عمل باتری قلب کریستین اریکسن انجام شد؛ کاهش امکان ادامه حضور وی در سری آ


عمل باتری قلب کریستین اریکسن انجام شد؛ کاهش امکان ادامه حضور وی در سری آ

اریکسن شاید دیگر نتواند در سری آ بازی کند.

کریستین اریکسن، هافبک تیم ملی دانمارک و باشگاه اینتر تحت عمل نصب باتری قلب قرار گرفت.

به گزارش گاتزتا دلو اسپورت، عمل نصب دفیبریلاتور قابل کاشت (ICD) در بدن کریستین اریکسن یا همان گذاشتن باتری در اطراف قلب وی در ساعات گذشته انجام شد. اگر این دستگاه که وظیفه نظارت روی ضربان قلب را دارد، تشخیص دهد که ضربان از حالت عادی خارج شده، آنگاه به منظور قادر ساختن قلب به پمپاژ کردن خون، عملیات شوک الکتریکی را انجام می دهد تا ضربان به حالت نرمال برگردد.

همچنین بخوانید: کریستین اریکسن در قلبش باتری می گذارد؛ آینده فوتبالی او در هاله ای از ابهام

گاتزتا در گزارش خود آورده اریکسن تا ساعات آینده از بیمارستان مرخص می شود اما همه چیز نشان می دهد که بیماری وی ناشی از عارضه میوکاردیت قلبی بوده است (زمانی که عضله قلب ملتهب می شود، عارضه ی میوکاردیت رخ می دهد و در نتیجه به دلیل آسیب دیدن سلول ها و تورم ایجاد شده، قلب نمی تواند به درستی پمپاژ کند). از آنجا که درمان دارویی کافی نبود، بنابراین تصمیم گرفته شد در بدن وی دستگاه ICD قرار بگیرد.

اکنون آینده اریکسن در ایتالیا به طور جدی در معرض خطر است. اگرچه نمی توان به طور کامل امکان ادامه حضور او در سری آ را منتفی دانست اما می توان گفت در حال حاضر شانس بازگشتش به اینتر و بازی در لیگ ایتالیا پایین آمده است. با درنظر گرفتن بهترین حالت ممکن برای وی، هافبک دانمارکی حداقل چند ماه از میادین دور خواهد بود.

آینده اریکسن

اول باید مشخص شود که کاشت دستگاه دفیبریلاتور در بدن اریکسن به صورت موقت انجام شده یا اینکه او به صورت دائمی باید آن را در بدن خود داشته باشد. اگر قرار باشد برای همیشه این دستگاه در بدن اریسکن باقی بماند، بازگشت او به سری آ منتفی خواهد بود. بازیکنان دیگری مثل بلیند وجود دارند که در وضعیت مشابه به بازی ادامه می دهند اما در ایتالیا و در ورزشی درگیرانه مثل فوتبال، بازیکنی که دفیبریلاتور در بدنش دارد نمی تواند طبق قوانین در مسابقات شرکت کند. به عنوان مثال فادیگا، در سال 2004 به همین دلیل از اینتر جدا شد و به بولتون در لیگ برتر انگلستان پیوست.

فرضیه مطلوب برای اینتر و همچنین خود اریکسن این است که طی آزمایشات بعدی در شهر میلان، ثابت شود به دلیل موقتی بودن مشکل وی، دفیبریلاتور قابل برداشته شدن است. با این حال در این مرحله فرآیندی طولانی آغاز می شود تا بتوان درک کرد که آیا کمیسیون پزشکی به اریکسن مجوز بازی می دهد یا نه. به همین دلیل است که اریکسن در خوشبینانه ترین حالت تا چند ماه نمی تواند برای اینتر بازی کند. روزنامه ایتالیایی کوریره دلاسرا نیز گزارش داد اگر دستگاه کار گذاشته شده در بدن اریکسن موقتی باشد، آنگاه این احتمال وجود دارد که او دوباره بتواند برای اینتر بازی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 10 فروردین + فیلم