دهه کرامت فرصتی برای احسان و تجلی کرامت انسانی است


دهه کرامت فرصتی برای احسان و تجلی کرامت انسانی است

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: دهه کرامت فرصتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ احسان و ارائه خدمات نیکوکارانه با بهره‌گیری از سیره معارف اهل بیت و سیره رضوی است.

مهدی یوسفی جمارانی روز پنجشنبه در بازدید از مراکز شبه خانواده نگهداری دختران بدسرپرست، با اشاره به این که دهه کرامت تداعی کننده عزم و اراده بانوان در ورود به امور جامعه است اظهار داشت: بی‌شک دختران امروز و مادران فردا که نقش بسیار حساسی در تعیین سرنوشت فرهنگی و فکری جامعه دارند، با تاسی از اسطوره علم و عفاف حضرت فاطمه معصومه(س)، و با الگوپذیری از ایشان در زمینه تعالی معنوی، اخلاقی و علمی نسل های آینده گام بر می‌دارند.

یوسفی جمارانی افزود: توجه به فرصت‌های فرهنگی برای تطبیق دادن شیوه‌های مطلوب عملکردی و رفتاری در مباحث فرهنگ سازی و اصلاح سبک زندگی یک ضرورت است.

وی اظهارداشت: وجود شخصیت‌ بی‌بدیلی حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا(ع) که آراسته به صفات عالیه و اخلاق ممتاز می‌باشند، بهترین الگو برای جوانان در زندگی دنیوی و اخروی است.

فرماندار پاکدشت با اشاره به نقش مراکز آموزشی و مشاوره ای در پیشرفت و پیشبرد اهداف اجتماعی تصریح کرد: این مراکز به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های خود افراد و ارائه خدمات آموزشی فرصت خوبی در اختیار دارند تا نقش فرهنگی خود را به نمایش بگذارند.

رئیس بهزیستی شهرستان پاکدشت نیز اظهار داشت: ۹۱ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست ۳ تا ۱۸ سال در ۴ خانه کودکان و نوجوانان که تحت حمایت و سرپرستی موسسات خیریه هستند، نگهداری می‌شود.

محمود برزگر افزود: از مجموع این ۹۱ کودکان تحت حمایت، ۱۳ فرزند ۶ ساله، ۲۰ فرزند دختر و ۵۸ فرزند پسر حمایت و نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه فرزندان مقیم این مراکز در کنار تحصیل، مهارت‌های زندگی را نیز می‌آموزند، گفت: در این خانه فرزندان بسیاری از مهارت‌های زندگی را به صورت تئوری و عملی می‌آموزند و برای آینده و حضور در جامعه آماده می‌شوند.

در پایان این دیدار، از دختران موفق مرکز شبانه‌روزی امور اجتماعی و کارکنان دختر منتخب با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

از ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) دهه کرامت نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری