، بیکاری، گرانی از نادرست بودن روش اداره کشور نشأت می‌گیرد و ما مصمم هستیم این روش را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: در هر دوره ۲۷۵ اتوبوس مدیر می آیند و ۲۷۵ اتوبوس مدیر می‌روند و برخی مدیران هم خودشان را با هر شرایطی وفق می‌دهند و رنگ عوض می‌کنند و فکر می‌کنند که قیم مردم هستند نه کارگزار و خدمت رسان.

قاضی زاده هاشمی افزود: به محض اینکه انتخابات تمام می‌شود انگار که کل اختیارات کشور را به این مدیران می‌دهند و آنها هر تصمیمی را که دلشان بخواهد در سرنوشت مردم اتخاذ می‌کنند و در این میان دولت‌های ضد مردمی بدون توجه به منافع ملت، به منافع وابستگان قدرت در دولت توجه می‌کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نقش مهم آذربایجان شرقی در اقتصاد کشورمان گفت: این استان سهم مهمی در صادرات غیر نفتی کشور دارد و پنج میلیارد دلار در سال صادرات غیر نفتی دارد و ما در دولت احتمالی مشکل کارت‌های بازرگانی را حل خواهیم کرد تا ظرفیت‌های صادراتی استان شکوفا شود.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: همه فعالیت‌های اقتصادی باید مبتنی بر اهلیت باشد و هر کس اهلیت تجارت بین المللی و تولید را دارد باید حمایت شود.

وی گفت: متأسفانه در شرایط فعلی، بازرگانان ما هم از سوی دشمنان کشور و هم از سوی مسئولان دولتی تحریم شده‌اند در حالی که دولتمردان باید بیش از هر زمان دیگری در کنار تجار و تولید کنندگان باشند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری احیای موقعیت فرش تبریز و خشکبار آذربایجان شرقی را دیگر برنامه‌های دولت سلام دانست و افزود: باید صنایع تبدیلی استان را فعال کرد و در صنایع معدنی هم سرمایه گذاری شود و در کنار این کارهای مهم به دنبال توسعه بازار هم باشیم.

وی حوزه گردشگری استان و گردشگری سلامت تبریز را بسیار مهم دانست و ادامه داد: دولت بنده با برنامه ریزی دقیق این حوزه را متحول و تبریز را قطب گردشگری منطقه خواهد کرد تا دست بلند جمهوری اسلامی باشد.

وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی

وعده مهرعلیزاده برای تخصیص بودجه برای ادامه احیای دریاچه ارومیه

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز در گفتگو با مردم آذربایجان شرقی از تخصیص بودجه برای ادامه احیای دریاچه ارومیه و انتقال آب ارس به این دریاچه در دولت زندگی خبر داد.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه من فرزند آذربایجان هستم، افزود: آذربایجان در تحولات کشورمان همواره نقش مهمی ایفا کرده است.

وی سپس ادامه داد: آذربایجان مهد غیرت، همت، مردانگی و بزرگی و مایه سربلندی ایران بوده و سرزمین شعر و شعور و فلسفه و علما و شهدا و سرداران نامی ایران است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ضروری است از پتانسیل‌های استفاده نشده آذربایجان استفاده شود، گفت: این منطقه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بزرگی دارد و باید برای توسعه استان از این قابلیت‌ها استفاده شود.

مهرعلیزاده با بیان اینکه باید استعدادهای فراموش شده و ظرفیت‌های غیر فعال شده را در کشور به ویژه در مناطق آذربایجان کشف و فعال کنیم، گفت: ظرفیت‌های بسیاری در کشورمان در طول سالیان اخیر مغفول مانده است، این ظرفیت‌ها می‌تواند باعث شکوفایی اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی بسیار شود.

وی همچنین با بیان اینکه من دولت سوم اصلاحات را تشکیل می‌دهم افزود: من دولت کاربلد و متخصص تشکیل خواهم داد. اگر رئیس شوم اجازه نخواهم داد در کشور عده‌ای زور بگویند و عقیده خود را تحمیل کنند. دولت من دولت قانون و خواست مردم است.

وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی

ایجاد قطار سریع السیر تبریز- تهران در دولت همتی

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایجاد قطار سریع السیر تبریز- تهران در دولت بنده یکی از اولویت‌ها است.

عبدالناصر همتی افزود: مشکل اصلی کشور ما این است که سیاست بیش از حد بر اقتصاد غالب شده است و مسائل اقتصادی تحت تأثیر نگاه سیاسی در استان‌ها قرار گرفته است که باعث شده ما نتوانیم از ظرفیت‌های استان‌ها بهره بگیریم.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی کشور مطلوب نیست و اگر این روند ادامه یابد نتایج بدتری متوجه کشور خواهد شد.

همتی گفت: باید سیاست در اختیار اقتصاد قرار بگیرد تا شرایط زندگی و معیشت مردم بهبود یابد. من تنگناهای اقتصادی را زیر نظر داشته‌ام و می‌دانم مشکل کشورمان کجاست.

وی ادامه داد: من می‌خواهم فقط ۴ سال رئیس جمهور شوم و در این مدت فارغ از هرگونه محافظه کاری امور کشور را اصلاح کنم. چرا که معتقدم باید نگاه متمرکز به کشور را از صحنه اقتصادی برداریم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: نباید در پایتخت متمرکز شویم چرا که شهرهای دیگر کشورمان در حاشیه قرار می‌گیرند. برنامه من این است که هر سه ماه با نخبگان هر استان جلسه تشکیل دهم تا ویژگی‌های هر استان را بشناسیم و برنامه ریزی کنیم.

همتی ادامه داد: در حوزه گردشگری هر کدام از استان‌ها ظرفیت خاصی دارند و باید در جذب توریست‌های خارجی ساده سازی کنیم و سختگیری نکنیم چون هر مسافر خارجی با خودش ارز و فرصت اشتغال می‌آورد.

وی بیکاری جوانان را به علت غلط بودن نگرش اقتصادی دانست و گفت: در سال‌های اخیر فقط ۵ درصد افزایش ثروت در کشور صورت گرفته و سفره مردم کوچک‌تر شده است و اشتغالزایی از بین رفته است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: توانمندسازی در دولت من شامل دو اصل است. اولاً باید حداقل دستمزدها اصلاح شود و دوم اینکه یارانه‌ها عادلانه و منطقی بین دهک‌های پایین جامعه توزیع شود.

وی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی اضافه کرد: قیمت خرید محصولات کشاورزی عادلانه نیست. خرید محصولات باید تضمینی باشد نه قیمت آنها. از طرفی تأمین نهاده‌های دام نظیر بذر و کود و سمّ در کشور دچار مشکل شده است‌.

عبدالناصر همتی افزود: دولت سیزدهم باید آزادی‌های اجتماعی احترام بگذارد. چرا جوانان ما اوقات فراغت ندارند و از زندگی شأن ناراضی هستند؟ چرا زمینه تفریح دختران و زنان که نیمی از جامعه هستند وجود ندارد؟

وی اظهار کرد: در شهرهای کوچک که محیط بسته‌تر است عرصه بر دختران و پسران تنگ شده است.

وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی

همتی در ادامه صحبت‌های خود در باره برنامه دولت خود برای آذربایجان شرقی گفت: تبریز روزگاری شهر اولین‌ها بود اما امروز از این رتبه فاصله گرفته است. تلاش می‌کنم این موقعیت را به تبریز برگردانم.

وی ایجاد قطار سریع السیر تبریز _ تهران و گسترش صنعت پوشاک و فرش را از دیگر برنامه‌های خود برای این استان اعلام کرد.

جهش تولید با جهش صادرات در آذربایجان شرقی

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: کشور با کار نمایشی پیشرفت نمی‌کند و بلکه توسعه و پیشرفت زمانی محقق می‌شود که روحیه بسیجی وجود داشته باشد.

سعید جلیلی نیز در ارتباط تلویزیونی با مردم آذربایجان شرقی گفت: امروز در آستانه یک انتخاب بزرگ قرار داریم و این انتخابات برای سرنوشت کشور مهم است.

وی با تاکید بر اینکه باید امروز انتخاب کنیم که می‌خواهیم یک جهش بزرگ در ۴ سال آینده در شأن مردم ایران داشته باشیم یا فقط به وضع عادی موجود بسنده کنیم، افزود: اگر می‌خواهیم پیشرفت در خور شأن مردم داشته باشیم باید توانمدی‌ها و ظرفیت‌ها را بشناسیم.

جلیلی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های فراوانی برای پیشرفت دارد و نیازمند مدیریت و برنامه ریزی قوی است، اگر برنامه ریزی درست باشد حتماً می‌توان شاهد پیشرفت زیادی باشیم.

وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی

وی سپس به دولت سایه و رویکردهای آن گفت: ما در ۸ سال گذشته بیکار نبودیم. سایه به سایه، تحولات کشور را رصد کردیم. اگر دولت کار مفید و قوی انجام می‌داد سعی ما این بود آن کار را تأیید و تقویت کنیم اگر کار ناقصی انجام می‌شد گوشزد می‌کردیم تا تکمیل شود و اگر کاری خطا بود آن را تصحیح می‌کردیم.

وی افزود: دولت سایه یعنی اینکه باید مردم مطالبات قانونی و مشروع خود را در عرصه‌های اشتغال، رفع گرانی، افزایش تولید و بهتر شدن کسب و کار به گوش دولت برساند وظیفه دولت این است از مردم مشورت بگیرد و به حرف‌های مردم گوش دهد.

جلیلی با بیان اینکه باید در دولت آینده هم دولت سایه ادامه داشته باشد، گفت: هر دانشگاه، هر جوان انقلابی، هر اهل مسجد و صنف و هر معلم و استاد دانشگاه می‌تواند یک دولت سایه باشد و سند پیشرفت هر شهرستان را تهیه و از دولت مطالبه کند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ارتقا و پیشرفت کشور با کار نمایشی صورت نمی‌گیرد بلکه با روحیه جهادی و بسیجی محقق می‌شود.

جلیلی با بیان اینکه روابطی که با کشور آذربایجان به عنوان کشور دوست با مشترکات فرهنگی داریم فرصت ارزشمندی برای توسعه روابط اقتصادی است، گفت: جهش تولید با جهش صادرات ممکن است و جهش صادرات با بسط روابط با همه کشورهای دنیا ایجاد می‌شود.

بهبود فضای کسب و کار در آذربایجان شرقی

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: بهبود فضای کسب و کار آذربایجان شرقی از برنامه‌های ما خواهد بود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی گفت: آذربایجان شرقی در اقتصاد کشور نقش ویژه ای دارد و این استان دروازه تجارت ایران با روسیه و منطقه قفقاز و از آنجا با اروپا است.

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی سومین صادرکننده محصولات متنوع در کشور است، افزود: باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این استان استفاده شود.

رئیسی با اشاره به اینکه فعالان حوزه تولیدی در بخش‌های مختلف صنعت و کشاورزی باید احساس آرامش کنند و به آینده امیدوار باشند، گفت: بهبود فضای کسب و کار آذربایجان شرقی از برنامه‌های ما خواهد بود.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: امروز شاهد فقر و بیکاری و نا برابری در آذربایجان شرقی هستیم و این معضل اصلاً قابل تحمل نیست.

وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی

وی با تاکید بر اینکه چرا استانی مانند آذربایجان شرقی با این همه ظرفیت در حوزه کشاورزی، صنعت و تولید انواع شیرینی جات فضای کسب و کار مناسبی ندارد، گفت: سال گذشته سفری به این استان داشتم و به تبریز به مجموعه ماشین سازی رفتم و شاهد صحنه‌های بدی در این کارخانه مهم کشور بودم. وقتی این کارخانه را به بخش خصوصی واگذار کردند، فرد خریدار بدون هیچ گونه سواد و آورده و اهلیتی با استفاده از تسهیلات میلیاردی بانک‌ها کارخانه را خرید و کارگران را بیکار و کارخانه را راکد کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در آن سفر به آذربایجان شرقی اعلام شد ۳۲ واحد تعطیل شده در استان توسط دادگستری به چرخه تولید بازگشته است گفت: نمونه این واحدها در سایر استان‌ها هم وجود دارد.

رئیسی از شهدای استان همچون شهید باکری و علامه هایی همچون علامه طباطبایی و جعفری و بزرگانی چون شهید مدنی و شهید قاضی طباطبایی یاد کرد و ادامه داد: نقش آفرینی شما تنها مربوط به دوره پس از انقلاب نیست بلکه ستارخان و باقر خان به عنوان مبارزان مشروطه از چهره‌های نامدار استان و الگوی جوانان هستند.

وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری به مردم آذربایجان شرقی

وی از مردم خواست اگر به هر دلیلی از مسئولان و مدیران ناراحت و گلایه مند هستند از صندوق رأی قهر نکنند و با حضور پرشور خود در انتخابات ۲۸ اسفند موجب ایجاد تحول اساسی در کشور شوند.

رئیسی در ادامه به مشکلات کشاورزان کشور نیز اشاره کرد، گفت: گندمکار باید محصولش تضمینی خریداری شود وگرنه مجبوریم همین گندم را با دلار وارد کنیم، محصولی که با دسترنج کشاورز به دست می‌آید باید قدر بدانیم.

در نهایت باید دید روز جمعه رقابت بین رئیسی، رضایی، همتی و قاضی زاده هاشمی به نفع چه کسی تمام و چه کسی مأمور تشکیل دولت بعدی (سیزدهم) می‌شود.

کد خبر 5237389

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی