فیلم تست و بررسی فیدلیتی
فیدلیتی شاسی بلند جدید بهمن موتور است که به فاصله کمی از معرفی دیگنیتی، حال به بازار معرفی شده است. فیدلیتی یک شاسی بلند تک دیفرانسیل با امکاناتی بسیار مناسب در رنج قیمتی خود است که در دو مدل 5 و 7 نفره روانه بازار شده است. بهمن موتور رنج قیمتی این...
فیدلیتی شاسی بلند جدید بهمن موتور است که به فاصله کمی از معرفی دیگنیتی، حال به بازار معرفی شده است. فیدلیتی یک شاسی بلند تک دیفرانسیل با امکاناتی بسیار مناسب در رنج قیمتی خود است که در دو مدل 5 و 7 نفره روانه بازار شده است. بهمن موتور رنج قیمتی این شاسی بلند را بسیار عالی انتخاب کرده و باعث شده تا خط و نشانی سنگین برای رقبای خود بکشد.
طراحی فیدلیتی نسبت به خودروهای هم رده ای خود، مدرن و زیبا است و با چهره ای بسیار جدی و البته خانوادگی در نمای جلو سر و کار داریم. رینگ های 20 اینچی این خودرو (قابل سفارش با رینگ 18 اینچی) باعث شده تا نمای کناری آن خوب و زیبا باشد. اما در نمای عقب آن جسارت طراحی در نمای جلو دیده نمی شود و کمی با چهره ای آرام تر و باوقارتر در نمای عقب سر و کار داریم.
از نظر ابعاد و اندازه باید گفت که این خودرو جزو خودروهای شاسی بلند فول سایز محسوب می شود و ابعاد آن بسیار نزدیک به خودروی هیوندای سانتافه است. حتی در مدل های 5 نفره نیز، ابعاد خودرو تغییر نکرده و تنها دو صندلی در ردیف سوم حذف شده اند. فیدلیتی دقیقاً 4735 میلیمتر طول، 1900 میلیمتر عرض و 1710 میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن 2720 میلیمتر است. وزن این خودرو 1575 کیلوگرم است که باعث شده تا مصرف سوخت آن به صورت ترکیبی در حدود 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر باشد.
پلتفرم فیدلیتی دقیقاً مشابه چری تیگو 8 است و روی آن موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با گیربکس 6 سرعته دوکلاچه استفاده شده است. این پیشرانه می تواند حداکثر 155 اسب بخار در 5500 دور و 230 نیوتن متر در 1750 دور را تولید کند. شتاب رسمی این خودرو حدود 10 ثانیه است اما در فیلم تست این خودرو که در بالا می توانید مشاهده کنید، تست عملی شتاب این خودرو به وسیله دستگاه حرفه ای VBOX انجام شده و ریپورت آن در این فیلم به نمایش گذاشته شده است.
خودرو | فیدلیتی |
عرضه کننده | بهمن موتور |
پیشرانه | 1.5 لیتری 4 سیلندر خطی |
تنفس موتور | توربوشارژ |
حجم موتور | 1498 سی سی |
حداکثر قدرت | 155 اسب بخار در 5500 دور |
حداکثر گشتاور | 230 نیوتن متر در 1750 دور |
جعبه دنده | 6 سرعته خودکار دوکلاچه |
در داخل فیدلیتی با یک روحیه ساده، اما شکلی مواجه هستیم که خطوط افقی در سرتاسر این خودرو دیده می شود. در وسط داشبورد میانی، یک صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی قرار گرفته است. البته پشت آمپر این خودرو نیز کاملاً دیجیتالی (12.3 اینچی) است و تمامی سرعت و دورسنج موتور به صورت دیجیتالی نشان داده می شود. فرمان فیدلیتی برقی است و سیستم هشدار انحراف از خطوط جاده دارد. همچنین سیستم تشخیص نقطه کور و نمایش لحظه ای فشار باد لاستیک ها روی این خودرو کار شده است. از دیگر امکانات این خودرو می توانیم به سیستم ورود بدون کلید، دوربین 360 درجه، سنسورهای نور و باران، باز شدن درب صندوق به کمک پا و همچنین گرمکن و سردکن صندلی های جلو اشاره کنیم.
فیدلیتی در بازار ایران اصلاً تنها نیست و خودروهای زیادی در کنار این شاسی بلند بهمن موتور قرار خواهند گرفت. خودروهایی نظیر چری تیگو 7 (همچنین چری تیگو 8 پرو) مدیران خودرو و یا KMC K7 کرمان موتور دقیقاً جزو رقبای هم سگمنتی این خودرو قرار می گیرند اما با توجه به قیمت اعلام شده برای فیدلیتی توسط بهمن موتور، احتمالاً باعث مقایسه این خودرو با رقبای قیمتی اما در سگمنت پایین تر همچون جک S5 اتوماتیک نیز باشیم.
