نامه‌ی انتخاباتی رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد به ائمه جماعات


نامه‌ی انتخاباتی رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد به ائمه جماعات

حجت‌الاسلام محمدابراهیم در نامه‎ای به ائمه جماعات تاکید کرد: به‌منظور ترغیب مردم برای حضور حداکثری در انتخابات از تمامی ظرفیت‌های مساجد در فضای مجازی، بهره‌برداری لازم صورت گیرد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مسجد به نقل از پایگاه تخصصی مسجد ، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با نزدیک شدن به روز انتخابات، نکاتی مهم را به ائمه جماعات استان تهران در نامه ای یاداوری و تقدیم کرد؛

متن این نامه به شرح زیر است:

باسمه تعالی
محضر شریف ائمه‌ی محترم جماعات استان تهران (دامت افاضاتهم)
سلام علیکم و رحمة الله


ضمن عرض تبریک دهه کرامت خدمت با سعادت ائمه محترم جماعات و آرزوی عزت، سلامت و توفیق روزافزون برای شما بزرگواران ، اکنون و در آستانه‌ی رویداد بزرگ و حساس انتخابات ریاست جمهوری ، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره‌ای مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بر خود فرض می‌دانم ضمن تقدیر و تشکر از ورود بصیرت‌آفرین و اثر‌بخش شما عزیزان نکاتی را با هدف تلاش برای حرکت هماهنگ‌ و منسجم‌ مساجد و ائمه‌ی محترم جماعات به‌ محضر مبارکتان یادآوری و تقدیم نمایم.

1. با عنایت به تأکید و توصیه رهبر معظم انقلاب ، شایسته است در این فرصت باقیمانده با بهره برداری از زمان اجتماع نمازگزاران در مسجد برای نمازهای جماعت ، تبیین و تبلیغ و یادآوری لازم برای جلب مشارکت حداکثری آحاد مردم صورت پذیرد.

2. نقش محوری "مسجد" و "امام جماعت"، مانند همیشه در برگزاری پرشور و گسترده‌ انتخابات بسیار تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است. در همین راستا مطالب و نکات ارزنده‌ای در سایت مسجد برای استفاده شما عزیزان بارگذاری شده است و انتظار می‌رود که استفاده بهینه از آن بعمل آید.

3. به‌منظور ترغیب مردم برای حضور حداکثری در انتخابات از تمامی ظرفیت‌های مساجد در فضای مجازی ، بهره‌برداری لازم صورت گیرد.

4. شایسته است مراقبت نماییم که در کوران رقابت‌ها، وحدت ملی و اعتماد به نفس عمومی به عنوان سرمایه‌‌های تجدیدناپذیر این نظام، مورد غفلت واقع نشوند. با تاکید بر اینکه در مساجد بیش از هر مکان دیگر باید از این قبیل سرمایه های معنوی، صیانت و محافظت گردد.

5. اهمیت و حساسیت انتخابات ریاست‌جمهوری، نباید ما را از جایگاه خطیر شوراهای‌اسلامی، به‌ویژه در کلان‌شهر تهران غافل سازد. لازم است ائمه‌محترم‌جماعات با نگاه دقیق و رصد هوشمندانه‌ی شرایط و با ارائه‌ی معیارهای لازم بدون بیان مصداق، زمینه‌ی ورود افراد شایسته، انقلابی، کارآمد و آشنا با درد مردم را در این عرصه فراهم سازند.

6. برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در تهران، از حساسیت و اهمیت مضاعفی برخوردار است. جایگاه تخصصی خبرگان و توجه به نظرات کارشناسانه و دلسوزانه‌ حاصل از خرد جمعی علما و فضلای پیشکسوت، در زمینه انتخاب نماینده اصلح ، می‌تواند راهگشا باشد.

7. ائمه محترم جماعات ضمن بهره‌مند کردن مومنین مراجعه‌کننده از نظرات مشورتی خود و ارجاع به فهرست‌های قابل اعتماد، اجازه‌ی تبدیل شدن مسجد به ستاد انتخاباتی هیچ یک از کاندیداهای محترم را ندهند و عنایت داشته باشند که کم توجهی به این مهم می‌تواند آسیب‌های جدی را به این جایگاه مقدس وارد سازد.

8. از روحانیت آگاه و مدبر در جایگاه امام مسجد و محل توقع می‌رود شرایطی فراهم نمایند که همه‌ سلایق به‌رسمیت شناخته شده ذیل گفتمان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسجد و امام مسجد را مأمن و مایه‌ آرامش روحی و معنوی خود بدانند و به سرمایه‌ انس و ارتباط صیانت‌بخش افراد با خانه‌ی خدا، آسیب و خدشه‌ای وارد نشود.

9. همکاری مساجد برای استقرار صندوق‌های رای، با وجود همه مشکلات پیرامونی و طبیعی که در جریان آن هستیم، افتخارآمیز بوده و حق این است که مساجد پایگاه اصلی استقرار صندوق های اخذ رای باشند. این مهم تدبیر و اعمال مدیریت ائمه‌ محترم جماعات را می‌طلبد.

10. در فرصت باقیمانده ، تشکیل جلسه ائمه‌ی محترم جماعات با افراد تأثیرگذار در مسجد و محل ، می‌تواند از باب امر به معروف و نهی از منکر ، فواید و برکاتی داشته باشد.
امید می‌رود با عنایت کریمانه‌ی حضرت صاحب (عج) در این عرصه‌ی مجاهدت، توفیق ادای دین و تکلیف داشته باشیم. سلامتی ‎و پیروزی ملت‎مسلمان و انقلابی ایران و شما پرچمداران ‎بصیرت ‎و هدایت را از درگاه خداوند علیم و قدیر خواستارم.

حسین محمد ابراهیم
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق