سه هزار و 491 نفر در خرمشهر رای اولی هستند


سه هزار و 491 نفر در خرمشهر رای اولی هستند

آبادان - ایرنا - فرماندار خرمشهر تعداد رای اولی‌های این شهرستان را سه هزار و 491 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد شامل یک هزار و 793 نفر پسر و یک هزار و 698 نفر دختر هستند.

به گزارش ایرنا محمد حیدری روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متولدین ۲۸ خرداد ۱۳۸۲ می‌توانند به عنوان رای اولی در این دوره از انتخابات مشارکت داشته باشند.

وی واجدین شرایط رای دادن در شهرستان خرمشهر را ۱۲۸ هزار و ۲۶۷ نفراعلام کرد و افزود:بر اساس آمار ۶۴ هزار و ۶۲۹ نفر زن و ۶۴ هزار و ۱۳۸ نفر مرد هستند.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: به طور تقریبی تعداد زنان و مردان واجدین شرایط رای دادن یکسان است که در آخرین دوره انتخابات مجلس سهم زنان حدود هفت درصد بیشتر از مردان بوده است.

حیدری گفت: قانون و مقررات انتخابات از سوی نامزدها رعایت شده که لازم است از همه آنها تشکر کرد چرا که نهایت همکاری را با مجموعه فرمانداری انجام دادند و نکته خاصی در روند انتخابات مشاهده نشد که باعث مداخله نیروی انتظامی یا مرجع قضایی باشد.

فرماندار خرمشهر اظهار داشت: ۱۱۰ شعبه اخذ رای با حضور یکهزار و ۵۰۰ نفر به عنوان عوامل نظامی و انتظامی، اجرایی ، اداری و اعضای صندوق‌ها و بازرسان و ناظران از نخستین ساعات زمان تعیین شده در محل‌های پیش‌بینی شده مستقر و روند اخذ رای از مردم آغاز شده است.

وی افزود:بسته‌های بهداشتی به همراه صندوق‌های اخذ رای پیش‌بینی شده و در هر صندوق یک ناظر بهداشتی مستقر شده است.

به گزارش ایرنا برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان خرمشهر ۱۱۰ صندوق اخذ رای در شعبه ثابت و ۸ صندوق سیار پیش‌بینی شده است.

۱۵۰ داوطلب شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان خرمشهر در این دوره از انتخابات به رقابت می‌پردازند.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت هفت صبح همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

همچنین سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (جمعه) بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود. در این دوره از انتخابات عبدالناصر همتی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن رضایی میرقائد و آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان چهار رقیب حضور دارند و مورد قضاوت ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار واجد شرایط حضور در انتخابات قرار می گیرند که از این تعداد یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ رای اولی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...