قیمت فیدلیتی توسط بهمن موتور اعلام شده و قیمت نسخه 7 نفره 670 میلیون تومان و نسخه 5 نفره 655 میلیون تومان مشخص شده است.
در فیلم بالا سعی شده تا تست و بررسی فیدلیتی و همچنین نقاط قوت و ضعف آن گفته شود و معرفی کاملی از فیدلیتی بیان شود تا شما مخاطبین آشنایی بهتری با فیدلیتی داشته باشید.
با تشکر از خودرو بانک بابت تست و بررسی
شاید به تومن خیلی قیمتش بالا باشه. اما به دلار ماشین فوق العاده خوبیس. قیمت پایه 15 و نسخه فول 20هزار دلار واقعا عالیه. با توجه به قیمت دلاریش فکر نکنم بشه ازش ایراد خاصی گرفت.
اما خب ما در ایران زندگی میکنیم و واحد پول تومن و همه چی... چه سمند... چه بنز... همه الکی گرون.
اما به نظرم با توجه به قیمتش به تومن و امکاناتش ، خرید این ماشین الکی گرون ( البته در ایران همه چی الکی گرونه) به نظرم گزینه مناسبی برای ماشین نو و 0کیلومتر باشه. البته مهمترین نکته خدمات پس از فروش هست که اگه رعایت بشه به نظرم گزینه خیلی خوبیس
از تیم خودرو بانک هم تشکر میکنم به خاطر تهیه این فیلم و برسی این خودرو.
این ماشین یکی از لوکس ترین ماشین های چری ( جتور ) است در ایران بانام فیدلیتی است
لطفا وقتی چیزی را نمیدانید نگویید با تشکر
ظاهرش شاید به دیگنیتی نرسه ولی خب گیربکسش شش سرعته هست و این از دیگنیتی بهتره
موتورش هم که تو ایران جواب داده
هم قیمت جک اس۵ هستش
درمتن تجهیز صندلیها به سرد کن اشاره شده که درست نیست سردکن نداره !
سیستم کولر اتوماتیک نیست و دیجیتال و تک کاناله هست .
کالیبرترمز غلطه کالیپرهای ترمز درسته !
و اینکه در ویدیو فرمودید وقتی راهنما سمت خاصی زده میشه گاها تصویر دوربین اون سمت روی مونیتور نمایش داده میشه . چرا گاها ؟
بهتره وقتی چیزی نمیدونیم نظر ندیم........
دوج هل کت : باهاتون شوخی دارم من ؟ :|||
اصرار بر حماقت فضیلت نیست جهالت است
چند سالی میشه با مدل های مختلف شرکت های چینی موتور 1.5 لیتری توربو وارد ایران کردن و اون شرکت دلال ایرانی هم براش فرقی نمیکنه ماشین تنه لش باشه
وجود دو تا صندلی در ردیف سوم وزن ماشین رو 100 کیلو اضافه میکنه و کاریست بیهوده
اگر خوب بود تویوتا در مدل Rav4 اینکار رو میکرد
برای همچین وزن ماشینی باید موتور 2.5 لیتری توربو میاوردن
خود هیوندای هم از روی آزمون و خطا انجین میساخت تا اینکه رسید به جنسیس اما این چینی ها هنوز فکر میکنن
این موتور خوبه هرچند چینی ها اصلا علم تولید انجین یک موتور شش سیلندر رو هم ندارنحتی 4 سیلندر رو هم از ژاپن تقلید میکنن
آخه این اسما چیه چینی ها رو ماشین ها شون میذارم مثلا swm-01 یعنی چی!!!
دوستان همیشه اولین و آخرین خصوصیات یه خودرو کراس اور و حتی سدان قدرت اسب بخار و گشتاور و چهار چرخ انتقال نیرو مخصوصا در کراس اورها باید مد نظر داشته باشید. بعد از اون هندلینگ و ایمن بودن خودرو از لحاظ تصادف که چند ستاره ایمنی دنیا داره. من تو خودرو های چینی هنوز روی دست ام جی جی اس خودرویی ندیدم. که یه زحمت بکشید هم تست خودرو بانک ببینید هم مشخصات فنی. متاسفانه با این تحریم ها مدل 2021 اون که یه شاهکار هست وارد ایران نشد. الان که مدل 2017 در ایران موجود هست اگر شما با این خودرو فقط چند دقیقه رانندگی کنید بعد از اون باید سراغ خودروی بالای دو میلیارد و نیم باشید تا شما را راضی کنه. فیدیلیتی و دیگینیتی فقط با چند آپشن فریب دهنده مشتری جلب میکنه وگرنه نه قدرت پیشرانه درستی داره و مهمتر از همه فقط محور جلو هست.