بیمارستان 218 تختخوابی مادر قم به بهره برداری رسید


بیمارستان 218 تختخوابی مادر قم به بهره برداری رسید

با سخنرانی ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری و با حضور جمعی از مسوولان استانی بیمارستان تخصصی 218 تختخوابی مادر در شهرک پردیسان قم روز پنجشنبه به صورت رسمی به بهره برداری رسید.

دکتر بهرام سرمست استاندار قم در این آیین اظهار داشت: با کشف دو مورد اولیه ویروس کرونا برای اولین در ایران در استان قم مجموعه بهداشتی و درمانی با نوعی شوک و غافلگیری غیرمنتظره روبه رو شد.

وی افزود: یکی از نقاط مثبت بروز بیماری کرونا در این استان، تبدیل کردن همزمان تهدید به فرصت و تکمیل زیرساخت های درمانی قم مانند بیمارستان امیرالمومنین(ع) و بیمارستان مادر بود.

بیمارستان امیرالمومنین(ع) قم در هشت طبقه ساخته شده است؛این بیمارستان ۲۳۰ تخت خوابی، ۶ اتاق عمل با ۲۶ تخت مجهز و مدرن، ۱۶ تخت اورژانس، ۱۸۲ تخت بستری، ۱۵ تخت آی سی یو، ۸ تخت سی سی یو، ۶ تخت PICU و ۴ تخت آی سی یو نوزادان دارد.

به گفته وی، با بهره برداری از بیمارستان مادر و امیرالمومنین(ع) طی یک سال گذشته ۴۵۰ تخت به ظرفیت تخت های درمانی استان قم افزوده شده است.

بیمارستان مادر قم واقع در شهرک پردیسان با ۳۷ هزارمتر زیربنا بزرگترین بیمارستان خصوصی این استان به‌شمار می‌آید که کلنگ احداث این طرح در سال ۹۱ توسط استاندار وقت به‌زمین زده شد، اما با توجه به‌تحقق نیافتن وعده های دولت دهم برای اختصاص بودجه، عملیات اجرای آن تا سال ۹۳ به‌تعویق افتاد، اما از پانزدهم بهمن آن سال بار دیگر آغاز شد و امروز بصورت رسمی با سخنرانی ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

سرمست گفت: خیرین سلامت برای توسعه زیرساخت های درمانی در طول دو سال گذشته همواره در کنار نهادهای دولتی و سرمایه گذاران بخش سلامت بوده اند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمع دیگری از مسوولان استانی در آیین حضور داشتند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس