دولت زمینه‌ساز مردم را به آینده امیدوار می‌کند/ به پایبندی کاندیداها به فرهنگ انتظار توجه کنیم


دولت زمینه‌ساز مردم را به آینده امیدوار می‌کند/ به پایبندی کاندیداها به فرهنگ انتظار توجه کنیم

حجت‌الاسلام کارگر با شرح اوصاف کارگزاران اصلح در جامعه منتظر، گفت: مسئولیت‌پذیری و تعهد به فرهنگ دینی و آماده‌سازی جامعه برای ظهور ازجمله این اوصاف است. در انتخاب‌هایمان باید به میزان پایبندی نامزدها به فرهنگ انتظار دقت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرا رسیدن 28 خرداد روزی که قرار است مردم با مشارکت حداکثری خود رئیس دولت سیزدهم را انتخاب کنند و به منظور بررسی شاخصه های انتخاب اصلح و دولت زمینه سازِ ظهور امام زمان(عج) با حجت الاسلام والمسلمین «رحیم کارگر»، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفتگویی ترتیب داده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

حجت الاسلام کارگر با اشاره به ارتباط انتخاب کارگزاران اصلح با زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج)، اظهار کرد: یکی از موضوعات و محورهای مهم در زمانه ما تشکیل جامعه منتظر یعنی جامعه دینی اسلامی مبتنی بر انتظار امام زمان(عج) و حرکت به سمت جامعه مطلوب الهی است. جامعه منتظر نه تنها یک ویژگی بارز بلکه وظیفه دینی و تکلیف دارد، این جامعه شاخص ها و بایستگی هایی دارد که ما را نسبت به سایر جوامع متمایز می کند.

انتخاب ما باید بر مبنای انتظار باشد

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: از این رو، اگر در این جامعه انتخابی انجام شود و مسئولیتی بر عهده کسی قرار بگیرد و مردم نظر جمعی و مشارکتی داشته باشند باید بر اساس شاخصه های جامعه منتظر باشد. محور و مرکز اصلی این جامعه بر پایه آموزه های مهدویت و وفاداری به راه امام زمان(عج) است هر اندازه برنامه ها، تصمیم ها و راهبردهای ما در مسیر تحقق آرمان های مهدوی و هم‌راستا با آموزه های مهدویت و جلب رضایت امام زمان(عج) باشد قابل قبول و سیاسیت ها پذیرفتنی است.

وی تصریح کرد: این مهم نه تنها وظیفه منتظران و جامعه منتظر است بلکه این شاخصه درباره مدیران آن هم صدق می کند یعنی میزان پایبندی، انس و ارتباط و خدمتگزاری مسئولان منتخب به اهداف و آرمان های مهدوی. متاسفانه، ما از انتظار و فرهنگ انتظار بسیار غافل شده ایم و درباره اهمیت آن بحث نمی کنیم تا جایی که نمی دانیم امام صادق(ع) ملاک قبولی اعمال بندگان را در چند مورد برشمرده اند که مهمترین آنها انتظار فرج امام مهدی(عج) است.

در انتخاب به میزان پایبندی نامزدها به وظایف منتظرانه توجه کنیم

حجت الاسلام کارگر اضافه کرد: با این وصف آیا نباید این انتظار را ملاک انتخاب اشخاصی قرار دهیم که قرار است سرنوشت ما و کشور را در دست بگیرند. اینکه چقدر به وظایف منتظرانه خود عمل می کنند؟ متاسفانه، برخی مسئولان از این مهم گریزان هستند که خدمت‌گزاری در آستان انتظار و تلاش برای اقامه جامعه منتظر نه تنها هزینه‌بر نیست بلکه سبب رشد و بالندگی ما می شود.

این کارشناس مهدوی تاکید کرد: اگر خواهان عقلانیت در جامعه هستیم و می خواهیم معنویت راستین در جامعه حاکم شود و به دور از جور و ظلم در مسیر عدالت و پیشرفت حرکت کنیم، مهم ترین راه تکیه بر فرهنگ انتظار است. از این رو، مردمی که عاشقانه با امام زمان(عج) ارتباط دارند در انتخابات شرکت کرده و با نیت جلب رضایت امام زمان(عج) رای می دهند با این نیت که انتخاب‌مان، بتواند ما را به امام زمان(عج) نزدیک کرده و جامعه را با تحولات مثبت همراه کند.

وی درباره ویژگی های انتخاب اصلح و زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) در انتخابات، ابراز کرد: نخستین ویژگی مسئولیت پذیری و تعهد به فرهنگ دینی اعتقادی است چراکه اساساً انتظار ما را به باورها و ارزش ها و اعتقادات متعهد می کند. امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری این چشم انداز را برای جامعه ما خلق کردند که با همه قوا به سوی ظهور حرکت کنیم و این ممکن نمی شود مگر با روی کار آمدن و روی کار آوردن انسان های متعهد که به شاخصه ها و آرمان های مهدویت بی توجه نیستند و اهتمام دارند.

کارگزاران اصلح در مسیر انتظار حرکت می کنند

حجت الاسلام کارگر افزود: شاخصه دوم کارگزاران اصلح در جامعه منتظر، حرکت در مسیر انتظار است یعنی ثبات قدم و پایداری و مقاومت؛ این ثبات اصل اساسی دوران غیبت است یعنی استمرار در مسیر انتظار و عدم تزلزل و عدم انحراف. باید توجه داشت همه افراد در هر مرحله ای می توانند در معرض انحراف و استحاله قرار بگیرند اما منتظر هرگز از این مسیر منحرف نمی شود. چنان که امام باقر(ع) فرمودند: خوشا به حال آنان در عصر انتظار بر فرمان ما استوار هستند (بحارالانوار، ج 52، ص 145). راز سعادت و خوشبختی جامعه منتظر در این پایداری و مقاومت نهفته است.

وی با بیان اینکه سومین شاخص و معیار انتخاب اصلح اخلاص است، تاکید کرد: یعنی خلوص در جلب رضایت خدا و حجت او. هر رای خالصانه ای که برای خدا داشته باشیم نه برای چشم و هم‌چشمی و خوب دروغ گفتن و خوب فریب دادن و ... ما را به سعادت سوق می دهد نه شقاوت. اگرچه عصر غیبت ممکن است بسیار طول بکشد اما این افراد مخلص هستند که در این دوران موفق می شوند. منتظران دوران طولانی غیبت، دارای اخلاص هستند این اخلاص باید در رای دادن ما نیز خود را نشان دهد و بالاتر از آن در دفاع از نظام و انقلاب باید مورد توجه اساسی قرار بگیرد.

انتخاب اصلح خودرای نیست

حجت الاسلام کارگر اضافه کرد: شاخص چهارم کارگزاران اصلح و زمینه ساز ظهور، پرهیز از خودرایی است؛ متاسفانه، د ردوران انتخابات شاهد پرخاش ها، عوام فریبی ها و رفتارهای غیراخلاقی و تهمت ها و افتراها هستیم عصر انتظار و جامعه منتظر جامعه منصف فکری و متعادل اخلاقی است و کار خود را با دروغ و فریب و شعارهای پوچ و عوام فریبی و توسل به رفتارهای شیطان پسند و غرب پسند و دجال گونه پیش نمی برد.

وی با اشاره به پنجمین شاخصه کارگزاران اصلح و زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) بیان کرد: این شاخص به آماده کردن جامعه برای ظهور و یاری امام زمان(عج) اختصاص دارد؛ ما نیازمند مسئولان و مدیرانی هستیم که ما را آماده ظهور کنند نه مدیران مشغول به حزب و جناح؛ ما رئیس جمهوری می خواهیم که فرهنگ انتظار را در همه ارکان و زوایای مسئولیت ها رعایت و انتظار مستمر را در جامعه نهادینه کند.

حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه باید در رای دادن‌مان آمادگی برای ظهور را تصویر کنیم، گفت: امام صادق(ع) فرمودند: در این دوران (عصر غیبت) باید شب و روز در انتظار فرج باشید و با هر اقدام این را نشان دهید. این یعنی انتظار به عمل است نه حالت روحی عاطفی و با اعمالی همچون رفع ظلم و جور از مظلومان و استضعاف از مستضعفان و نظیر آن عینیت می یابد.

دولت زمینه ساز مردم را به آینده روشن امیدوار می کند

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه تاکید کرد: مهمترین شاخصه در انتخابات امیدواری به آینده روشن دینی است نه آینده ای که غرب ترسیم کرده یا به دروغ تصویر شده؛ این یعنی امید به بشارت های الهی و عدم یاس از وضعیت موجود. به عبارت بهتر، کمکاری و اشتباه مسئولان نباید ما را از این آینده روشن منحرف کند رای دادن هم باید با امید به اصلاح دینی الهی باشد از این رو، باید این امیدواری و اعتماد به وعده های الهی را مدنظر قرار دهیم و مصداق این روایت امیرمومنان امام علی(ع) باشیم که فرمودند: منتظر فرج باشید و از رحمت خدا ناامید نشوید.

حجت الاسلام کارگر در پایان خاطرنشان کرد: آخرین شاخص کارگزاران اصلح و زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) این است که باید دولتی را بر سر کار بیاوریم که زمینه ساز ظهور باشد و برای تحقق تمدن نوین اسلامی بکوشد و کمک کند جامعه در مسیر تعالی و تحول پیش برود و ارتقا بیابد و نه فقط جامعه داخلی بلکه جامعه مستضعفان جهان را در مسیر ظهور پیش ببرد. اگر تمدن نوین اسلامی محقق شود ظهور امام زمان(عج) را نزدیک می کند و اینچنین در درک جهانی حکومت مهدوی پیشتاز می شویم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!